Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

882679 Nat Bij Wakker Worden Matras Ook Nat

• Auteur

Hoi,

vanochtend was Ivar nat bij het wakker worden. Dit gebeurt de laatste tijd vaker (ga nu over op luiers maatje groter), is ook geen probleem. Ik heb alleen net 2 weken geleden besloten geen zeiltje meer te gebruiken, omdat meneer toch overal in zijn bed ligt behalve waar het zeiltje ligt, en ook vaak op zijn buik (dus met hoofd op matras, waar dan dus geen zeiltje onder mag liggen). Nu was de matras vanochtend ook nat jammer genoeg. Is even drogen/luchten voldoende, of nemen jullie andere maatregelen?

Groetjes Jenneke mv Ivar 18-9-06

#3682688 Quote

hoi
    wij hebben ook nooit zieltjes gebruikt maar wel molton
    luiers we doen eerst een molton hoeslaken om de matras
    daarover de luiers met twee stuks is de hele matras bedekt
    en dan de gewone hoeslaken en bij ongelukjes nemen de
    luiers een heleboel op

wat de matras betreft ik zou hem goed laten luchten/drogen
    en dan kijken of de schade beperkt is misschien kan de hoes
    eraf gehaald worden en kun je hem eventueel laten reinigen

groetjes
    Bianca mv lorenzo

#3682689 Quote

euhh zieltjes???? dat moet dus zeiltjes zijn

#3682705 Quote

Op Dean z'n matras vanonder ligt een moltonzeiltje. Bij het hoofdeinde ligt er een hydrofielluier. Zo is het matrasje toch enigszins beschermd. Dean in ook regelmatig nat, maar dan van 't zweet.

Groetjes,
    Nelly.

#3682724 Quote

Mike is nu bijna 11 mnd en die ligt natuurlijk niet meer op 1 plek in zn bedje, dus die zeiltjes kunnen dan ook niet meer. Nu vond ik bij de wehkamp hoezen die aan de ene kant van molton zijn en de andere kant van dat waterdichte folie..nu is het hele matrasje dus beschermd. Ze kosten de 2 19,99!!!

Hier is de link ….ik hoop dat ie het doet

molton

succes!!

#3682726 Quote

joehoe…weer wat geleerd

#3682728 Quote

Kay lekt dan wel niet met zijn luier, maar toch is zijn matras nat!
    Hij zweet altijd enorm en hij kwijlt in zijn slaap haha..
    Rondom zijn hoofdje dus altijd een kletsnatte plek!

Esmé mv Kay

#3682868 Quote

Ik heb een tijdje molton zeiltjes gebruikt….dat beschermt de matras maar zweet niet. Maar dan moeten ze natuurlijk wel op die plek liggen. Mirthe heeft snachts dezelfde luier als overdag (dezelfde maat bedoel ik dus) een 4+ active fit van pampers maar als ik haar snachts niet verschoon is ze de volgende ochtend doorweekt. Dus 1 maal per nacht haal ik haar eruit….vaak word ze zelf toch wel wakker, het is geen doorslaper. En dan verschoon ik haar.

#3682871 Quote

Ik heb een bedje van ikea en daar verkopen ze ook dekmatrasjes bij. Dat zijn dunne matrasje die je bovenop het echt matras legt. Kosten maar een tientje. Die ene keer dat Lukas alles ondergepoept had in bed, heeft het dekmatras alles opgevangen. FF in de wasmachine en klaar.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct