Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

882684 Te Gek Voor Woorden

• Auteur

Nou ben heel erg benieuwd wat jullie hier van vinden…

Wij houden een grote opruiming in ons huis, want het lijkt wel een pakhuis.
    Nu zijn we zover dat we een doos of 4 aan kinderkleding en speelgoed hebben.
    Ook nog verschrikkelijk veel andere spullen zoals koffiezetapparaat, senseo, computermeubel, zonnebank, kinderwagen,etc, etc.

De grote spullen hebben we op marktplaats gezet, ik bedoel wij kunnen ook best een extra centje gebruiken. Alleen heb ik geen zin om alle kleertjes en speelgoed een voor een te fotograferen en te plaatsen.
    Dus ik dacht ik bel een blijf van mijn lijf huis of ik ze misschien blij kon maken met deze spulletjes. Nee!
    Nou oke dacht ik kan zijn dat ze genoeg hebben ,ofzo.
    Vervolgens, een asielzoekerscentrum,NEE bedankt!
    een centrum voor jonge moeders, NEE

Ik werd overal doorverwezen naar de kringloop. Ik wil het graag weg geven aan iemand die het goed kan gebruiken en weinig geld heeft. Die echt blij is ermee, is dat nou egoistisch.
    Het lijkt wel of je je goed bruikbare spullen niet eens meer kwijt kan.
    Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om het zomaar WEG te gooien.

Nu ben ik in contact met radio noord holland, die misschien vanmiddag een oproep doen. Dan gaat het waarschijnlijk naar een kindertehuis in het buitenland.
    Hoop dat hier wat uitkomt… Ik vind het dus echt te gek voor woorden dat er zelfs naar het buitenland moet worden verwezen. Tuurlijk ben ik allang blij als het goed terecht komt, maar in Nederland zijn er toch ook genoeg mensen die weinig tot niks hebben?

Sorry voor dit ongelooflijk lange bericht, maar moest het even delen.

Groetjes,
    Angela

#3682682 Quote

Nou, ik ben net zo verbaasd als jij hoor!
    Ik had er ook over gedacht, maar dat hoef ik dus niet te proberen….
    Wat gek zeg! Hoe komen ze dan aan spullen? Of willen ze alles alleen maar nieuwe hebben???

Succes met kwijtraken…hihi
    Liefs Annet

#3682683 Quote

Nou ik vind het ook wel echt vreemd hoor. Zat zelf eigenlijk ook te denken om zoiets met het 'oude' speelgoed en kleertjes te gaan doen maar dat schiet dan niet op. Raar!!
    (hou ons op de hoogte)

Groetjes Kirsten mv Tyche

#3682684 Quote

Zo had mijn moeder een heleboel mooie (dure) blousen enzo op marktplaats staan. En dan bood er iemand 2 euro ofzo, en dan de volgende bieding 2,50. Ja dag! Dacht ze.
    Ze hoefde er niet rijk van te worden, maar iedereen kon er vanuit gaan dat het veel meer waard was dan een paar euro.
    Dus ze heeft alles in 1 doos gedaan, en een berichtje geplaatst of er een bijstands moeder was die het graag  wilde hebben. Ze kreeg een berichtje van een mevrouw die haar situatie uitlegde en ze heeft het kosteloos opgestuurd.
    Ja, 100% zekerheid dat die mevrouw eerlijk was heb je niet, maar ik denk dat als je genoeg geld hebt, dat het je eer te na is om zo'n verhaal te gaan verzinnen.
    Dus je kunt ook zo'n berichtje op marktplaats zetten en uit de reacties iemand kiezen die je het gunt!
    Liefs Nelleke

#3682707 Quote

Hmm, dat is inderdaad wel heel vreemd. Hier in Zeeland hebben we een soort marktplaats waar geregelt oproepjes staan waarin ze vragen om babyspullen, etc. voor jonge moeders. Gek dat er bij jou in de buurt (weet even niet meer waar je woont) geen gebrek is. Hopelijk komt er toch een goede bestemming voor je spulletjes.

Groetjes,
    Nelly.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct