Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

882694 Voor Daisy1 Ellen

• Auteur

Je hoeft niet te schrikken hoor. De B streptokok was ook voor de borstvoeding geen gevaar. Alleen doordat ik drager ben moest ik tijdens mijn zwangerschap meerdere antibioticum kuren hebben en ook tegen schimmelinfecties veel tabletten nemen. Tijdens de bevalling heb ik 2 maal een antibioticum infuus gehad en na de bevalling nog een extra antibioticum. Daardoor was mijn lichaam compleet uit balans de goede en de kwade bacterien waren gedood en dus was ik weer erg vatbaar voor allerlei bacterien van buitenaf. Doordat ik tepelkloven had gekregen moest ik eerst gaan kolven, en dan zoude de kloven binnen een week dicht zijn. Maar het werd alleen maar erger bij het aanleggen en bij het kolven kwam er veel  troep maar geen "gezonde"melk meer daardoor werd Milan ook erg huilerig en sloom.. Dus toen heeft het CB samen met de HA overleg gehad met de gyneacoloog en moest ik op aanraden van hen direct stoppen met voeden. Het heeft toen echt nog wel 2 weken geduurd voordat ik enige verbetering bij mijn borsten zag en dat ik echt weer een beetje imuun werd voor de bacterien in mijn omgeving (klinkt erg zwaar, maar ik was echt ziek, heel verkouden en wel 3x borstontsteking gehad. )

Dus laat je niet afschrikken door de B streptokok, maar zorg wel dat je goed begeleidt word door een HA of gyneacoloog.
    Hoop dat je er iets van snapt, maar zo niet dan hoor ik het wel.

Jolanda

#3682877 Quote

Hoi Jolanda,

Bedankt voor je berichtje. Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook medicatie gehad tegen de candidaschimmel. Niet tegen de GBS. In het ziekenhuis zeiden ze wel dat ze blij waren het van te voren te weten, zodat ze er op konden anticiperen tijdens en na de bevalling, als dat nodig was. En dat was het dus. Gelukkig geen getest en gedoe meer, omdat het al bekend was. Ik heb zelf nog 4 dagen in het ziekenhuis gelegen (Julian een week) en heb toen ook nog infuus gehad en overige medicatie, maar om heel eerlijk te zijn… wat het allemaal was en waarvoor… Dat is compleet langs me heen gegaan. Tja, mijn mannetje lag op de IC, dat was belangrijk.
    Met de borstvoeding zijn we pas echt begonnen toen we allebei thuis waren, dus na een week. Ik heb nog wel een rare schimmel of uitslag (de huisarts wist het niet precies) gehad "daar onder", die wellicht nog met de GBS te maken had. Gelukkig is was dat na een paar dagen zalfje smeren weer weg, en ook niet meer teruggekomen.

Ik heb aan Julian niks kunnen merken dat de bv niet goed was. Hij groeide er van als kool. Alleen bij een eventuele volgende zwangerschap ga ik de GBS natuurlijk wel even melden. Er schijnen trouwens veel vrouwen drager te zijn zonder het te weten. Ik ben blij dat ik er destijds op getest ben, ook al had ik er niet om gevraagd.

Ik weet niet waarom ik dit allemaal schrijf hoor!

Groetjes,
    Ellen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct