Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

881648 Wat Geven Jullie Aposs Ochtends En Waarom

• Auteur

Hoidiehoi!!

Ik vraag me af wanneer ik Stef ook 's ochtends een broodje kan gaan geven…
    Hij krijgt nu nog melk, dus moet ik soms eerst papa gaan geven? Of kan ik
    over een paar dagen gewoon brood gaan geven 's ochtends? Of moet ik hem
    voorlopig gewoon melk blijven geven?? Moeilijk allemaal hoor! Als ie nou wel
    een boterham krijgt, dan moet er zeker wel nog een beetje melk bij toch??

Hoop dat jullie het weten…
    Liefs Annet
    P.s. Stef is bijna 9 maanden

#3672998 Quote

Nou papa hoef je hem smorgens niet te geven hoor (haha)

Tess krijgt smorgens ook nog gewoon melk omdat ze pap niet echt lekker vindt. Volgens mij mogen ze ook wel brood hebben smorgens, ik weet alleen niet hoeveel opvolgmelk ze nog binnen moeten krijgen op een dag.

Groetjes sandra

#3672999 Quote

Je kunt hem papa geven, maar ik weet niet of hij hem wel lekker vindt

Hihihihi, ik denk dat ik overstap van melk naar brood als hij 's morgens als hij wakker wordt uit bed komt. Hij krijgt nu nog een fles (om 07:30) en gaat er dan direct weer in. Hij krijgt de fles op z'n slaapkamer, in z'n trappelzak en huppa… zo het bed weer in. Om 10:00 komt hij er voor de tweede keer uit en dan kleed ik hem aan en gaan we naar beneden. Dan sap en LIGA… enz…
    Dus zodra Tygo wakker blijft na z'n eerste fles en dus het ochtendslaapje niet meer nodig heeft, krijgt hij brood van mij. Dan maar direct aankleden, naar beneden en broodje eten… Dan moet mamma er ook vroeg uit

Ik denk wel dat ik nog wat melk na zou geven. Doe ik nu bij z'n middageten (broodje) ook. Eerst broodje en dan nog een fles melk. Misschien dat ik dan 's ochtends (naast het broodje) niet 180 maar 150 cc zou doen met 5 schepjes.

Groetjes happyM.

#3673003 Quote

Haha, wilde ook al die opmerking over papa geven maken, maar je was me voor!!

Jasper krijgt 's morgens nog een papfles van 210cc, eigenlijk meer omdat we dat gewoon makkelijk vinden. Hij is nu 10,5 maand en drinkt hem met smaak op. Hij zal vast al wel een boterham mogen. Ik denk dat de melk die je daarnaast nog wil geven hetzelfde zal zijn als 's middags. Bij ons op het cb gaven ze toen aan dat hij maximaal 200cc melk erbij mocht hebben, maar 's middags geven we hem 150 cc melk (hij zit inmiddels aan nutrilon 3).

Anders zou je eens met het cb moeten bellen, kijken wat ze zeggen!

Groet,
    Jacqueline

#3673004 Quote

Yoëll is nu 8 maanden en ik gaf hem 's morgens een bordje pap.
    Sinds vorige week is het een gevecht om hem pap te geven, hij zet het op een huilen niet gewoon meer. Ook z'n fles met melk (zonder pap) geeft hij een duw.
    Vanmorgen weer hetzelfde verhaal dus dacht, kom ik smeer een boterham met appelstroop (nou ja fruitstroop van zonnatura, daar zit ook peer bij)
    Wat denk je, meneer eet zonder pardon de boterham op en erna drinkt hij netjes 120cc fles.
    Hij krijgt voortaan dus 's morgens een boterham met 120cc melk en tussen de middag een boterham met 120cc melk.
    20 juni weer naar het cb en zal ik even vragen wat de richtlijnen een beetje zijn.

Pauline

#3673016 Quote

Hoi hoi,

Jaimey krijgt zijn flesje als hij wakker wordt.
    Een uurtje/1,5 later eten we samen een boterham.
    En in de middag krijgt hij ook een fles melk en een boterham.
    Jaimey krijgt dus in de ochtend en in de middag een botherham… maar hij heeft er geen problemen mee … jam jam. haha

gr kaat

#3673054 Quote

hmmm…
    Ik lees dat jullie allemaal flesjes pap geven???is het niet de bedoeling dat ze van een lepel eten of uit een beker drinken???
    Lili drinkt zelf al dik een maand uit een beker ,gewoon een plastick beker ZONDER tuitje of wat dan ook…(ze is nu 8 maanden)!
    Bij mij hamerde ze erop dat ik dat haar moest leren ,dit was beter voor de spraak ontwikkeling in de toekomst…pfff…echt raar die verschillen allemaal…
    maar om terrug te komen op je vraag,

volgens mij kan dit gerrust ze moeten een klein 250 cc melk binnenkrijgen ,dit is voldoende..en ik geef lili ook een bammetje met een beker melk sochtens!
    smiddags 2 bammetjes met een beker magere joghert of melk, savonds warm eten met als toetje magere joghert! en dat is het!en dan hup het bed in!

liefs lonneke

#3673059 Quote

Milan krijgt s'ochtends een bordje pap. (180cc + 6 schepjes en dan 6 a 7 scheppen pap)

De kindjes mogen 500 cc melk op een dag binnen krijgen. Niet meer !! Dit werd mij vorige week op het CB verteld.
    Milan krijgt bij mij pap, tussen de middag een broodje met 150 cc melk en de avondfles nog 180 cc met 6 schepjes.
    Ik zit boven die 500 cc wat ze voorschrijven, maar ach Milan vind het zo lekker.

Groetjes Jolanda

#3673084 Quote

Hoi,

Tijs is nu 9.5 maanden en krijgt sinds een week 's ochtends ook een boterham. Hij lustte absoluut geen pap, als we hem dat probeerden te geven dan ging hij ons met de fles in zijn mond met een big smile aan liggen kijken. Alsof hij wilde zeggen: "Denken jullie nou echt dat ik hier in trap???" Zelfs een half lepeltje rijstebloem wilde hij niet.
    Het cb zei al dat dat echt geen probleem was, pap hebben ze niet echt nodig. Vanaf de 9 maanden konden wij hem dan gewoon ook 's ochtends brood gaan geven, zodat hij dan toch voldoende graanproducten binnen krijgt. Hij is 's ochtends al helemaal enthousiast als ik zijn boterham zit te smeren, dus Tijs is er wel blij mee!

Groetjes,
    mama van Tijs

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen