Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

882742 Nog Een Keer Luieruitslag Of Toch Iets Anders

• Auteur

Meiden help!
    Dank nog voor jullie tips van de week maar de rode plekken op Stijn z’n billen worden nog steeds erger en gaan open, brrr. Dacht dat het beter ging maar nu poept ie weer om de haverklap en ook waterig dus die billies zijn hopeloos nu. ZO ZIELIG!!!

Ik droog ze goed, verschoon de luier heel erg vaak, gebruik doekjes zonder parfum en smeer zinkzalf. Verder geen zeep ed…

Nu ik dit geen spoedgeval voor de huisarts vind maar mij wel een beetje zorgen maak, leg ik de vraag vast hier neer: Hoelang duurt luieruitslag. Is het wel luieruitslag, misschien een schimmeltje… En heeft iemand nog tips?

Sta ik voor gek als ik maandag naar de ha ga met luieruitslag (stiekum weet ik het antwoord wel maar het voelt zo )

En o ja, al 100x gecheckt maar zie echt geen tandjes doorkomen.

dankjulliewel

#3683140 Quote

Heb je al maizena geprobeerd? Ik weet niet of je dat in huis hebt, en anders is hopelijk de winkel nog open? Ik heb het nog nooit geprobeerd hoor, maar hoor er zoveel positieve reacties over…

Groetjes Jenneke, en ik hoop dat de uitslag heel snel over is, arm manneke…

#3683144 Quote

Hiya,

Ik heb me hier door de kinderarts laten vertellen dat luier uitslag als het wat lang duurt ook een "yeast infection" kan zijn ( sorry ben het nederlandse woord ff kwijt…schimmelinfectie?) Dat is niet ernstig ofzo, maar kan wel pijnlijk zijn vooral als er plekjes open zijn. Hij (de arts) zei dat je daar de gebruikelijke creme voor kan gebruiken die dames gebruiken als ze een vaginale schimmel (gist) infectie oplopen. (Hier heb je bijvoorbeeld een creme die monistat heet, maar geen idee welk merk er in Nederland gebruikelijk is)
    Ik weet het t' is een beetje vaag verhaal maar ik hoop dat je er mischien wat aan hebt.

Ajuus, ilja mv Maximus 30-08-2006

#3683146 Quote

hè, zielig hoor. Ik weet hoe het is. Tygo heeft ook 1x (tot nu toe) luieruitslag gehad. De eerste drie dagen waren het ergst, hierna werd de roodheid minder, wondjes gingen dicht en het verschonen was niet meer zo pijnlijk voor hem. Wacht anders het weekend nog even af voor je naar de HA gaat.

Ik deed trouwens hetzelfde als jij. Verschonen zonder parfum en zeep (ik deed het gewoon met een hydrofiel washandje met lauw water, dus geen billendoekjes), hierna aan de lucht laten drogen en ik deed ipv zinkzalf Bepanthen erop. Werkte erg goed.

Heel veel succes ermee en een dikke knuffel voor je kleine mannetje!!!

Groetjes happyM

#3683147 Quote

Hoi Ilja… ik denk dat jij de miconazol bedoelt, die wordt hier gebruikt (sorry, ik werk in de zorg, ik weet soms een beetje te veel uit m'n hoofd hihihihi)

#3683148 Quote

yeast is inderdaad schimmel.

Ik zou het maandag als het niet minder is toch ff laten checken, beter een keer te veel dan die ene keer te weinig, toch??

#3683151 Quote

Op de crèche was ook het vermoeden dat het candida is. Helaas hebben we daar al in vele vormen en maten crèmes en zalfjes voor in huis… we zijn het gewend  .

Dus we gaan maandag wel eventjes naar de ha voor een nieuw receptje.

Thx ladies!

#3683636 Quote

Yep, schimmeltje en door gist willen de wondjes niet helen, oid. Heb een medicijn voor een zinkolie gekregen. Dat moet het een beetje uitdrogen zodat het helen kan.

Stijn had ook een paar keer koorts ’s nachts maar waar die vandaan komt is een raadsel. Hij eet en drinkt gewoon dus ik maak mij verder geen zorgen.

Hopelijk hebben we de billies snel weer heel!!!

liefs

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct