Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

881577 Even Een Meisjesvraagje

• Auteur

Hee hallo,
    Beetje vreemde vraag misschien, maar we (de visite en ik) hebben een discussie over je het onder-gebeuren bij een meisje noemt. Ik heb zelf een zoon en als wij hem wassen
    (of als hij iets ouder is en hem moeten uitleggen wat "dat daar" is), zeggen wij plasser of piemel,
    Maar hoe noem je dit (op een kindvriendelijke manier) bij een meisje??

Ben wel benieuwd naar jullie ideeën hierover.

Groetjes happyM.

#3672426 Quote

tummy!!!!!

#3672428 Quote

Hihi, we hebben hier ooit al eens een duscussie over gehad, en de mooiste namen kwamen langs: bloempje, tutje, kruisje, doosje, fiebeltje en nog veel meer van dat soort benamingen.
    Toen had ik ook m'n mening al eens gegeven, maar ik zal het nog maar 's doen (ben nog niet van mening veranderd).
    Waarom al die ingewikkelde benamingen…? Bij een jongen noem je het toch ook gewoon wat het is, een piemel of een plasser..
    Dus waarom bij een meisje zo moeilijk doen? Ik zou  het ook gewoon een plasser of vagina noemen ofzo. Kruisje vind ik ook nog wel gaan. Is toch heel netjes.
    Liefs Nelleke

#3672435 Quote

Ja, wat ik al zei… Er is hier ook een discussie gaande (of wàs gaande, onderwerp in inmiddels veranderd). Maar ik vind het wel een boeiend onderwerp. Hier zijn vaak de meningen over verdeeld.

Meer benamingen?

#3672447 Quote

Ik zou denk ik ook gewoon "plassertje" zeggen als ik een dochtertje had gehad,..
    Je hebt een meisjes- én een jongensplassertje, en zo is t maar net haha!

Ik noem het beestje ook liever gewoon bij z'n naam.

Esmé mv Kay

#3672464 Quote

en poesje en zo echt niet want dan lees je een boekje voor met het poesje drinkt melk en das gek.

ik denk er nog over kom er op terug

#3672475 Quote

Mijn ouders hebben het ook altijd gewoon plasser genoemd.
    Dat doe je er toch ook mee? Jongen of meisje, we plassen allemaal….

Liefs Annet

#3672477 Quote

hoi
    ik hou helemaal niet van die apparte benamingen.
    of noem het gewoon bij de naam en zelf ga ik het bij Mila spleetje noemen.zo noemde mijn moeder het ook altijd en dat vindt ik normaal klinken.
    groetjes piewie

#3672596 Quote

Hoi,

Wij noemen het  een muitje.

Groetjes Nancy

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen