Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Vraagje over huiduitslag

• Auteur

Volgens de dokter heeft Lukas een bronchites maar hij heeft sinds gisteren ook een vreemde huiduitslag. Allemaal rode plekken, sommige groot, andere stipjes, die je ook goed kan voelen. De uitslag zit op zijn armen, benen en in zijn gezicht. Niet op zijn rug of op zijn borst.

De HA zegt dat het door de bronchites komt. Heeft iemand daar wel eens van gehoord dat je idd huiduitslag bij de bronchites kan krijgen?

Annemieke

#3708563 Quote

hoi hoi

ehh geen idee ik weet alleen dat exzeem en bronchitus wel vaak in combinatie met elkaar voorkomen, maar ik weet natuurlijk niet of die huiduitslag exzeem is…

succes ermee..

liefs tobi

#3708564 Quote

Nog ff toevoegen. De uitslag is eigenlijk in een dag tijd opgekomen en heeft zich dus over zijn lichmaapje verspreid. Ik dnek niet dat het exczeem is, dat heeft hij in het verleden wel een beetje gehad en dit ziet er anders uit

#3708567 Quote

kan het misschien de vijfde of zesde ziekte zijn? als je even googlet, kun je wel foto's vinden en vergelijken

ik kan me zelf herinneren dat bij de zesde ziekte iig stond dat er bv ook oorontsteking kan ontstaan, dus misschien is daar de link met bronchitis?

groetjes en suc6! Jenneke

#3708569 Quote

Nee, het is ook niet de vijfde of zesde ziekte. Daar heb ik al naar gekeken

#3708572 Quote

Lorenzo heeft ook een flinke bronchitis gehad maar geen huiduitslag
    terwijl hij toch wel een gevoelig huidje heeft
    een nichtje van mij heeft astma en ook veel eczeem
    maar bij is het zo dat als eczeem heeft ze geen last heeft van de astma
    hun kinderarts heeft wel gezegd dat huiduitslag en aandoening aan de luchtwegen
    vaak samen gaan
    iig veel sterkte met jullie ventje en dat hij maar weer gauw opknapt

groetjes
    Bianca mv Lorenzo

#3708575 Quote

Hoi Annemieke,

Skip heeft toen hij ongeveer  8maanden was ook bronchitis gehad (heel licht) en daarbij kreeg hij ook huiduitslag. Volgens de huisarts    komt    bij klachten aan de luchtwegen ook vaak huiduitslag voor.   Dus op zich komt mij dit bekend voor.
    Skip kreeg, nu met het wat koudere weer, weer last van die uitslag en ik heb vorige week op advies van een collega bij de apotheek glyerolcreme gehaald. Deze creme is van het eigen merk van de apotheek (zonder recept)…. en hij werkt super!
    De uitslag was na 3 dagen helemaal verdwenen, dit nadat ik echt allerlei soorten olie en creme geprobeerd had. Niks hielp.
    Misschien werkt het ook bij jullie kindje?
    Succes!

groetjes, Noortje

#3708588 Quote

hey meis,

ik weet uit het verleden van mijn vriendin die had als klein meisje ook bronchitis en had er ook psoriases bij…(kweet niet of ik het goed schrijf hoor)….zij had het en heeft het in erge mate maar bij luchtwegproblemen komen dus idd. vaker huiduitslagen als eczeem ed. voor…..
    Maar je kunt altijd ff contact opnemen met de ass. van een huidarts of longarts in het ziekenhuis om het te vragen……

Doe je mannetje in ieder geval maar ff een knuff van ons

Liefs Denise

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct