Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

update over ons na een pittig weekje.

• Auteur

Zoals de titel al zegt hebben we een heftige tijd gehad, nou ja we zitten er nog middenin.
    Linde was het hele weekend al niet zo lekker en heeft in de nacht van zondag op maandag een pseudo croup ( ik hoop dat ik het goed schrijf! ) aanval gehad, na een half uurtje stomen op de badkamer toch maar met mijn meisje naar de hp gegaan, hier werd de aanval bevestigd en kregen we een recept voor een puffer mee.
    De apotheek die dienst had zit een een dorp verder dus het hele avontuur was pas over om 6:15 uur (vanaf 3:45 uur) en een kwartiertje later zou de wekker gaan!!!
    Linde vond het na het stomen allemaal wel gezellig en heeft de hele weg naar de hp met een schor stemmetje zitten zingen.
    Eenmaal thuis heb ik haar lekker in bed gelegd en werd ze pas om 9:30uur weer wakker.
    De puffer was een grote ellende, maar het leek al veel beter te gaan.
    Dinsdag ben ik gaan werken en was ze bij mijn ouders, dat ging prima, wel veel hoesten en een beetje koorts.
    Na een kort nachtje met veel huilen ging het woensdag  alleen maar slechter, Linde wil niks eten en wat nog erger is helemaal niks drinken, ook geen flesje melk.
    Toen kreeg ik een telefoontje van mijn vader dat ze naar het verzorgingshuis waar mijn oma'tje woont gingen want het ging niet goed (ze was sinds maandag ziek in bed).
    na een halfuurtje weer een telefoontje, oma was overleden.
    Ze is 92 jaar oud geworden (in januari zou  ze 93 zijn geworden), ze was al een jaar met haar gezondheid aan het kwakkelen en was helemaal op.
    Ik ben erg verdrietig maar blij dat het zo snel is gegaan, dus verder de hele dag bij mijn moeder geweest. Zij is enig kind en alles komt nu op haar neer, 's avonds hebben we (mijn vader, broertje, mama en ik) alles met de uitvaardondernemer kunnen bespreken.
    Linde had inmiddels over de 39 graden koorts en was echt niet lekker, weer een slapenloos nachtje dus. s'Morgens meteen mijn ha gebeld, konden we pas om 15:30 komen!! Gelukkig een antibiotica kuurtje gehad want mijn   meisje heeft een oorontsteking+een onsteking aan de luchtwegen. Ook beidde oogjes zijn ontstoken, een klein hoopje ellende dus.
    Vandaag ging redelijk alleen wil ze echt niks eten of drinken, gelukkig wel haar drie flesjes melk op een dag maar meer krijg ik er niet in. Wonder boven wonder ging er vanavond wel een half potje in. Hopen dat ze daarop doorslaapt.
    Ik ben nu dan ook echt moe en heb niet echt slim afgesproken dat ik morgen weer ga werken. Ik ga dus zo mijn bedje in en hoop maar dat het morgen heel slecht weer is en niemand gaat winkelen zodat ik eerder naar huis kan!!!
    Maandag gaan we oma'tje begraven, ik wil heel graag Roos meenemen maar twijfel een beetje of dat wel verstandig is.
    Is er iemand die daar ervaring mee heeft??? Roos is 4,5 jaar.
    Nou meiden, ik vind het fijn dat ik even alles van me af heb kunnen schrijven en ga nu lekker slapen.

groetjes Daniëlle.

#3708732 Quote

Ach ach ach wat een verhaal.Arm arm arm meissie,wat voel je je dan klote he als je kindje ziek is.Ik hoop dat ze snel weer beter is,arm kind.Gecondoleerd met je Oma,ze is heel oud geworden maar afscheid nemen doet altijd pijn.Nou hup meid snel je bedje in en hopen dat je lekker kunt slapen vannacht.
    Weltrusten en sterkte met alles,
    liefs Kitty en een dikke knuffel van Tess

#3708735 Quote

Goh meissie, wat een ellende allemaal bij elkaar zeg. Ik weet een beetje wat je qua benauwdheid met Linde hebt doorgemaakt, omdat Siebe ook al een week of 3 nu aan de puffers zit. Nu nog maar 1, maar hij begon met 2. Deze zal hij voorlopig ook moeten blijven gebruiken. Vreselijk is dat hè, als je kindje het zó benauwd heeft. Je kunt er zelf helemaal niks aan veranderen of verbeteren. Probeer je wat het eten van Linde betreft even niet te druk te maken. Waarschijnlijk eet ze niet omdat ze zich even niet zo lekker voelt. Dat komt echt wel weer goed, geloof daar in. En die kleintjes hebben niet zo heel snel een tekort aan iets hoor, buiten het vocht dan, maar daarvan vertelde je dat het gelukkig beter ging.

En gecondoleerd met het overlijden van je oma. Ondanks dat ze een mooie leeftijd heeft bereikt, blijft het je oma en blijft het de moeder van je moeder. Je kunt het misschien beter accepteren, maar het verdriet en gemis is er niet minder om. Geef daar dus gerust ook aan toe. Mijn oma was ook 92 toen ze stierf en ik heb daar echt veel moeite mee gehad.

Wat de begrafenis betreft, kan ik niet uit eigen ervaring spreken, maar mijn vriendin heeft er een maand of 4 geleden ook zo voor gestaan. Haar oma was ook overleden en zij heeft haar oudste zoontje, toen net 3 jaar meegenomen naar de begrafenis. Van de week hadden we het er nog over, dat hij zich zo ontzettend voorbeeldig gedragen had. Hij was de gehele mis stil geweest. Alleen toen de muziek stopte heeft hij één keer "klaar" geroepen! Hij heeft het de dagen tot en  een tijd  na de begrafenis veel over die gebeurtenis gehad, maar waarom zou je een kind weghouden van de dingen van het leven die er nu ook eenmaal bij horen. Ik ben van mening dat het goed is dat een kind zoiets ook meemaakt, temeer omdat ze wellicht ook vaak bij jou oma op bezoek is geweest en op deze manier ook beter kan accepteren/begrijpen dat oma'tje er nu niet meer is. Dus mijn mening: Gewoon doen!!

Meissie, sterkte de komende dagen en vooral de tijd daarna. Ik zie je vrijdag en dan hebben we het er nog over oke!

Liefs Fonske.

#3708747 Quote

Hee Danielle,

Allereerst natuurlijk gecondoleerd met het verlies van je oma. 92 is een mooie leeftijd, maar uiteindelijk wil je niemand kwijt…..

Wat hebben jullie zware dagen achter de rug zeg! Ik hoop voor je dat je meisje snel weer de oude is en dat jij dan ook weer wat meer aan rusten toekomt!

Wat betreft de begrafenis ben ik het volledig met Yvonne eens: gewoon meenemen als dat voor jou goed voelt.

Sterkte nog de komende dagen hoor!

Dikke knuffel van Cissy en Fabio

#3708759 Quote

Hee, wat een ellende zeg! Ik kan me aansluiten bij dat het voor je oma gelukkig snel is gegaan, maar voor de achterblijvers is het een groot gemis…

Ik zou zelf denk ik Roos wel meenemen, ze is toch op een leeftijd dat ze het al goed kan begrijpen.
    Ben benieuwd hoe het met Linde allemaal gaat aflopen, en hopelijk kun jij vandaag lekker op tijd naar huis!

Sterkte met alles!

Liefs Jenneke mv Ivar

#3708788 Quote

Jeetje Daniëlle,

Wat een toestanden! Gaat het inmiddels wat beter met Linde? Heel veel beterschap voor haar, wij weten een beetje hoe je je voelt want wij zijn zojuist bij de hp geweest voor Isis (reactie op de BMR-prik + een hele zware verkoudheid = een zielig hoopje kind…).

En natuurlijk gecondoleerd met je oma, hoewel ze een hele mooie leeftijd heeft gehaald is afscheid nemen altijd moeilijk. Ik denk ook dat je met de begrafenis moet doen wat je gevoel je ingeeft, dus als je Roos mee wilt nemen zou ik dat gewoon doen. Heel veel sterkte maandag…

Waar moesten jullie trouwens naar toe voor de avondapotheek? Vught is best groot, ik had niet verwacht dat je buiten Vught naar de apotheek zou moeten.

Nou, veel sterkte de komende tijd,

Knuffel   van Myrna, mv Isis en …?

#3708790 Quote

Dat was me even het weekend zeg!
    Soms lijkt alles samen te komen hè?..

Heel veel sterkte de komende dagen en een dikke kus/knuffel van ons!!

Esmé en Kay

#3708802 Quote

Ppffffoehh hee, zulke weken moet je niet te vaak hebben, wat zal je gesloopt zijn! Gecondolleerd met het verlies van je oma. Ik hoop dat je gauw weer een beetje bij kan komen.

Sterkte! Monique mv Marit

#3708807 Quote

Hoi Danielle,

Gecondoleerd met je oma.

Jullie hebben zeker al een zware week achter de rug! Veel beterschap met Linde!

Toen mijn overgrootvader overleed was ik 4 jaar. Ik heb echt staan drammen dat ik hem nog wilde zien. Mijn moeder vond het maar niks, maar omdat ik zo heb staan aandringen is mijn vader toch met mij naar hem toegegaan. Ik heb die beelden ook nog in mijn geheugen zitten en het voelt nog altijd heel goed. Ook ben ik toen meegeweest naar de begrafenis, maar daar herinner ik me niets meer van.
    Toen mijn opa overleed waren een neefje en nichtje van mij 5 jaar. Zij zijn ook gewoon meegegaan. Anderhalve week later hebben we erg gelachen om mijn neefje. Die kwam bij mijn oma binnen lopen en vroeg waar opa was, hij snapte niet dat die niet gewoon in zijn stoel zat.

Kindjes van die leeftijd beseffen het dus absoluut nog niet. Maar kunnen het wel fijn vinden om erbij te zijn. Ik ben nu nog altijd heel blij dat ik mee mocht, ik heb er, hoe raar het misschien klinkt, fijne herinneringen aan.

Heb je al aan Roos gevraagd wat ze zelf wil? Als ze zelf mee wil, neem haar dan zeker mee. Ze gaan er op hun eigen manier mee om.

Groetjes,
    mv Tijs

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct