Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

881515 Geen Avondfles Meer

• Auteur

Hoi mama's,

Al enkele weken heeft Kay geen behoefte meer aan zijn avondfles om 19:00 uur. In een rap tempo toen zijn fles van 210 ml naar 180 ml, 150 ml tot  120 ml verlaagd. Maar ook dit laat hij na een paar flinke slokken staan.

Op het CB gaven ze al aan dat ik de laatste fles eventueel mocht gaan laten vallen. Kwam prima uit want Kay had er al geen behoefte meer aan. Ze zij toen al dat het ene kindje er al eerder geen behoefte meer aan had en andere nog een tijd die laatste fles willen hebben. Het is dan wel belangrijk dat ze goed hun toetje eten zodat ze toch voldoende binnenkrijgen..

Nu, 2 weken later, drinkt  Kay dus helemaal niks meer. Die avondfles dan hè..
    Ik vind het prima. Ga er nu dan ook mee stoppen want moet steeds de hele fles weggooien. Daarbij heeft hij er geen geduld meer voor. Kay drinkt liever een klein beetje sap en slaapt dan als een roosje.

Van een kant vind ik het wel jammer dat die avondfles nu weg is.. Altijd een heerlijk intiem moment met je kleintje zo vlak voor het slapen. Maar van een kant ook wel weer fijn dat je niet meer zo gebonden bent aan die fles..
    Ik ben blij dat Kay een erg knuffelig en aanhankelijk kindje is, vooral als hij moe is. Dan kan hij zo lekker tegen je aanhangen en aan je zitten friemelen. Dus hoe dan ook mijn intieme momentje voor het slapen gaan blijft, en heeft de fles plaats gemaakt voor een extra knuffel.

Meer kindjes die geen avondfles meer krijgen?

Esmé mv Kay

#3671936 Quote

Ik denk dat ik bij Nino er ook mee stop, Nu is hij helaas ziek dus hij wil die laatste al helemaal niet maar de laatste tijd ging hij  ook steeds minder drinken, soms dronk ie net 50 ml  van een fles van 200 ml… is toch zonde.
    Nino is nu 10 maanden dus het mag wel…. maar net wat je zegt, het is nog zoooo gezellig die laatste fles.  

#3671939 Quote

Ja precies,.. en ik ga absoluut geen fles er in proppen. Dat hij met zijn handje de fles weg duwt   en zijn hoofdje weg draait lijkt mij toch een erg duidelijk teken dat hij hem niet meer wil haha..

Kay wordt een grote jongen hihi..

Ow ja,.. Hij is nu 9,5 mnd oud.

Esmé mv Kay

#3671940 Quote

Haai!

Wij zitten er al een tijdje aan te denken om deze weg te laten. Ik probeer eigenlijk lekker elke avond met Frummel te badderen of te douchen, en na afloop is ie dan zo heerlijk rozig… Dat ie gewoon zijn hele fles laat staan! We proberen dan er nog maar iets in te krijgen, maar meneer nestelt zich dan lekker tegen één van ons aan en doet snel zijn ogen dicht en begint gelijk te snurken. Als we geluk hebben begint ie met protesteren rond 22:00 om alsnog die fles naar binnen te lurken en als we vreselijk veel pech hebben ( zoals nu al 3 dagen….) Begint ie om 05:45 als een luchtalarm te loeien om (vr)eten!!!
    het is hier dus nog even schipperen en aankijken wat we ermee doen, waarschijnlijk laten we het zolas het is: gewoon proberen en als ie niet wil dan niet. En als ie om 05:45 wakker wordt als een gek die fles erin, hahahahh!

-X- marieke

#3671944 Quote

Hey,

Jaimey is 9 maanden en krijgt ook geen avondfles meer.
    Hij mist hem niet.
    Het scheelt misschien ook wel dat wij tussen 18 -1830 eten.
    In de ochtend zit ie er wel met smak op te wachten!
    Wat gaan die maanden allemaal snel…

groetjes kaat

#3671999 Quote

Denk er ook over om te stoppen met de fles, drinken jullie kids dan 2 flessen op een dag??

Liefs Vano en Ninthe

#3672000 Quote

Hoi,

Tess kreeg al maanden geen avond fles meer, ze vindt flessen melk toch al niet zo'n succes. Ze krijgt om 6 uur eten en een toetje, om de dag in bad en dan lekker pitten (rond 19:00).

Helaas kwam ze ook steeds vroeger… 5 uur was het record… nu geef ik haar 's avonds rond 22:00 een flesje wanneer ze slaapt, dan beseft ze niet wat ze eet en het gaat er langzaam maar toch vaak helemaal in.

Gister geprobeerd om het niet te doen… met als gevolg dat even voor 5 ik madam hoorde. Dus toen maar gegeven, madam zat heerlijk te wachten en heeft het flesje tot de laatste druppel leeg gedronken om zich daarna met Poes tegen mama aan te nestelen om te gaan tukken… maar dat deden we toch maar in haar eigen bedje. Om 7 uur hoorde ik haar weer.

Tja het is wat… vanavond gaan we weer voor de 22:00 fles…. op kdv dagen is het toch handiger als ze na 6 uur komt.

Succes!

#3672011 Quote

Een week of vier terug begon Lukas zijn avondfles steeds slechter te drinken. Ik heb hem toen van de ene op de andere dag gehalveerd. HIj krijgt nu 90cc en drie schepjes. Dat drinkt hij helemaal leeg. Zolang hij dat doet krijgt hij het gewoon van me.

Drie flessen op een dag nu dus twee van 180 en zes scheppen, een daarvan ook nog met pap. en een van 90 cc.

Lukas is nu 9,5 mnd

Annemieke

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen