Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

881538 Werken En Moeder Zijn

• Auteur

Dames,

Ik werk zelf 4 dagen en ik heb een hele leuke baan. Maandag ben ik altijd vrij.
    Op zich vind ik dit een goeie combi voor mezelf, alleen dinsdag is de moeilijkste dag, dan mis ik haar zo…
    Ik zou niet willen stoppen met werken, maar soms is het wel moeilijk.
    Mijn dochter gaat 2 dagen naar het kdv wat ze heel leuk vind (ze slaapt daar zelfs nauwelijks, want dan mist mevrouw alles) en verder doe ik een dag, mijn vriend een dag en mijn zusje.

Hoeveel dagen werken jullie en hoe bevalt dat?

#3672158 Quote

Hee Wieteke wat leuk, ik zing in een koor! Wat voor koor is het?

Nou goed, ik ben ook gestopt met werken. Ik zou best een beetje willen werken voor de financien…maar ja, dan moet ik wel nog even iets geschikts vinden, want mijn oppas kan niet altijd….en kdv wil ik niet. Zó nodig is   het nou ook weer niet…haha Ik vind het thuis zijn wel heerlijk. Ik kan zo niks missen en heb helemaal zelf de touwtjes in handen….ideaal voor mij want ik kan het niet zo goed afgeven…haha

Liefs Annet

#3672160 Quote

Ik ben na de geboorte minder gaan werken. Voorheen 5 dagen, en nu 4 dagen en daar gaat dan ook nog 1 dag OV vanaf. Dus feitelijk werk ik nu 3 dagen in de week. Maar ik zit in de zorg, met avond en nachtdiensten en weekenden. Dus is het allemaal heel goed te doen voor ons. Als ik eerlijk ben, hebben we het geld hard zat nodig hoor! En ik vind het heerlijk, even niet voor mij of mijn kind zorgen maar voor anderen…. Op de dagen door de week dat ik moet werken passen oma of schoonzusje op omdat ik het KDV zelf niet wilde voor mijn baby, en de fam wilde erg graag! En ja, soms is het wel eens moeilijk, als ze denken beter te weten hoe iets moet, of als ze heel trots vertellen dat ie weer een tand heeft. ( Wat ik als moeder natuurlijk al lang gezien had zelfs!!)
    Beetje geven en nemen en alles komt goed hier!!

-X- marieke

#3672168 Quote

IK vindt het heerlijk om te werken maar ik begin enorm te balen van de weekenden. Het voordeel is dat we dan geen oppas nodig hebben maar ik ben in de weekenden toch liever thuis om samen met mijn gezinnetje wat te doen. Maar ja.

Het voordeel van mijn werk is dat ik overdag bijna altijd in huis ben en zo dus niet zo veel mis van de kindjes.

Groetjes sandra

#3672178 Quote

Hoi,

Ik werk nu 3 dagen, en ik vind dat meer dan genoeg, ik heb ook wel leuk werk dus ik ga eigenlijk nooit met tegenzin, alleen toen het zo mooi weer was, toen had ik er wel iets meer moeite mee.
    Ik heb gelukkig ook familie die op wil passen, mijn moeder doet een dag, mijn schoonmoeder en mijn schoonzusje om de week, want mijn vriend is 1x in de 4 weken een dag vrij en ik moet 1 x in de 4 weken op zaterdag werken, dus om de week heeft mijn vriend ook een dag alleen met haar en dat vind ik (en hij zelf ook natuurlijk) wel erg leuk!

Groetjes Elise

#3672195 Quote

Ook ik werk vier dagen. Ik ben op woensdag vrij. Echt een heerlijke dag om vrij te zijn. Lkker midden in de week.

De combinatie gaat mij prima af maar ik heb ook een hele makkelijke baas. Doet toaal niet moeilijk als ik eens thuis wil werken of eerder weg moet voor Lukas. Lukas gaat drie dagen in de week naar het KDV   en slaapt daar idd heel weinig (daar maak ik me wel zorgen om hoor)   . Alles is interessant!

annemieke

#3672260 Quote

Ik werk nog 20 uur omdat het financieel gewoon moet. Ik heb echt een heerlijke baan (verpleegkundige) maar moet soms best slikken als ik bijvoorbeeld de hele pasen moet werken en mijn mannetjes samen zijn….

#3672262 Quote

Teon Dean 5 mnd was heb ik mijn baan in de kinderopvang opgegeven; ik kon het gewoon niet combineren (invalkracht). Dean gaat 2 ochtenden in de week naar het kdv (waar ik gewerkt heb) en ik werk die ochtenden op de psz.Familie oppas is geen optie dus voorlasnog is het kdv een goede oplossing en Dean vindt het heel leuk.

Groetjes,
    Nelly.

#3672266 Quote

toevallig dat er vandaag weer eens een werkende moeders topic is…   zit thuis te werken want de creche belde dat Stijn ziek is… en dan ben ik wel heel blij dat ik eigen baas ben… binnen 3 tellen was ik weg, hihi.

Liefs allemaal!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen