Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

882688 Jaweeral Vraag Over Autostoel

• Auteur

Hoi hoi,

Jaja…voor de 80.000ste keer weer een vraag over de autostoel….
    Op het moment weegt ons Tess nog net geen 7kg en is ze 68cm lang,dus ze hoeft helemaal nog niet in een autostoel en ze past nog heel goed in haar maxicosi……maar ze kan al heel goed zitten en het lijkt me zo leuk voor haar dat ze veel beter in de rondte kan kijken…veel ruimtelijker zeg maar.Echt ik wil het niet voormezelf,maar echt voor ons Tess.Wat denken jullie????Wat zouden jullie doen????

Groetjes Kitty en Tess(22-09-'06)

#3682714 Quote

Hey Kitty,

Ze zeggen altijd dat zolang je kindje in de maxi-cosi past, het veiliger is om ze daar nog in te vervoeren. Als Tess goed kan zitten en haar nek goed recht kan houden en het volgens mij geen probleem om ze in een autostoel te vervoeren. Maar de keus is natuurlijk aan jullie.

Dean  past al een hele tijd niet meer in de maxi-cosi. Ze benen bungelden al heel lang over de rand, maar z'n hoofd stak er ook bovenuit. Hij kan goed zitten en zit nu in een Maxi-Cosi Priori autostoel. Die stoel kan in 4 verschillend standen en Dean vindt het helemaal geweldig. Dean woog met 8 mnd 10,6 kg en was 72,5 cm.

Succes met je keuze.

Groetjes,
    Nelly.

#3682720 Quote

Wat ik eigenlijk niet snap…als de maxi-cosi zo veel veiliger is, waarom maken ze dan geen maxi-cosi achtige stoeltjes voor grotere kinderen?

#3682734 Quote

goede vraag!

#3682740 Quote

Hoi!

Ze raden aan om je kindje zolang mogelijk in de maxicosi te houden, omdat ze dan  achteruit worden vervoerd. Dit is de meest veiligste manier. In Scandinavie  schijnen ze alleen maar autostoeltjes te verkopen tot 3-4 jaar die perse achteruit gemonteerd moeten worden. Waarom verkopen ze die dingen niet hier???

Groetjes Jenneke

#3682760 Quote

Tessa zit nog steeds in de maxi-cosi, de andere vervolgstoel hebben we nu al 3 weken, maar ze past nog in die cosi! Zitten doet ze al een tijdje goed, Ze is lang en dun, (76 cm, 8,5 kilo) en haar benen steken behoorlijk uit, maar ze vindt het allemaal nog best leuk en haar hoofdje steekt niet uit als ze er lekker in ligt. ! (scheelt wel, we hebben een opendakje, daar kijkt ze veel naar!)
    This je eigen keuze, maar ze zeggen idd zo lang mogelijk in de maxi-cosi vervoeren!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

#3682768 Quote

Hier zit ukkie ook nog steeds in maxicosi, met 66 cm en 7,2kg. En ik laat haar er idd nog zo lang mogelijk in zitten. Tis vooral veiliger voor tijdens een aanrijding. Dus zolang er niks gebeurd, is een andere autostoel ook goed, maar wie garandeerd je dat?? Dat gaat dus niet! Dus laat haar nog lekker in de maxicosi zitten, is mijn mening.

#3682771 Quote

Ik zou zeggen, laat haar zo lang mogelijk in de maxi cosi zitten! Het is de veiligste manier om je kindje te vervoeren. Vooral als ze ook nog geen 9 kilo weegt dan zou ik haar zeker nog in de maxi cosi laten zitten.
    Tijn is vrij groot en zwaar en zit al een tijdje in zijn autostoel, in de maxi cosi zat hij bijna klem. Wel moet ik eerlijk zeggen is dat als wij naar mijn ouders gingen (bijna 200km) het een drama werd in de maxi cosi, hij vond er niks aan en dan rijdt het dus echt niet fijn die 2 uur.
    Tijn is nu 9 maanden, weegt 10,3 kilo en is 76,5 cm.

Groetjes Danielle

#3682773 Quote

Tess is nu 10,5 maanden en ze is 75 cm en 9200 gram maar zit ook nog steeds in de maxicosi hoor. Zolang het nog past zou ik haar erin laten.
    Ik denk dat Tess met een week of twee overstapt naar de autostoel.

Groetjes sandra

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct