Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

882704 Wat Vinden Jullie Van Mijn Schema - pagina 2

• Auteur

Hoi hoi,

Mijn schema ziet er als volgt uit,

7.00         180 cc + 6 schepjes en bambix met een lepeltje
    10.00      fruithapje heel potje van 8 maanden
    12.00     lange vinger en een beetje sap
    14.00     fles 180cc + 6 schepjes
    16.00     liga koekje
    18.00     heel potje groente van 8 maanden en een danoontje na
    21.00   fles 180 cc + 6 schepjes
    en dan naar bed.

Stephan is nu 9 maanden en bij het cb zeiden ze dat het perfect was.
    Ik heb namelijk zelf ook een beetje het idee dat je dochtertje best wel veel krijgt.
    Ik had dat eerst met stephan ook hij kreeg om de 2 uur te eten waardoor er dus vaak wat terug kwam dus in plaats van wat te eten krijgt hij een klein tussendoortje.
    En het gaat prima nu.

Groetjes Pamela mv Stephan

#3682894 Quote

hi,

Mijn dochter was met 11 maanden 76 cm en 8900 gram. Ze is nu bijna 13 maanden (de oudste van dit forum!) maar heeft al een tijd het volgende schema:

7:00 200 cc fles
    8:30 boterscham met sap
    9:30-11:00 slapen
    11:15 200cc fles
    13:00 boterham met sap
    14:00-16:00 slapen
    16:30 fruithapje en sap
    17:30 warm eten en yoghurt
    19:00/19:30 200 cc (drinkt ze niet altijd op en gaan we ook langzaam afbouwen als zij het aangeeft)

We gaven eerst nog een fles in de middag maar die kan je dus op een gegeven moment laten vallen. En de laatste fles zal komende maanden ook weg vallen. Ze is nu flinkt gegroeid en aangekomen omdat er gelukkig even geen tandjes doorkomen.

Hoop dat je wat aan dit schema hebt.

gr
    Marielle

#3682893 Quote

Hoi!!

Als het je geadviseerd is dan is het toch goed! Spookt Lynn nu dan niet meer nu je het zo doet?

Vooral omdat ze Lynn niet alles op eet is het misschien handig om die fles van 16.00  bijv er af te halen zodat ze de rest wel helemaal opeet. Misschien is het te veel en eet ze daarom niet alles op?
    Lastig blijft het hé?
    Maar eigenlijk moet je gewoon doen waar jij en Lynn je het prettigst bij voelen….maar ik vind het ook nog steeds lastig hoor….vraag me ook vaak genoeg af of we wel genoeg aanbieden.

Misschien hebben andere meiden nog tips?

gr. jennifer

#3682892 Quote

Hi,
    Eerst gaf ik Lynn niet zo veel hoor, maar bij de wijk zeiden ze dat ik haar overdag meer moest aanbieden, omdat ze spookte 's nachts.
    Ik weet het anders ook niet, ze eet niet altijd alles op hoor. Maar ik weet anders ook niet hoe ik het moet doen.
    Kom maar op met tips, hoe ik het misschien anders kan doen.
    Lynn is 72cm en weegt 7840gr.
    Het is niet zo'n dikke, dus volgens mij mag ze het wel hebben.
    X

#3682891 Quote

Moet ik ook nog mn mening geven op jouw schema hahahahah want dat is jouw vraag toch?

Ik weet niet hoe oud jouw kindje is, maar voor mn gevoel lijkt het me dicht op elkaar zitten en veel wat je aanbiedt, vooral na 16.00 uur. Maar goed elk kind is anders en heeft jouw kind het gewoon nog nodig.

gr. jennifer

#3683094 Quote

hoi hoi…

nou wat marasje zegt was bij ons ook zo…
    lili drinkt al 2 maanden uit een beker (zonder tuitje of wat dan ook!!) op advies van het cb!!ze heeft geen flesjes meer!
    Ook lili krijgt 3 maaltijden KLAAR!!en 1 tussedoortje (fruit)!
    Drinken krijgt ze zoveel ze wil de hele dag door (diksap/water)
    Echt heel vreemd dat het allemaal zo verschillend is!
    Lili is 9 en een halva maand!

0800 – bordje pap 210 cc
    10.00 -banaan /peer/appel in stukjes
    1200- 2 boterhammen met gevarieerd beleg
    1600 – warm eten (gewoon met pot mee)
    18.30- bekertje melk 150 cc

verder slaapt ze zeker 19 uur per dag!

liefs lonneke

#3683338 Quote

Jeetje wat een boel verschillende schema's en adviezen (ook van het CB). Ik denk dat mijn schema wel een beetje overéén komt met de meesten van jullie..
    Anne-Lynn is nu 11 maanden en heeft het volgende schema een beetje:

08:00 -> 150 cc pap (uit bordje)
    10:00 -> potje fruit
    12:00 -> boterham  + fles melk van ongeveer 120 cc
    12:30-15:30 -> slapen
    15:30 -> koekje en fles ranja/sap
    17:30 -> potje groente of eet met de pot mee + toetje (ligt er net aan wat we zelf eten)

Dan nog even spelen, wat drinken, in bad, tandjes poetsen en naar bed rond 19:30
    Anne-Lynn krijgt 's morgens en de rest van de dag eigenlijk gewoon drinken aangeboden…ze drinkt het niet altijd op hoor, maar ze vind het wel lekker…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct