Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

881626 Wanneer Naar 2 Flessen

• Auteur

Hoi,

Nou de vraag zegt t eigenlijk al he. Op welke leeftijd mogen ze naar 2 flessen? Yari is nu bijna 8 maanden en hij krijgt nog 3 flessen. Tussen de middag bij het brood krijgt hij gewone halfvolle melk en verder de opvolgmelk. Maar ik denk dat hij de fles van 4u binnenkort ook gaat laten staan en dat ie dan genoeg heeft aan wat roosvicee oid.

Hoe deden jullie dat?

xx Elly

#3672810 Quote

Lukas krijgt   s' ochtends een pap fles bij het brood 180 cc en voor het slapen gaan 90 cc.   Drie flessen dus nog. Ik denk dat de avond fles er binnenkort ook wel af kan maar dan krijgt hij wel wat anders te drinken.

Ik en met 8,5 mand heb ik de avondfles in een keer gehalveerd omdat hij deze steeds slechter ging drinken.

hij is nu 9,5 mnd

#3672842 Quote

Hoi,

Jaimey was 9 maanden toen ben ik overgegaan op 2 flessen.
    Hij krijgt in de ochtend en in de middag een fles.
    Verder drinkt hij dixap, thee etc.

groetjes kaat

#3672855 Quote

Linde krijgt 's morgens een fles en 's middags bij de boterham.
    En de laatste van 19:00-19:30uur wil ze sinds een paar dagen niet meer, maar slaapt wel prima door.
    Tussendoor drinkt ze sap-thee-water.
    Ik ben wel nieuwsgierig waarom jij gewone melk geeft ipv opvolgmelk bij de boterham?

groetjes Danielle.

#3672870 Quote

Ja, daar ben ik ook nieuwschierig naar.
    Mag dat halfvolle melk dan?

#3672872 Quote

Vanaf 9 maanden mogen ze langzaam over op gewone melk.
    Zo ook wordt er aangeraden met 9 maanden, 3 volledige maaltijden aangeboden te krijgen. Dus 's morgens pap of brood, 's middags brood en 's avonds een warme maaltijd. Dan vervallen de meeste flessen en gaan de laatste over in gewone (halfvolle) melk.

Dit heb ik trouwens niet zelf bedacht hoor haha (ik ben niet zo'n wonder)

Pauline

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen