Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

881547 Konijn

• Auteur

even iets heel anders, hahaha: wie van jullie heeft er een konijn? Ik wil er graag eentje kopen voor Lior. Hebben jullie 'm buiten? En wat gebeurt er als het waait of regent? Wij hebben hier een mooi afdak dus voor regen ben ik niet zo bang, maar het kan hier flink stormen. Belangrijker: wat vinden de kleintjes er van??

#3672272 Quote

Wij hadden een konijn. Wij hebben 'm enkele weken geleden in moeten laten slapen. we hebben 2 konijnen gehad (binnen) met hetzelfde probleem; doorgegroeide tanden/kiezen. Om de paar weken moest hij onder narcose om de boel weer bij te slijpen. We hebben nu bewust geen konijn meer. dean vond het wel reuze interessant (en de hond ook), maar we hebben nu 2x een konijn met heltzelfde probleem gehad, dus voor ons hoeft het niet meer.

Groetjes,
    Nelly.

#3672279 Quote

Hoi Stephanie,

Ik moet nog steeds op jouw bericht op Hyves reageren en dat ga ik ook zeker nog doen, maar de tijd ontbreekt me momenteel even (2 zieke kinders gehad deze week en nog wat andere dingen).

Wij hebben dus een konijn (en een cavia) in een buitenhok. Het voordeel van een konijn en een cavia samen is dat ze allebei niet alleen zijn (!) en een konijn en een cavia vechten niet. Twee konijnen van hetzelfde geslacht vaak wel en bij een mannetje en een vrouwtje moet je één van de twee laten behandelen om te voorkomen dat je binnen zeer korte tijd een hele familie konijn hebt .

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe Siebe er op reageert, want ik heb hem de beestjes nog niet laten zien. Voor Merijn (bijna 3) en wellicht ook voor Lior, is het wel erg leuk. Hij wil altijd de beestjes mee eten geven en ook als het hok schoon gemaakt moet worden is hij er als de kippen bij. Ik vind het ook wel goed dat  hij opgroeit met het feit dat er voor iets gezorgd moet worden. Zo leert hij dat spelenderwijs al. Verder is er weinig aan hoor, hahaha. Ze zitten maar in het hok en that's it. Voorheen hadden we nog een buitenrennetje voor op het gras en dan mochten ze lekker even rennen. Helaas is het niet meer intact en bovendien is de cavia al eens ontsnapt! Aangezien ik er geen zin in heb om dat beestje overal achteruit te halen (wat overigens ook wel eens hilarische beelden opleverde), blijven ze sindsdien veilig in hun hokje. In weer en wind, regen, zon en storm staat het hok gewoon buiten. Er zit een binnenhokje in, dus als het regent (en 's nachts) gaan ze in het binnenhok liggen.

Veel succes met je besluit.

Groetjes Fonske.

ps. Alles goed met jullie? Ik hoop het!

#3672342 Quote

Hoi Stephanie,

Wij hebben ook een konijn, het is al onze 4e ofzo. Bij ons zit hij ook gewoon buiten in een hok, maar net wat Fonske al zegt, ze hebben er verder niet zoveel aan, de meiden geven hem eten en helpen met het hok verschonen.

Ook hebben we een cavia, die zit binnen in de huiskamer in een hok. Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat de kinderen daar veel meer aan hebben, het is echt een heel tam beestje, ze pakken hem uit het hok en gaan er dan gezellig op de bank mee zitten knuffelen. We hadden er eerst 2, maar die van Céline is pas dood gegaan. Maar die van Nadia is nu al ruim 5 jaar oud!

Het enige nadeel van zulke huisdieren vind ik dat ze dus een keer dood gaan en dat de kids dan ontroostbaar zijn!

Succes met kiezen!

Liefs Annemarie

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen