Nou, op aandringen van mijn (lieve lieve lieve) mannetje, toch maar vandaag vast de huisarts gebeld met de vraag waarom mijn cyclus zo maf is. Ik ben natuurlijk bepaald niet nieuw hier op het forum, dus intussen weet ik best wel aardig wat….
Zegt ie: Sja, jij wordt natuurlijk al moeilijk zwanger (eerste keer duurde 1,5 jaar, maar is nou ook weer niet meteen een "moeilijk zwanger worden") en dat zal wel komen omdat je gewoon niet iedere maand een eisprong hebt…… (hoe weet ie dat nou zomaar?) Dus we moeten gewoon veel vrijen en zeker een jaar afwachten!
Nou zeg ik je!!!!! Hoe weet die man dat allemaal zomaar? Ik heb wel wat tegenvragen gesteld, maar was eigenlijk te verbaasd om me echt te verweren…. Ik weet namelijk dat er wel degelijk wat te doen is als je niet iedere maand een eisprong hebt…. Hoe kan hij dan zeggen dat daar niks aan te doen is? En bovendien, als hij het blijkbaar al een jaar (inmiddels dus) weet, waarom moeten we dan nu weeeeeer eerst een jaar gaan proberen? Ik snap er niks van hoor!
Ben eigenlijk ook wel een beetje pissig. Ik ben dus nog helemaal niks wijzer!
Weten jullie of je met dit nieuwe zorgstelsel zomaar zelf een afspraak mag maken bij een gyn. of moet je daarvoor echt een verwijzing hebben? Na mijn ks maak ik me eigenlijk toch wel een klein beetje zorgen of alles wel goed is nu…..
Zo, ben het even kwijt. Iemand die nog even meezeurt??
Liefs Annet