Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

881514 Steeds Vroeger Wakker

• Auteur

Hallo meiden,

Tijs is inmiddels alweer 9 maanden en het gaat eigenlijk allemaal goed.
    Alleen nu de laatste 2 weken is hij smorgensvroeg steeds vroeger wakker.
    Eerst sliep hij het klokje rond tot ongeveer kwart over 7, half 8 maar nu is hij dus al sinds 2 weken elke morgen om half 7 wakker!!

Begrijp me niet verkeerd, ik ben misschien wel verwend geweest maar ik heb zo'n idee dat het bij hem erin geslopen is want echt honger heeft hij dan ook niet.
    Wel ik zijn luier dan echt nat, maar ik gebruik juist al een grotere.

Weet iemand of er een methode is om je kleintje weer iets langer te laten slapen smorgens?? Ik verwacht echt geen wonderen maar misschien een half uurtje langer zou toch echt wel lekkerder zijn….pfff…

groetjes, Daan

#3671925 Quote

Ik heb er hier een die lekekr sliep tot 7.00 en er steeds een paar minuutjes vanaf haalt. En nu dus ook een uurtje vroeger.
    Dus alle tips zijn welkom. (hoewel ik bang ben dat we moeten wachten tot het weer langer donker blijft)
    Liefs Nelleke

#3671926 Quote

hoi,
    hier het zelfde probleem,
    jayden sliep normaal van 20.30 tot 6.30
    nu is hij dus elke dag al 3 weken lang tussen half 5
    en half 6 wakker,word daar ook echt niet vrolijk van,hij krijg dan wel een
    flesje ,maar word dan alweer om half 8 wakker..
    zal wel weer een sprongetje zijn ofzo ik weet het ook niet.
    gr char mv jayden 8,5 maand

#3671934 Quote

Kay varieerd met uitslapen van half 7 tot 8 uur. Maar dat is ook iets van de laatste maanden. Eerder was het altijd  half 5  a  6 uur!!

Een enkele keer wordt hij nu nog om 6 uur wakker omdat hij ook zo vroeg wakker wordt gemaakt als hij naar het KDV gaat. Als hij zó vroeg wakker wordt op een vrije dag,  dan laat ik hem meestal gewoon liggen. Zijn huiltje wisselt hij af dan met kletsen en vervolgens, na wat zelf gespeelt te hebben, valt meneertje weer in slaap. Voor eventjes haha.. Alleen als hij écht hard huilt dan geef ik hem gewoon, op welke tijd dan ook, zijn fles waarna hij meteen weer op bedje wordt gelegd. Dan slaapt hij weer makkelijk 1,5 uur.

Ik ben zelf ook niet altijd op dezelfde tijd wakker en soms is dat ook erg vroeg. Dan vind ik een slokje water ook heerlijk om vervolgens weer in bed te kruipen. Zo zie ik het altijd maar,..

Ik vind het zelf nooit zo'n probleem.

Esmé mv Kay

#3671942 Quote

Als Ik moet werken moet Thomas er wel vroeg uit, tussen 05:45 en 06;45, hangt ervan af om Hubbie of ik hem weg moet brengen. Maar anders sliep ie heerlijk door van 19:15 tot 06:30!! Ik schreef het net ook al bij Esmé, de laatste drie dagen is meneer al om 05:45 wakker en doet zijn best om het hele rijtje huizen dan ook maar wakker te krijgen!   We houden het ook maar op weersveranderingen en de fles die hij vaak sávonds niet meer wil of leeg drinkt. Alleen ik hoop zo dat ie snel weer normaal doet, ik vind het heerlijk om nog even te kunnen dommelen zo vroeg!! ( Sorry, voor de mama's die er s'nachts uit moeten maar ik ben dat echt niet meer gewend. Hij slaapt door vanaf 3 wkn..)

-X- marieke

#3671951 Quote

He Esme, als Kay wakker blijft en dus 'maakt niet uit hoelaat' z'n fles dus heel vroeg krijgt. Hoe ga jij de dag dan in met voedingen enzo. Stel voor 6 uur fles…krijgt ie dan om 9 uur ofzo alsnog een bordje pap of broodje ofzo, of ga je dan meteen aan het fruit?
    Ja, Kay eet al aardig brood geloof ik he? Kian doet dat nog niet. En als ik dus een extra fles geef heeft ie meteen een soort dubbel ontbijt.
    Maar goed, vertel.
    Liefs Nelleke

#3671954 Quote

Phh, moet er niet aan denken zo vroeg. Dean is meestal rond 08.30 uur wakker. Maar gaat pas rond 21.00 uur naar bed. Hij sliep  met 5 weken door tot 9.00 uur. Heerlijk…

Nelly.

#3671998 Quote

Hoi hoi,

Wat een luxe 6:30!!! Nee zonder gekheid ik begrijp je probleem. Eerst was het bij ons ook schappelijk, zo rond 7 uur, dat werd 6 uur, ok geen probleem… maar nu is het dus ook tussen 5 en 6!!! Errug vroeg. Ze heeft dan ook echt honger, dus het is flesje, schone luier en terug naar bed (ongeveer 1.5 uur). Wat ik de laatste dagen heb gedaan is een extra fles rond 22:00, dat helpt wel iets, ze was toen tussen 5:30 en 6:30 wakker.

De rest van de dag eet ze gewoon zoals normaal, wel krijgt ze als ze heelv roeg wakker is geweest 's morgens rond een uur of 8:30 nog een stukje soepstengel.

Tess ligt er 's avonds voor 19:00 in, dan is ze wel helemaal op hoor.

Succes, groetjes Nands

#3672008 Quote

Dank voor jullie reactie.

Ik vind het op zich ook niet zo heel erg hoor, maar eerst ging hij nog lekker terug het bed in voor een uurtje van half 8 tot 9 uur ongeveer maar dat wil hij nu dus ook echt niet meer!! Nee meneer is wakker en de dag kan beginnen.

Ook van honger wordt hij echt niet wakker. Vanmorgen heeft hij ook niet de hele fles leeg gedronken…Ik denk echt dat het komt door de nieuwsgierigheid die ze nu krijgen, dus een fase maaar…pffff…ik hoop zo dat hij toch weer snel even wat langer gaat slapen..haha.

Later naar bed doen is bij ons ook echt geen optie, tussen 19.00 en 19.30 uur is mijn kleine man bek af en gaat lekker slapen.

hmmm….misschien moet ik maar geduld hebben en komt het allemaal weer langzaamaan goed. Ik ben het ook niet gewend daarom juist. Hij sliep eigenlijk al vrij snel goed door…tja?

Ik ben wel blij te lezen dat er meer moeders zijn die hier nu last van hebben, kan ik morgenvroeg in ieder geval denken….oke, er zijn nu meer moeders die wakker zijn en niet meer kunnen slapen…hahahahaha….

groetjes, Daan

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen