Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

881609 Geen Mamajes Maar Mama Fiets Vraagje

• Auteur

Beste meiden!

Ik heb een vraagje aan jullie over de mama fiets.
    Ik heb hier thuis namelijk een hoog oplopende discussie lopen.
    Ik zou graag een mama fiets willen (voor mijn verjaardag 15-5) en het hoeft niet eens een hele dure te zijn, maar hubbie vind het dikke vette onzin .
    Hij zegt dat ik een goede fiets heb (2 jaar oud) en dat ik daar best met Ilse mee kan fietsen.
    Ik wil Ilse graag (voorop) meenemen op de fiets samen met achterop een buggie en het liefst ook fietstassen. Ik zie dat al bij mijn eigen fiets achterop bungelen…NIET DUS.

Mijn vraag aan jullie is nu wat vinden jullie van een mama fiets? En wat vinden jullie de voor- en nadelen ervan?
    Zijn er misschien gebruikers en wat is jullie ervaring?

Bedankt voor het lezen en hopelijk kunnen jullie me helpen.

Liefs,
       Jeske

#3672710 Quote

Hoi,

Ik heb een 'gewone' fiets en die doet het prima maar ik heb Nino dan ook al achterop de fiets….. Mijn vriendin heeft een mama fiets en heel lang haar zoontje voorop gehad omdat dat kan met die lage instap, heb wel eens met haar fiets gefietst en hij fietst lekker maar vond het niet zo speciaal dat ik ook zo'n fiets moest hebben…… maar sommige moeders zweren erbij…  

Succes met overtuigen…….

#3672718 Quote

Hoi,

Ik had ook lang getwijfeld of ik een mamafiets wilde of niet. Persoonlijk vond ik dat ook onzin, maar mijn man wilde graag dat ik er eentje kocht. Ik heb dat dan uiteindelijk ook gedaan. Ten eerste vanwege de lage instap en ten tweede omdat de fiets is ingesteld op kinderen dragen. De standaard staat steviger, het stuur is langer en breder en er zit in mijn geval een schuimrand omheen dus als je valt is het ook nog eens een soort beschermingsbeugel voor het kindje. Bovendien is de fiets wat meer geschikt voor lange benenmensen, zoals ik die anders constant tegen het stoeltje zouden aanfietsen.
    Ik heb de fiets zelf nog niet, hij is in bestelling, maar na lang dralen in de fietsenwinkel was ik er toch wel uit…..

Succes met de discussie..

Groetjes Hanneke

#3672721 Quote

Mijn oude fiets was al 15 jaar oud, dus ik mocht dan ook wel eens n keertje n nieuwe aanschaffen!
    Ik had zo'n citybike model, ja dat werkte dus niet met zitje voorop.
    En nu heb ik een mamafiets gekregen!
    Wel een goedkope hoor!

we waren bij de fietswinkel hier geweest…jeetje! zo'n sparta fiets kost   875 euro!
    Nou, sorry hoor, daar kunnen we   van op vakantie hahahaha
    Belachelijk!
    Tuurlijk zal je dan kwalitatief een goeie fiets hebben, maar ik vind het smak geld.

Tipje: kijk op marktplaats, zijn er niet zoveel, maar wel goedkoper.
    (en in belgie schijnt het ook goedkoper te zijn)

#3672753 Quote

Ik heb een moederfiets (kostte €300,- bij megabike in r'dam)
    Ik heb er alleen maar voordelen van aangezien mijn vorige fiets gaar gereden was bij de ptt. Hier heb ik 4 jaar als zaterdag postbode gewerkt en in mn vakanties dus die fiets was redelijk op.

De fiets heeft een dubbele standaard, omklap beveiliging op het voorwiel, brede instap.
    Ja ik vind hem geweldig.
    Ik zou inderdaad eens op marktplaats kijken, staan er aardig wat op.

Succes

Pauline

#3673041 Quote

ik ben nu ook aan rond kijken voor een mamafiets
    we hebben het zitje op de fiets die ik nu heb gemonteerd
    en nu kan ik er niet op komen te weinig ruimte tussen
    stuur en zadel en voorlopig wil ik Lorenzo voorop de fiets zetten
    kan ik hem ook nog een beetje in de gaten houden
    ik weet nog niet welke fiets ik wil maar ik ga proberen
    of ik mijn oude fiets er op inruilen kan scheelt toch weer een
    stukje in de aanschafkosten

groetjes
    Bianca mv Lorenzo

#3673061 Quote

hoi hoi..

Ik heb gewoon een oma fietsje en deze heeft een fijn breed stuur (dus ook geen knieen tegen het zitje) en deze fietst heerlijk!!!NIEUW 75 euro!!hihi…koopje toch???haha..
    succes met zoeken…

#3673063 Quote

Ik fiets nog heerlijk op mijn fietsie die ik gekocht heb in 1998. Dus een gewone damesfiets. idd als kindje groter is word het zwaarder op het stuur dus toen overgeheveld naar achter. Maar dat gaat prima, Jorick zit achterop , fietstassen en buggydrager echt volgepakt en straks kan Milan mooi voorop. Ik heb ook wel aan een andere fiets gedacht, maar vindt het sneu geld.

Jolanda

#3673080 Quote

Ik wilde op mijn oude fiets een bobike kinderzitje laten zetten… is het stuur iets te klein! De handvaten staan in een hoek van 90 graden en dan wordt een kind ertussen proppen lastig, hahaha. Ik heb de mamafiets (sparta volgens mij) bekeken en op gefietst maar ik vond hem errug duur voor alleen in het weekend. Naar mijn werk fietsen is geen optie.

Dus toen een leuke batavus met een recht stuur, een blauwe met een lichtblauwe bobike erop, helemaal leuk en voor de helft van de mamafiets!
    Ik ben er superblij mee en Anne schaterlacht op de fiets, gelukkig vind ze het leuk!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen