Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

881617 Voedingwarme Maaltijd

• Auteur

Hallo iedereen,

Af en toe zit ik op het forum…..maar nu had ik een voor mij belangrijke vraag.

Onze zoon 10 maanden nu krijgt elke keer na zijn warme maaltijd een flesje. Ik heb hem ook wel een toetje na gegeven maar dan heeft hij nog steeds behoefte om wat te drinken.

Het liefst drinkt hij overdag alleen flesvoeding. Diksap vind hij niet lekker en water wel. Dit drinkt hij al uit een bekertje maar dit is na vier slokjes bekeken.

De flesvoeding drinkt hij niet uit een beker. Dit lijkt hij niet goed te kunnen bevatten. Een tuitbeker duwt hij meteen weg.

Hoe hebben jullie die overgang gedaan van speen naar beker…
    Hoe doen jullie het na de warme maaltijd…..
    Wat drinken jullie kleintjes…..
    Hoeveel flesjes flesvoeding krijgen ze nog?

Bedankt!!

#3672779 Quote

Ik moet eerlijk bekennen dat  Nino nog gewoon drinken uit een flesje krijgt….
    Heb je al eens thee geprobeerd?

Nino krijgt alleen 's avonds nog een fles, en s'ochtends van opvolgmelk een bordje pap, 's middags een klein beetje opvolgmelk in een flesje bij zijn boterham…

Na zijn eten nog een beetje sap…..

Succes.  

#3672783 Quote

ik heb eigenlijk hetzelfde schema als Angelface…

Dus ik kan je niet echt helpen.
    Succes. Maaike mv Twan, 8,5 mnd

#3672784 Quote

O,ja Nino is ook 10 maanden…..

#3672815 Quote

Lukas wil de tuitbeker ook niet snappen dus dat probeer ik ook niet meer. Ik oefen de gewone beker met hem en op een gegeven moment krijgt hij het wel door. Hij krijgt nu nog 3 flessen, de ochtendfles is een papfles, in de middag 180 cc na zijn brood en voor het slapen gaan 90 cc.

Na het avondeten krijgt hij ook een toetje. Dit is of een fruithap / danoontje / vla / yoghurt.

Annemieke

#3672982 Quote

Bedankt voor de reacties,

Hier kan ik wel wat mee!

Eliza.

#3673066 Quote

hoi elize

lili krijgt al vanaf 7 maanden drinken uit een beker ze kan dit dan ook al best goed alleen nu na een maand!!
    Ik ben begonnen met pap of jogher in een beker te doen dit is natuurlijk makkelijker als melk of diksap ofzo…tja effe oefenen en een paar wasjes meer en daarna hebben ze het zo door….
    TIP : ikea heeft plastikke kikker slabbertjes als ze ernaast schut blijft dit fijn in de rand van de slabber!!!kei fijn ding!!!en kei goedkoop…

Lili eet

smorgen boterham +beker melk
    smiddags 2 bammetjes + beker joghurt of melk
    Savonds warm eten en beker joghurt
    Tussen door diksap/thee/water!!

groetjes lonneke

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen