Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

881653 Ongerust Want 90 Gram Aangekomen In 25 Maand

• Auteur

Goedenavond allemaal,

Ik maak me een beetje ongerust, want ons mannetje (bijna 10 maanden) is de afgelopen 2,5 maand maar 90 gram aangekomen. Qua lengte groeide hij wel 5 cm.

Hij is super vrolijk, actief en tijgert door de kamer. Aan hemzelf is niets te merken. Mijn vriend zegt dat er dus niets aan de hand is, maar ik maak me toch wel ongerust, want een baby moet toch groeien? 90 gram in 2,5 maand is niks…..

Het cb reageerde begripvol en gaven aan dat het zou kunnen, want hij is ook erg actief zeggen ze. Volgende maand moeten we weer op controle, maar het zit me niet helemaal lekker.

Wat zouden jullie doen of herkent iemand mijn verhaal?

Groetjes Charlotte

#3673019 Quote

Ik zou me niet al teveel vast houden aan het feit hoeveel ze aankomen.
    Aangezien hij erg actief en levendig is. Als hij verders ook goed eet en drinkt, zou ik het zo laten.
    De ene keer groeien ze meer en harder dan de andere keer.

Maar als je er over twijfelt ga je hem toch wat vaker wegen voor je eigen gemoedsrust. Dat is ook geen probleem op het cb denk ik.

Succes

Pauline

#3673049 Quote

Hoi,

IK zou me ook niet zo'n zorgen maken, want als ik je verhaal leest dan kruipt en doet hij heel veel waardoor hij natuurlijk aardig wat verbrand.
    Liep je zoon ook erg achter op de groeicurve dan??

Jaimey was  een keer  een kilo aangekomen en in de lengte maar 1 cm dat was ook weinig.
    Vorige week geweest en toen was ie weer 4 cm  gegroeid , en 400 gr aangekomen ook niet denderd veel als ik het met de afgelopen keren vergelijk.
    Hij liep nu weer goed met de curve.

Ik heb zoiets als hij goed eet/drinkt en speelt en alles gaat goed zou ik me niet zo'n zorgen maken en anders kan je altijd tussendoor nog naar het cb om te wegen en te meten.

Fijne avond

gr kaat

#3673052 Quote

Hi Kaat,

Hij liep juist voor op de groeicurve. Qua lengte zit hij bijna aan de bovengrens en qua gewicht ruime voorbij het gemiddelde.

Normaal is het helemaal niet zo erg als een kindje minder aankomt, zolang hij zijn eigen groeicurve maar blijft volgen. Hij heeft nu alleen een horizontale lijn in zijn curve en dat lijkt me niet normaal.

Ik ga morgen toch voor de zekerheid bellen met het nummer van het cb met de vraag of de cb-arts mij terug kan bellen, want dan kan ik het toch nog even met haar bespreken. Liever een keer extra bellen en vragen dan later getrubbel.

Misschien is er wel een mogelijkheid om hem wat meer calorieen te geven. Ik denk ook dat hij gewoon veel verbrand door zijn actieve leventje, maar ik ben gewoon toch bezorgd…..

Gr. Charlotte

#3673062 Quote

Snap ook best dat je bezorgd bent hoor. Je kan anders ook tussendoor even gaan wegen. Bij ons is het zo dat je op maandag en vrijdag gewoon even langs kan komen om te wegen en evt vragen te stellen.

Maar bij twijfel gewoon eerder bellen of afspraak naar iets eerder verzetten.
    Succes

Groetjes kirsten

#3673070 Quote

ben benieuwd wat ze morgen zegt als je gebeld hebt.
    beter gerustgesteld dan dat je er heel de tijd mee rond blijft lopen.
    laat t anders even weten oke.

#3673081 Quote

Hoi Charlotte,

Logisch dat je bezorgd bent, maar laat je niet gek maken door het cb!
    Ik heb zelf veel contact met mijn ha en hij zei laatst: Joh het is net een mens, dat haalt ze wel weer in! (Anne was in 8 weken ook niet gegroeid, maar dan door gebruik van antibiotica) en inderdaad de volgende 8 weken kwam er toch een spurt, ik zag haar elke dag groeien.
    Vergeet ook niet dat een cb met gemiddeldes werkt en elk kind is anders.. Kijk goed naar je kind en jij weet echt wel of er iets niet goed zit. Vertrouw op je moederinstinct dat is het sterkste wat er is en klopt echt altijd!
    Ik zou zeker nog even bellen met het cb, dan snappen zij jouw zorg en kunnen ze je misschien gerust stellen.

#3673083 Quote

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik hou jullie op de hoogte!

Gr. Charlotte

#3673100 Quote

Is ook niet leuk als je kindje zo weinig aankomt. Het heeft vast te maken met de activiteit van je kindje. En daarbij regelt gewicht zichzelf werd mij vertelt. Mirthe zat in het begin op de +3lijn qua gewicht en de laatste tijd buigt die lijn ook af.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen