Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Sint Maarten, Sint Maarten … de koeien hebben……

• Auteur

Hallo Meiden,

Hier in t hoge noorde hebben we zaterdag Sint Maarten gevierd. Voor Zoë was het de 1e keer ook dat ze meeliep. Ze had zelf n lampionnetje gemaakt op t KDV. Bij de eerste 3 deuren kwam dr bijna geen tekst uit dr mond maar ze had wel al in de gaten dat ze chocola of snoep kreeg. Bij deur nr 4 ging ze harder zingen en ze ging als maar sneller lopen naar de volgende deur en harder zingen. De volgende ochtend toen ze wakker werd zei ze ook als eerst: en wat zit er in mn tas????? CHOCOLAAAAAAAAA. Onze meid… erm onze kids zijn allebei gek op chocola.

Hebben er nog meer lampionnetje gelopen?
    Groetjes,

Reimara, m.v. Zoë (29-01-05) en Nëo (15-09-06)

#3708982 Quote

Hey!

Hier doen ze er niets aan, maar er staat me bij dat ik mijn eigen jeugd nog wel eens zo gelopen heb ja.( Ben geboren in Tilburg) Vind het altijd wel gezellie er uit zien, net als Ilja en max met halloween.
    Vind wel die reclame op TV eromheen helemaal te gek, die beteuterde smoeltjes als ze een augurk krijgen aangeboden, hahahah!

_x- marieke

#3709024 Quote

Nee hier niet langs de deuren gegaan, daar is ze toch nog iets te jong voor, maar zaterdag middag stonden hier wel een paar kids voor de deur in volle ornaad te zingen. uiteraard iets lekkers gegeven ipv een augurk!!

Wel kwam helemaal het gevoel van vroeger terug, ook ik liep ieder jaar hard van deur na deur!!
    We wachten tot ik samen met Chloë ooklangs de deur kan gaan, en mama maar genieten!!

groetjes pally

#3709037 Quote

🙂 glim, ja wij hebben ook gelopen, Rêve had ook eentje gemaakt, cq laten maken op het kdv (wel twee eigenlijk, de eerste was eerst kwijt)

Opa en oma waren helemaal verrast en pake en beppe waren helemaal vertederd! Nog snel even drie buren bij langs en toen gauw naar huis, want de buurkinderen moesten nog komen.

Dat was maar goed ook, want ze begon met de lampion te meppen hahahaha grappig. Uiteindelijk nog een foto op tafel met de opbrengst, want dat deed papa vroeger ook altijd. Dikke pret.

liefs

Esther en Rêve

#3709042 Quote

Ja, ook hier is gelopen. Meer omdat Jorick alleen moest lopen en hij geen zin had om bij de deuren alleen te moeten zingen en dus hebben we Milan in de buggy gestopt en is grote broer samen met zijn broertje de deuren bij langs geweest. Jorick zong voor en Milan mocht de lampion vasthouden, dat vond hij natuurlijk reuze interessant en ook Milan kreeg in zijn buggy nog spekkies. Dus was echt zeer geslaagd.

Jolanda

#3709044 Quote

hier in de buurt wordt het GROOT gevierd en alle kids in de buurt verzamelden om 5 uur voor pannenkoeken. Daarna gingen we in optocht de buurt door, maar die viel natuurlijk snel uit elkaar omdat iedereen wilde zingen en snoep ophalen 🙂
    Mirne is pas 16 maanden, maar ze zat heel stoer in haar wagen met haar lampion. Ze keek heel lief en mocht ook snoepjes uitzoeken. En… wondere wereld, dat deed ze met redelijke overtuiging. Als er mandarijnen in de schaal lagen wilde ze die het liefst, jaja, heel gezond! En bij de 4e deur zat Mirne zowaar ook mee te neurien!
    Na 6 deuren vond haar mama het wel genoeg en  gingen we naar huis. Maar het feest was nog lang niet afgelopen, want andere kids kwamen bij ons aan huis. Mirne  gilde van blijdschap als er aangebeld werd en rende naar de voordeur. Daar stond ze te swingen en klappen bij het  gezang van andere kinderen. En elke keer pakte zij ook  snel een doosje rozijntjes uit de schaal, kleine  smiecht!  

#3709060 Quote

oohh wat leuk he!

ik vond het vroeger altijd zo geweldig, al dat snoep helemaal voor mij alleen
    (en dat kun je nu nog zien WHAHAHAHAHAHAHAHA)

liefs Jenneke

#3709276 Quote

quote: mamma_Ilse reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-11-2007 16:21:18'));

🙂 glim, ja wij hebben ook gelopen, Rêve had ook eentje gemaakt, cq laten maken op het kdv (wel twee eigenlijk, de eerste was eerst kwijt)

Opa en oma waren helemaal verrast en pake en beppe waren helemaal vertederd! Nog snel even drie buren bij langs en toen gauw naar huis, want de buurkinderen moesten nog komen.

Dat was maar goed ook, want ze begon met de lampion te meppen hahahaha grappig. Uiteindelijk nog een foto op tafel met de opbrengst, want dat deed papa vroeger ook altijd. Dikke pret.

liefs

Esther en Rêve

Hoi Esther,

Als jij eens weet wat die meiden hebben opgehaald hier. Pffff dat is meer snoep dan dat ze normaal gesproken in een jaar krijgen. We kunnen dus weer vooruit. En dan al die zelfgebakken taraten erbij (waar ik natuurlijk weer veel te veel van had gemaakt), bah ben er nog misselijk van. Maar ja dat heb je als je bevalt op zo'n dag. (pff alweer 8 jaar geleden)

M.

#3709279 Quote

wat een leuke foto hier in het dorp heb ik wel een paar kids met lampionen zien lopen maar wij zelf hebben niet mee gedaan

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct