Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

882676 En Toen Was Ze 1 Jaar

• Auteur

in een andere topic zag ik al wat felicitaties staan en ja het is inderdaad zover

Daniëlle is 1 jaar geworden vandaag, en wat in de inleiding van die andere topic al stond..
    wat is het jaar voorbij gevlogen en wat kijk ik met weemoed terug…
    vorig jaar 26 juni, om 8 uur moesten we ons melden in het ziekenhuis, ik werd die dag ingeleid..ik heb  2 centimeter ontsluiting om 8 uur worden de vliezen gebroken en een uur later krijg in weeën opwekkers omdat de weeën uit zichzelf niet op gang komen. om 1 uur ben ik moe van de weeën maar een opkikker over hoeveel cm ontsluiting ik op dat ogenblik heb zou me wel eens goed kunnen doen denk ik dan….helaas het is nu pas 3 cm…ik zeg dat ik dit nooit volhou..de ene wee komt in razend tempo achter de ander aan door de opwekkers….ik krijg pijnbestijding dmv morfine (een nieuwere methode waar ik dankbaar gebruik van maak) ipv continue morfine dien ik deze zelf toe wat waarbij er minimaal 5 min tussen moet zitten.
    om 23.00hr mag ik eindelijk gaan persen maar ik voel geen beweging… na een half uur persen zonder vooruitgang wordt er een gynecoloog (spelfouten voorbehouden hihi) bijngehaald en deze zegt gelijk na voelen en kijken dat ze er niet uitkomt zonder hulp…gelijk zeg ik dat ik geen tangbevalling wil en wordt er gekozen voor een vacuumpompbevalling…tegenwoordig wordt dit gedaan met een plasticzuignap maar bij mij moet men de oude ijzeren dop gebruiken van 8cm doorsnee…
    (sommige mensen hebben hier wel eens de opmerking over gemaakt dat ik toch volledige ontsluiting had….  uh ja bij mn baarmoeder, niet bij de "uitgang"
    uiteindelijk wordt Daniëlle na nog 3 persweeën geboren op inmiddels 27 juni om 0.11hr……
    elk ogenblik na die datum lijkt pas 1 dag geleden en stan in mijn geheugen gegrift…de borstvoeding, de eerste lach, de eerste woordjes en tandjes en zelfs het geluid van haar huiltje wat eerst klein en hulpeloos was en waar je nu duidelijk in hoort of ze je uit aan het testen is ja of nee….

en nu, nu is ze 1 geworden en besloot ze gister, 1 dag voor haar verjaardag om te gaan lopen…mama had al een emo-dag (ja de waterlanders waren duidelijk aanwezig) maar nu waren ze niet enkel van weemoed maar ook van pure trots…trots op onze kleine grote meid…

veel visite is er geweest en veel cadeaus heeft ze gekregen…een prinsessententje en prinsessenkleding van ons (en nog wat kleine dingetjes) en van de rest…een serviesje, een ochtendjasje, zwembandjes, megabloks (erg leuk voor de kleintjes en helemaal niet duur..) en nog veel meer..
    nu ligt ze uitgeteld in bed en genieten papa en mama nog even na met een stukje gebak en het fotoboek  van het afgelopen jaar…

Lieve kleine meid
    hartelijk gefeliciteerd en een dikke kus en knuffel van mama

Groetjes Veronique mv een dreumes genaamd Daniëlle (vandaag 1 jaar geworden)
    juni ongesorteerd 007.JPG  
    S5001196.JPG

#3682608 Quote

Van harte gefeliciteerd!!!

Fijn dat jullie een mooie dag hebben gehad! Ja, echt bijzonder, zo'n eerste verjaardag!

Ik kan me zo goed voorstellen dat je de dag van de bevalling toch weer een beetje opnieuw beleeft… met de mooie maar ook de (letterlijke) pijnlijke momenten!

Bij ons is het over ruim een   maand ook zover, ben stiekum al een beetje inkopen aan het doen…

Liefs, Sascha, mama van David.

#3682796 Quote

Gefeliciteerd!!! Met jullie kleine   uuhhh al grote meid.
    Ik hoop dat het een leuke en gezellige dag is geweest die je nooit meer zult vergeten!!

groetjes kim mv kevan en delano

#3682643 Quote

Gefeliciteerd
    Wat een knappe dame!

#3682648 Quote

ook hier even ons kado

#3682651 Quote

Gefeliciteerd!

Dreumes ja de tijd gaat hard.
    Zo te lezen heeft ze een leuke verjaardag gehad en hele mooie cadeaus.

gr kaat

#3682652 Quote

Nog van harte gefeliciteerd! Wat een leuke meid om te zien!

Voor Jasper is het aanstaande maandag 2 juli zover. Vind het nu wel spannend worden en ik zal net als jij toch ook wel emoitioneel zijn, maar ach, dat hoort er ook wel een beetje bij, want het blijft toch bijzonder!

Groet,
    Jacqueline

#3682654 Quote

Ja lekker, wil je met je verhaaltjes niet ook mijn waterlanders activeren?
    Gefeliciteerd hoor!
    Liefs Nelleke

#3682657 Quote

Wauw, wat heb je dat allemaal mooi omschreven….
    Zit er zelf bijna van te snikken….
    Van harte gefeliciteerd met je ukkepuk!

Liefs Annet

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct