Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

881668 Zomaar

• Auteur

Ik zit me een beetje te vervelen achter de computer. Lukas in niet lekker (waterpokken)   en slaapt dus veel. Ik was vanmorgen al vroeg op omdat een makelaar langs zou komen om het huis te taxeren en ik moest de boel nog aan de kant maken. Maar de makelaar is niet gekomen (grrrrrrrrrrr) mijn huis is aan kant en nu…

We gaan het huis overigens niet verkopen hoor, ik heb echt geen zin in verhuizen (ben maar 11 keer verhuisd in 34 jaar). Maar we gaan er wel een hele verdieping bovenop zetten. Om hier een hypotheek voor te krijgen moet de boel wel getaxeerd worden.

Ik moet straks ook nog met mijn poes naar de dierenarts. Sinds Lukas er is, is hij niet meer zinnelijk. Volgens de dierenarts is het stress. Vorige keer heb ik pillen gehad maar dit is gewoon een kalmeringsmiddel met als gevolg dat hij zijn mandje niet meer uit komt. Is dat een leven voor een kat vraag ik me af?

Annemieke

#3673183 Quote

Ik heb ook twee poezen en dat gaat super samen. Je moet er wel voor waken dat je ze wel aandacht blijft geven en nu niet vergeet nu je je kleine hebt. Anders worden ze inderdaad gestrest..

Wat helpt is om de poes boven te doen als Lucas beneden is. Deur dicht zodat je poes lekker rustig en ontspannen kan rondlopen boven, creeer er ook een eigen plekje. Na een periode, als je poes wat rustiger is geworden, kun je ze weer gewoon laten rondrennen.

Onze poezen hebben boven een eigen kamertje met krabpaal etc. Daar liggen ze ook erg vaak even te ontspannen en niemand die ze er lastig valt. Het is belangrijk dat ze een eigen plekje hebben in huis..

Succes

Esmé mv Kay

#3673187 Quote

Dag ESmee,

Bedankt voor je lieve woorden. Dat heb ik natuurlijk allemaal al gedaan en geprobeerd. Helaas heb ik net, in goed overleg met de dierenarts, Tijger in laten slapen. Ik wist dat het eraan zat te komen maar ik hoopte dat hij toch nog een wonderoplossing had.

Helaas ging het echt niet meer. Het is een kat met een hele voorgeschiedenis. De afgelopen jaren heeft hij een paar grote operaties gehad en uiteindelijk is het hem allemaal teveel geworden.

Echt ongelovelijk dat het zover heeft moeten komen.

Annemieke

#3673188 Quote

Hoi Annemieke
    Even voor de duidelijkheid je hebt Tijger laten inslapen omdat hij neem ik wat mankeerde en dat niet meer ging toch

Toch niet omdat hij niet meer zindelijk was!!!

Ik vraag dit omdat je anders scheve gezichten krijgt.

Liefs Ilse mv Danique

#3673193 Quote

Nee Ilse, de hoofd reden dat ik tijger heb laten inslapen is dat hij niet meer zinnelijk was.

Zijn lange voorgeschiedenis heeft bijgedragen aan het niet zinnelijk zijn en al jaren vind ik regelmatig een plasje naast de bak. Dit is dankzij blaasproblemen die hij heeft. Daar was op zich goed mee te leven. Maar sinds Lukas er is deed hij echt helemaal niets meer op de bak.

En ik weet niet of ji wel eens in een huis bent geweest met een niet zinnelijke kat maar dat stinkt gigantisch.

Ik heb het lang met medicijnen geprobeerd te onderdrukken en op zich hielp dat wel maar dat had als gevolg dat tijger zijn mandje niet meer uit kwam. Ik moest hem eruit halen om hem te laten eten en drinken, anders deed hij dat niet meer. Lukas kon beide handen in hem zetten en met volle kracht trekken en dan nog bleef hij liggen, zo sloom werd hij van de medicijnen.

ik heb geprobeerd hem ergens anders te plaatsen maar zodra je zegt dat hij niet zinneijk is. Haakt iedereen af.

En begrijp me goed. Ik heb tijger gekregen als klein poesje en hij is tien jaar lang bij me geweest. Dit was absoluut geen makkelijke beslissing!

Gelukkig heb ik nog een kat, die net zo oud is als tijger.

En als dat scheve gezichten oplevert dan moet dat maar! Maar ik heb het beste gedaan voor tijger én voor mij en mijn gezin.

Annemieke

#3673197 Quote

Ik begrijp het
    Het was ook niet vervelend bedoeld hoor.
    Maar het is altijd wel fijn dat je weet hoe het gegaan is.
    En dat je het hele verhaal weet

Lief Ilse

#3673199 Quote

Sterkte Annemieke! Wij hebben ook twee katers, Geer en Goor en ik moet er niet aan denken om ze te moeten missen! Weet dus hoe je je voelt! Ze heten eigenlijk Romeo en Dion, maar ze hebben 2 nieuwe halsbandjes met bling bling steentjes, daarom Geer en Goor.

Groetjes, Marieke en een knuffel van Geer en Goor

#3673206 Quote

Hoi Annemieke,

Ik wilde je eventjes sterkte wensen met het verlies van tijgertje.Is toch een familielid die je nu moet missen en je hebt gedaan wat je kon he.En 10 jaar is niet niks .
    Sterkte meid.
    Groetjes Kitty en Tess

#3673224 Quote

Hoi!

Ik moet wel even slikken bij de reden waarom, maar absoluut geen scheef gezicht van mij hoor! dat is namelijk jullie keuze geweest, toch? Wij hebben 2 katten waarvan ik Joris al 10 jaar heb. Sinds Thomas er is heet ie:
    chagerijnige-oude-rooie-rotpoes, hahahahha! En lachen dat ie dan doet! ( Thomas uiteraard hé, niet de kat…) gelukkig vinden beide katten helemaal niets leuks aan die schreewlelijkerd in huis, dus ze blijven er automatisch uit de buurt. Wel hadden wij bij 5 maanden de box en bedje al staan en volgedaan met ballonnen, Hij is er één keer ingesprongen en daarna nooooooit meer! Dus wij hebben geen problemen met mijn 2 harige reserve-kindjes.
    Maar jammer van Tijger, je had er liever een leuke speelkameraad aan overgehouden voor je ukkie toch? Succes ermee!
    -X- Marieke

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen