Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

882744 Slapen Met Moeite

• Auteur

hallo

Daniëlle krijgt opeens veel tandjes in 1 keer door….hierdoor slaapt ze 's avonds en 'snachts erg slecht…nu is mijn vraag wat jullie eigenlijk doen bij jullie koters om de pijn te verlichten?
    Ik geef haar een bijtring maar die wilt ze niet, dentinox druppels werken ook niet…ze huilt en is enkel rusdtig als ze in mn armen ligt…in de afgelopen week is ze 's nachts bij ons in bed beland om zelf toch nog iets te kunnen slapen….

iemand nog tips? ik kreeg de tip van iemand die zei dat je op een fles van 200ml melk ong een 5 ml wodka moet doen (diegene zou het hebben van een stewardes van KLM, die zouden dat doen om huilende baby's aan boord stil te krijgen)
    ik ga dit niet doen hoor trouwens hihi

Groetjes Veronique mv Daniëlle (1 jaar en 3 dagen)

#3683159 Quote

hoi

misschien een paracetamolletje
    ik ben er geen voorstander van om zomaar
    paracetamol te geven maar als ze echt pijn
    hebben dan gaf ik ze voor de nacht er toch een

groetjes
    Bianca mv Lorenzo

#3683165 Quote

Hiya,

Max is ook druk bezig met tanden, als het hem echt te veel wordt en hij kan niet slapen krijgt ie voor het slapen een druppelaartje vol met baby tylenol (een baby pijnstiller en koortsverlichter)
    ook heb ik orajel gebropeerd (een zalf die je op het tandvlees smeert) maar eerlijk gezegd was dat een knoeiboel en heb ik het idee dat het door het vele kwijlen onmiddelijk weer van z'n tandvlees gespoeld wordt.
    Succes.

Ajuus, ilja mv Maximus 30-08-2006

#3683169 Quote

Hoi,

Ook hier is het lijden en last! Al sinds een nacht of 4 is Siebe erg onrustig en wordt steeds huilend wakker. Gisteravond heb ik hem om 19.30 uur in bed gelegd en nadat hij een half uurtje stil is geweest, begon hij te huilen en hield dat vol tot 22.30 uur. Ik was op een gegeven moment bijna ten einde raad. Het is zo vervelend als je kleintje zo moet huilen en je vermoedt dat het hoogstwaarschijnlijk ligt aan het tandjes krijgen. Overdag had hij al 39.3  koorts. Ik heb hem dus toen hij   's avonds de eerste keer begon te huilen en wederom erg warm aanvoelde een zetpil paracetamol gegeven, maar zodra ik heb terug legde begon hij weer te huilen. Ik vind het altijd moeilijk om te beoordelen of het aan die situatie ligt of dat hij aan het uitproberen is, wat hij in veel dingen overdag ook doet. Na 2 keer er naar toe te zijn gegaan heb ik hem uit bed gehaald en even mee naar beneden genomen, maar ook daar huilde hij om de haverklap. Hij was gewoon erg moe en had waarschijnlijk pijn. Dus rond 21 uur weer naar bed, ging goed, maar even later helaas weer huilen. Even laten huilen, toen weer er naar toe want het  ging van huilen naar schreeuwen. Ik wilde niet dat Merijn ook nog eens wakker zou worden. Toen heb ik bij zijn bedje gezeten en een liedje geneuried, maar hij was ontzettend onrustig. Uiteindelijk toch maar weer weggegaan en mezelf opgelegd om hem maar even te laten huilen. Na 15 minuten, het werd steeds erger, heb ik hem uit bed gehaald en bij mij in bed gelegd,maar meneer had geen zin om te gaan slapen en ging gewoon overeind in bed zitten. Toen was ik het beu, want het was inmiddels 22.30 en hij had tot 15.30 uur geslapen 's middags dus hij moest wel oververmoeid zijn. Ik heb hem teruggelegd in zijn bedje en na een paar keer flink huilen werd het eindelijk minder en viel hij in slaap. Pffffff, wat een ellende zeg.

Ik zal blij zijn als de tandjes weer door zijn. Dentinox werkt bij ons ook niet altijd hoor. De ene keer heb ik wel het idee dat het helpt maar andere keren weer niet. Ik heb ook Chamodent, maar ook dat werkt niet afdoende. Het is toch een kwestie van doorstaan. Het valt me alleen een beetje tegen, want zover ik me kan herinneren heeft Merijn er nooit in deze mate last van gehad, of die herinnering is al zover afgezwakt dat ik het gewoon niet meer weet. Hoe dan ook, nog even doorzetten en dan zit deze fase er ook weer op.

Ik heb dus niet echt tips voor je. Ja, alleen als het echt erg is gewoon een paracetamol zetpilletje zetten, met name 's nachts, zodat je zelf ook een beetje kunt slapen.

Groetjes Fonske.

#3683170 Quote

Zielig hè?!
    Bij ons liggen standaard een paar schone speentjes in de vriezer. Daar wordt Stijn wel even rustig van als hij pijn van z’n tandjes heeft. Dat is soms net genoeg om aan de slaap toe te geven.
    De bijtring ligt in de koelkast maar daar heeft ie niet zo veel mee…

Sterkte

#3683174 Quote

Hoi hoi,

nou hier een tandenexpert (ahum).
    Nou Meike was drie maand en kwamen nummer 1 en 2 door. Dat hebben we doorstaan maar…….. nummer 3 t/m  8 gingen geruisloos. Maar nu… hoektanden, het is feest. Jengelen, huilen, niet eten, niet slapen en dat nu al twee weken. De onderste hoektanden zijn zichtbaar (boven is erdoor) maar nog niet door dus nog even volhouden… Wat wij doen??? Op advies van de   ha zetpillen!!!!! Het mag, het helpt en verlicht enorm de pijn en de druk in het kaakje. Want door alle ellende krijg je een vermoeid hongerige baby en dat vraagt om nog meer elllende zo zijn we dus naar de ha gegaan voor advies want we wisten dat het tandenpijn was.

Wij zijn bijna van de tanden af, dan nog kiezen maar bij onze oudste waren die door zonder dat wij het merkte, dus wie weet.

Wat  ´n gedoe he. Mijn neefje heeft volgens zijn moeder alle tanden gekregen zonder dat zij het merkte, lijkt mij onvoorstelbaar gezien onze eigen kinderen maar ja, wonderen der natuur zeg maar….

Smeren op tandvlees helpt niet omdat want gaat er weer af door de tong, volgens de ha dus kan het nooit zijn werk doen..

SUCCES!!
    Groet Renske mv Isa&Meike 12/07/06

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct