Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

881555 Voor Annet

• Auteur

Hoi Annet,

Wat leuk dat jij ook in een koor zingt. Ik sta zelf voor de cantorij van onze kerk.
    Helaas vooral oudere mensen, maar wel erg leuk om te doen. Voor mijn bevalling stond ik ook nog voor een popkoor, maar hier zijn we mee gestopt (niet zoveel mannen en nu ik een oppas moest regelen, wil ik wel voor een goed gevuld koor staan).

Trouwens, jij komt uit Zandvoort toch?
    Daar ben ik ongeveer geboren. Mijn ouders woonden toen in Zandvoort, maar mijn moeder moest bevallen in het ziekenhuis. Dus officieel is mijn geboorteplaats Amsterdam, maar ik heb dus de eerste drie jaar van mijn leven in Zandvoort doorgebracht. Het blijft voor mij altijd een bijzondere plek. We gingen in de Herfstvakantie vaak terug naar Zandvoort: oude kennissen bezoeken en garnalen vissen. Een heerlijk dorp. We woonden toen trouwens aan de Emmaweg. Misschien ken je dat wel.

In wat voor koor zing jij eigenlijk?
    Trouwens, Wieteke zingt nog niet in een koor hoor, en staat er zeker nog niet voor (hihi, ik zie het al voor me…..)!!! Maar ze vindt het wel fantastisch als ik voor haar ga zingen en/ of pianospelen. Dus muzikaal is wel volgens mij.

Groetjes,
    Geeske mv Wieteke

#3672336 Quote

Hoi hoi

Wat leuk dat jij ook uit Zandvoort komt! Natuurlijk ken ik de Emmaweg wel. En inderdaad vind ik Zandvoort ook een heerlijk dorp. Ik zou niet weg willen hoor. Ik ben ook geen echte Zandvoortse, want ik ben geboren in Naarden, maar ik woon er nu 21 jaar en het voelt wel een beetje zo,.,…. Waarom zijn jullie zo ver weg verhuisd eigenlijk? Als ik zo nieuwsgierig mag zijn…haha

Ik zing zelf in een popkoor. Het is hartstikke leuk, alleen idd weinig mannen. Gelukkig gaat het best redelijk, dus we redden ons prima. Ook hebben we helaas geen pianist, dus onze dirigent (mijn mannetje…) dirigeert én speelt piano. Verder hebben we ook een drummer, dat maakt het wel echt af hoor! Heb jij ook conservatorium gedaan ofzo??

Enne….onze Stef zingt natuurlijk wel al bij het koor….hahahaha Had niet goed gelezen wat er voor naam bij jouw stukje stond…stom he?

Nou goed, ik hoor je wel weer
    Liefs Annet
    p.s. als je het leuk vindt…..
    Mijn koortje

#3672340 Quote

Hoi Annet,

Je mag best nieuwsgierig zijn hoor.
    Mijn ouders zijn destijds weggegaan uit Zandvoort omdat ze uit een dorp wegwilden (vanwege het werk van mijn vader) en omdat ze zich in de zomer opgesloten voelden vanwege alle toeristen en de bijbehorende files.
    Mijn vader is huisarts en kende dus alle dorpsinwoners ongeveer. Als hij op een vrije dag of in de vakantie boodschappen ging doen, kwam hij nooit meer thuis omdat hij allemaal patienten tegenkwam die hem aanspraken. Daar baalde mijn moeder flink van. En ik geloof dat ze ook graag hun kinderen in het oosten wilden opvoeden (terwijl ze zelf allebei uit het westen komen, Amsterdam en Haarlem).
    Maar zeker in de zomer is het wel genieten dat je zo dicht bij het strand woont natuurlijk. Mijn moeder ging met ons bijna dagelijks picknicken op het strand. Dat is ook wel heel bijzonder natuurlijk.
    Maar goed Zwolle is ook leuk hoor. Lekker groen en veel mogelijkheden om te fietsen en wandelen in de omgeving. En ik krijg mijn man voorlopig ook niet weg uit Zwolle, hij is hier geboren, maar op zijn derde verhuist naar het midden van het land en nu dus weer terug op zijn geboortegrond. Daar wil hij voorlopig dus niet meer weg.

Wat toevallig dat jouw man ook dirigent en pianist is. Ik was dit ook allebei bij het popkoor waar ik voor stond. Ik heb inderdaad het conservatorium gedaan en daarvoor de opleiding muziektherapie. Na het conservatorium heb ik twee parttime banen gehad, als muziektherapeut en als muziekdocent. En 's avonds dirigeerde ik dus twee koren, ook nog een orkest en ik begeleidde nog een koor op piano.
    Een druk bestaan dus. Wel wat anders dan nu. Ik noem me nu altijd gekscherend een 'huismus'. Maar ik heb nog geen dag spijt van mijn keuze. Ik vind het heerlijk om thuis van onze dochter te genieten en haar groot te zien worden. Hopelijk houden we dit financieel nog een tijdje vol. Want ik zou dit voor geen goud willen missen.
    Wat voor werk deed jij eigenlijk voordat je Stef kreeg? Tenminste ik meen me te herinneren uit een ander topic dat jij ook gestopt bent met werken.

Ik kon trouwens de link niet openen van je koortje.
    Hé, geniet van Stef!
    Groetjes,
    Geeske mv Wieteke.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen