Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hoe was jullie kraamtijd?

• Auteur

Hoi,

Mijn kraamtijd was super! Mede omdat het zo goed klikte  met de kraamhulp.
    Het was zo'n lieve en leuke meid dat we heel wat hebben afgelachen! Daarnaast had ze ook overal veel verstand van maar legde je niets op. We waren daarom echt vrij in ons doen en laten, maar zij ook..

Wij hadden er zelf wel voor gekozen de eerste week geen kraamvisite te hebben. Dit vanwegen het nog opknappen van de keizersnee en om ook eerst even op ons gemak te wennen aan alles en vooral te genieten van elkaar. De eerste week vonden wij gewoon te speciaal om die gelijk met Jan en alleman te delen. Uiteraard kwamen onze ouders en broers/zussen wel binnen wandelen, maar dat is  eigen volk!

Voor een paar weken terug is onze kraamhulp nog even op visite geweest. Zo leuk! Ze was destijds ook helemaal gek van Kay en hebben dus tot op vandaag nog contact met elkaar via msn of sms..

Hopelijk werk ze nog bij de thuiszorg als "nummero" duo ooit geboren mag worden..

Esmé mv Kay

#3656466 Quote

Mijn kraamtijd was super!
    Ik had een hele lieve kraamhulp en ook hadden we een stagiaire erbij, ze was erg lief en deed erg veel.
    Zoals Bianca schreef; heerlijk trots op bed, kindje op je arm, visite er omheen… zo was het bij mij ook.
    Als ze 's morgens binnen stapte vroeg ze als eerst, hebben jullie lekker geslapen en hoe willen jullie de dag eruit laten zien, komt er visite, enz.
    Dan kwam ik onder de douche uit en stapte in een strak opgemaakt, schoon bedje, inclusief opgeschudde kussens.
    Na m'n middagdutje stond er een schoteltje fruit met muisjes er overheen. Als Bert thuis kwam konden we zo aan het eten schuiven.
    1 minpunt…. ze heeft voor ons spinazielasagne gemaakt en as niet goed voor de lijn!!!  Nee hoor das een groot pluspunt, want daar zijn we nu zo'n beetje verslaafd aan.
    rara wat eten wij zo meteen….

Alles bij elkaar een heerlijke kraamtijd gehad. En wat is dat alweer een tijd geleden zeg poeh

Pauline

#3656465 Quote

Hoi,
    Tycho lag 2 weken in het ziekenhuis, waarvan ik 1 week daarna dus erg op en neer pendelen…. rare kraamijd dus….

Daarna thuis as het +- 40 graden… pfffff maar toen was ie lekker thuis!!

xx wen mv tycho

#3656460 Quote

Mijn kraamtijd was niet echt leuk. Omdat Marissa 5,5 week te vroeg geboren was, moest ze nog 2 weken in het ziekenhuis blijven. Ik mocht na 4 dagen naar huis. Dus dagelijks 2x naar het ziekenhuis rijden. Een hectische tijd. Toen ze dan eenmaal naar huis mocht, bleek ze heel veel te huilen. Hele nachten op gezeten met haar. Ik had ook helemaal geen zin in bezoek. Was daar veel te vermoeid voor en we hadden ook nog geen ritme, waardoor ik het moeilijk vond een tijd af te spreken. Was alleen maar met die kleine bezig. De kraamhulp was gelukkig wel erg leuk, een leuke jonge meid. Alleen omdat ik en Marissa in het ziekenhuis gelegen hadden kregen we maar een paar uurtjes kraamhulp. Zou het graag allemaal nog eens over doen. Zoals je bij anderen ook ziet, stralend in bed, met je baby in je armen en de visite eromheen.

#3656459 Quote

mijn kraamtijd verliep ook totaal anders als ik verwacht had.
    Zware bevalling gehad, met alles de erop en der aan, 3,5 week te vroeg bevallen, in het ziekenhuis, dus dat viel al tegen.

in mijn kraamtijd kon ik ook helemaal niks, als op bed liggen. (veel pijn)
    dochterlief was prematuur en behoorlijk geel waardoor ze ook slecht dronk.
    ook gaan kolven, bijvoeden, veel  zorgen enz.
    Maar ondanks dat heb ik er wel van genoten en ben liefdevol verzorgd en verwend  door mijn lieve man, familie en kraamverzorgster.

#3656450 Quote

Ik heb een geweldige kraamtijd gehad. Bij de jongste heb ik voor mijn gevoel helemaal geen kraamtijd gehad omdat hij tien dagen in het ziekenhuis heeft gelegen en wij ook nog eens midden in een verhuizing zaten. Op dat moment had ik het nog niet zo door dat ik de kraamweek zo gemist had maar toen ik een maandje later bij een collega ging kraamschudden en ik zag haar zo lekker op bed liggen met visite om haar heen. Toen was ik toch een beetje jaloers.

Bij Tess ging het geweldig, ik had een leuke kraamhulp, mijn mannetje was lekker thuis en ik heb genoten.

Sandra mv Nick en Tess

#3656539 Quote

Ik vond de eerste week het zwaarts. Ben meteen gestart met flesvoeding en het duurde even voor we de juiste voeding ontdekt hadden. Matthijhs was misselijk en spuugde veel. Nadat we door hadden welke voeding er goed werkte, ging het prima. Ik heb genoten, vond het alleen jammer dat de meeste visite kwam toen de kraamverzorgster weg was, toen stond ik er weer alleen voor, want ook mijn man moest weer aan de slag natuurlijk….
    (p.s. ik moet wel zeggen dat ik een geweldige kraamverzorgster had!!!)

#3656552 Quote

Wij hebben een hele fijne kraamweek gehad!

Ik ben op zaterdagavond om 22.14 uur in het zh bevallen. De volgende ochtend om 10 uur mochten we naar huis. Maar door drukte bij de kraamzorg kregen we pas om 14.00 uur hulp. Gelukkig was het onze 3e, dus we konden ons wel redden samen.
    De kraamhulp die toen kwam, was maar voor 3 uur.

's Maandags kregen we Helma. Echt een schat!! We zouden eigenlijk maar 28 uur hulp krijgen. Maar ze was nog maar amper binnen, of ze ging al bellen dat we meer uren moesten krijgen, omdat ik veel bloed was verloren. Dus kregen we gewoon 64 uur.
    Helma heeft ons echt vreselijk verwend!! Ze deed de hele huishouding, ook de dingen die ze eigenlijk niet hoefde te doen. En ze kon heerlijk koken!!

Ik voelde me ook net een prinsesje!! En ze was ook nog eens heel leuk met de andere kids! Ik moest echt huilen toen ze wegging! (watje hè?)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct