Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

kletskous

• Auteur

Yoëll was afgelopen week niet te genieten.
    Hij had mazzel dat we nog niet konden behangen in het nieuwe huis, anders had ik hem erachter geplakt haha.
    Slapen was ook een drama, nog erger als normaal, alleen maar draaien en woelen en continu wakker.
    Sinds zaterdag is hij weer redelijk zichzelf, maar wat een sprong heeft hij ineens gemaakt.
    Hij kletst de oren van mn hoofd en nog verstaanbaar ook. Gister kreeg ik bloemen en ik zei tegen hem; kijk eens wat een mooie bloem. Waarop yoëll zei; loem.
    's Avonds vroeg ik wat staat er op tafel? Zegt hij; tafel.
    Hahaha nu wordt het pas op je woorden passen. Ik zeg bv in het verkeer nog wel eens frutje als iemand een rare actie heeft, moet er niet aan denken dat hij straks in de suprmarkt ofzo zegt; frutje.
    Als ik aan hem vraag heb je poep, gaat hij op zn billen wijzen en loopt naar de trap en zegt; kom. Maar als hij niet gepoept heeft gaat hij nee staan schudden hihihi

Hoe is het met julli sprongen?

#3708972 Quote

Ik had ook maar eens gezocht op internet.  In het boek gaan de sprongetjes niet verder, maar Lydia had er ook overduidelijk 1 afgelopen week. Alleen maar piepen en jammeren om haar zin te krijgen. Het is het sprongetje vd grenzen opzoeken en dat doet ze idd duidelijk. NU gaat het al weer wat beter en kletst ze ons nog meer de poren vh hoofd. MIjn man zegt vaak dat ze echt per week duidelijk wijzer wordt. Erg leuk om de ontwikkeling bij zo'n kleintje te zien.
    Groetjes, Rianne en Lydia

#3708973 Quote

Hier precies hetzelfde.. Zegt alles na en onthoud het ook.

Ook als ik hem vraag of hij gepoept heeft zegt hij "nee" als het niet zo is en zegt "bah" als het wel zo is hahaha..

En wat betreft dat nazeggen is het nu inderdaad oppassen geblazen!

Esmé mv Kay

#3708988 Quote

Dean loopt toch een beetje achter in alles. Eigenlijk is het alleen maar "papa".

Groetjes,
    Nelly.

#3709011 Quote

Ja echt super grappig om te zien dat ze steeds meer kunnen en ook al zoveel begrijpen.

Kasper is ook niet zo snel hoor

hij zegt, papa, mama, poes en aai.

liefs Pauline mv kasper

#3709063 Quote

Ivar klept heel veel, maar niet echt verstaanbaar. Probeert wel na te zeggen, maar lijkt meestal nergens op

hij kan vooral simpele woordjes, op, uit, aan, dicht

laatst hadden we de film "meet the fockers" gezien, daarin leert Ben Stiller de baby per ongeluk "asshole" als eerste woordje, dus wij lachen ons helemaal krom als Ivar ook zoiets gaat produceren!! (overigens niet lang hoor…)

groetjes Jenneke

#3709072 Quote

Mila heeft er geloof ik net weer een gehad…die volgens het boek net naar een jaar komt.
    Als je dat leest is het echt heel herkenbaar,en idd daarna kan ze ineens meer lijkt.
    Qua woordjes praten was Mila best vlot..ze kon al heel vroeg papa,mama,bal ,pop zeggen.
    Afgelopen weken zegt ze 'klaar" als we bijna klaar zijn met bijv verschonen.
    ook zegt ze alles na.van de week heeft ze in een avond twee woorden geleerd: lamp en klok en die wijst ze dan aan.
    Ze zegt dan "hamp en kok" haha,maar ik merk dat ik als moeder er heel veel uithaal wat ze probeert te vertellen.Als papa gaat werken en ik zeg ga maar zwaaien,gaat ze naar de vensterbank en daar staat ze dan met dat koppie er bovenuit te zwaaien en dag te zeggen…zo trots!
    Volgens het boek oei ik groei,is het op deze leeftijd ook heel leuk om ze overal bij te betrekken…bijvoorbeeld iets wegzetten en iets brengen…dan is ze helemaal trots!
    groetjes piewie,mv Mila

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct