Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

881630 Opvoedadvies Gevraagt

• Auteur

Hoi!

Mijn dochter van bijna 1 jaar en begint de laatste weken heel stout te worden. In begin lach je erom maar nu toch al minder. Alles wat ik niet leuk vind, vindt zij dus extra leuk: aan de vitrages hangen en trekken, bijten, met cd's gooien en dan keihard lachen etc etc.
    Ik blijf nee zeggen maar dat vind ze juist leuk! Volgens mij begrijpt ze het nog niet maar wel dat ze aandacht krijgt.

Hoe kan ik het beste omgaan met dit gedrag of kan je er nog weinig aandoen???

gr
    Marielle

#3672825 Quote

Hier is het zo als hij bv aan de gitaar (expres) zit dan is het drie keer nee en de vierde keer is een stuk verderop zitten. Als hij dan weer naar de gitaar gaat is het nee en als hij lacht zet ik hem in de gang op de mat en zeg Je mag er niet aan komen.
    Dan komt het pruillipje tevoorschijn.
    Na 2 minuten haal ik hem terug en zeg als we in de kamer komen, je mag niet naar de gitaar.
    Hij is 8 maanden en begrijpt het heel goed als iets niet mag.

Succes met de kleine.

Pauline

#3672844 Quote

ik werk zelf op een creche en daar werken we met de gordon opvoedmethode jaja klinkt interessant hahah is het ook wel

ik zou niets zeggen maar haar er wel elke keer bij weghalen
    zo krijgt ze geen reactie in de zin van       het reageren op je nee, en dus negatief aandacht vragen/krijgen

een kindje die bij ons steeds boven op de stoel klimt halen we zonder wat te zeggen van de stoel af
    na 3x doet ie t niet meer, omdat het geen reactie geeft
    snap je t nog
    zo zou ik t doen, maar ja wil niet zeggen dat iedereen het zo moet doen

het klinkt nu net of je nooit meer wat tegen je kind mag zeggen bij iets wat hij niet mag
    we doen dit alleen bij gedrag wat zich steeds herhaalt zeg maar en niet verbetert daarna
    ik weet niet of het al helpt bij kleine kindjes onder een jaar hoor, maar t is het uitproberen waard misschien…. ze snappen meer dan je denkt vaak

#3672858 Quote

Sandra, het is goed dat ik je tip leest.
    Ga het gelijk morgen uitproberen want elke dag is het weer feest hier met de dingen de niet mogen.

gr kaat

#3672861 Quote

hoop dat t gaat lukken kaatt
    ik geloofde eerst echt niet in die methode en riep om het minste geringste NEE , NIET DOEN hahaha
    maar ik heb 5 maanden geleden een cursus gevolgd over die gordon methode op mijn werk…  en toen had ik nog zoiets van ja daaag dat werkt echt niet
    tot ik t in de praktijk ging uitproberen nou het wierp zijn vruchten af hoor
    ze krijgen geen reactie op het negatieve gedrag, dus zijn ze t snel zat . en stoppen ze ermee
    ik zal t ook zekers bij annique thuis gaan uitproberen zodra ze dingen gaat pakken, enz.
    succes!!!
    liefs sandra

#3672865 Quote

Ik herken het ook, en inderdaad het is niet leuk meer!
    Merel kruipt steeds naar de keuken (open keuken) omdat daar de voerbakjes van de kat staan… steeds erin graaien! zucht.
    Als ik haar weg haal is het brullen geblazen en als ik zeg: Merel…Nee,dat mag niet, nou dan is het lachen en gewoon doorgaan!

Ze heeft ook al door hoe kastjes open gaan…

Het is leuk als ze zoet zit te spelen maar zodra ze continu kattekwaad maakt nou dan heeft moeders het op den duur wel gehad hoor.

Ik ben iemand die niet zo veel geduld heeft en gewoon geen zin heeft om er steeds achteraan te hollen, dus dat word nog een hele kluif.

#3672877 Quote

Wat ik doe is nee zeggen ( op ernstige toon) en dan haar weg halen. En dan op een plek zetten of speelgoed geven waar ze wel mee mag en dan blij ja zeggen. Inmiddels snapt ze dat en hoef ik alleen nog maar nee te zeggen.

#3672878 Quote

Haha elise, dat herken ik hier ook goed.
    Die kattenbakjes, heerlijk graaien met die handjes e en dan onschuldig kijken … ik doe toch niks verkeerd?
    Je zet je kind weg, krijgt een pruillip of beetje jammeren en daarna beginnen ze weer te lachen zodra ze gaan kruipen.
    En wij moeders worden er  van..

Iedereen idd succes die het gaan proberen.

#3672911 Quote

Ik heb een zoon die al heel goed door heeft waar ie niet aan mag komen maar het lekker toch doet
    Al lachend gaat ie bv naar de houtkachel of de dvd speler. Idd met steeds nee zeggen werkte het averechts.
    Nu hebben we hier afgesproken dat als hij 3 keer ergens aan komt wat niet mag dat hij dus  bij de 3e keer in de box gaat…en dat vindt meneer niet zo leuk, met een dikke pruillip heel zielig huilen maar ja hij moet het leren toch?

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen