Nee Ilse, de hoofd reden dat ik tijger heb laten inslapen is dat hij niet meer zinnelijk was.
Zijn lange voorgeschiedenis heeft bijgedragen aan het niet zinnelijk zijn en al jaren vind ik regelmatig een plasje naast de bak. Dit is dankzij blaasproblemen die hij heeft. Daar was op zich goed mee te leven. Maar sinds Lukas er is deed hij echt helemaal niets meer op de bak.
En ik weet niet of ji wel eens in een huis bent geweest met een niet zinnelijke kat maar dat stinkt gigantisch.
Ik heb het lang met medicijnen geprobeerd te onderdrukken en op zich hielp dat wel maar dat had als gevolg dat tijger zijn mandje niet meer uit kwam. Ik moest hem eruit halen om hem te laten eten en drinken, anders deed hij dat niet meer. Lukas kon beide handen in hem zetten en met volle kracht trekken en dan nog bleef hij liggen, zo sloom werd hij van de medicijnen.
ik heb geprobeerd hem ergens anders te plaatsen maar zodra je zegt dat hij niet zinneijk is. Haakt iedereen af.
En begrijp me goed. Ik heb tijger gekregen als klein poesje en hij is tien jaar lang bij me geweest. Dit was absoluut geen makkelijke beslissing!
Gelukkig heb ik nog een kat, die net zo oud is als tijger.
En als dat scheve gezichten oplevert dan moet dat maar! Maar ik heb het beste gedaan voor tijger én voor mij en mijn gezin.
Annemieke