Hoi mama's,
Al enkele weken heeft Kay geen behoefte meer aan zijn avondfles om 19:00 uur. In een rap tempo toen zijn fles van 210 ml naar 180 ml, 150 ml tot 120 ml verlaagd. Maar ook dit laat hij na een paar flinke slokken staan.
Op het CB gaven ze al aan dat ik de laatste fles eventueel mocht gaan laten vallen. Kwam prima uit want Kay had er al geen behoefte meer aan. Ze zij toen al dat het ene kindje er al eerder geen behoefte meer aan had en andere nog een tijd die laatste fles willen hebben. Het is dan wel belangrijk dat ze goed hun toetje eten zodat ze toch voldoende binnenkrijgen..
Nu, 2 weken later, drinkt Kay dus helemaal niks meer. Die avondfles dan hè..
Ik vind het prima. Ga er nu dan ook mee stoppen want moet steeds de hele fles weggooien. Daarbij heeft hij er geen geduld meer voor. Kay drinkt liever een klein beetje sap en slaapt dan als een roosje.
Van een kant vind ik het wel jammer dat die avondfles nu weg is.. Altijd een heerlijk intiem moment met je kleintje zo vlak voor het slapen. Maar van een kant ook wel weer fijn dat je niet meer zo gebonden bent aan die fles..
Ik ben blij dat Kay een erg knuffelig en aanhankelijk kindje is, vooral als hij moe is. Dan kan hij zo lekker tegen je aanhangen en aan je zitten friemelen. Dus hoe dan ook mijn intieme momentje voor het slapen gaan blijft, en heeft de fles plaats gemaakt voor een extra knuffel.
Meer kindjes die geen avondfles meer krijgen?
Esmé mv Kay