Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

HELP BMR PRIK OPKOMST

• Auteur

Goedemiddag dames,

Ik kan me herrineren dat er al een topic geweest is met dit onderwerp alleen kan ik het niet meer terug vinden.

Mijn vraag is hoe hebben jullie kindjes gereageerd op deze prik en wie van de mama's heeft deze NIET laten zetten. Ik twijfel enorm en nu neig ik naar alleen de megc laten zetten en niet de BMR. Wie wil ervaring delen?

Alvast enorm bedankt. (we moeten trouwens as donderdagavond naar het cb)

Groetjes Carolien mv Elisa

#3709019 Quote

Isis heeft de BMR en menC prikken vorige week maandag gehad. Van de menC prik heeft ze helemaal geen last gehad, maar helaas van de BMR prik wel. Afgelopen zaterdag kreeg ze hoge koorts en was ze helemaal lusteloos. We zijn even naar de hp geweest, en het kan allemaal niet zoveel kwaad maar 't is vooral erg vervelend. Isis heeft er ook nog eens een zware verkoudheid bij, dus dat maakt het dubbel zwaar voor haar. De (hoge) koorts heeft overigens maar 1 dag geduurd, gisteren ging het al stukken beter en vandaag heeft ze wel nog wat verhoging, maar vooral last van de verkoudheid.

En tja,  ik ben van mening dat het er gewoon bij hoort… 't Is vervelend en niemand vindt het leuk om zijn kind ziek te zien, maar het duurt maximaal 3 dagen en daarna zijn ze wel ingeënt tegen Bof, Mazelen en Rode Hond. Vind ik persoonlijk geen moeilijke keuze… Bovendien krijgen veel kindjes er geen last van, hoor! Bij Isis was haar weerstand natuurlijk al lager door die verkoudheid.

Persoonlijk vind ik dus de  KANS dat je kind een paar dagen ziek zou kunnen  worden, niet opwegen tegen de voordelen. Maar dat is natuurlijk ieder's keuze.

Succes met je beslissing!

Groetjes,
    Myrna, mv Isis

#3709022 Quote

Hier heeft ons meisje ze in sept gehad, maar ik kan niet zeggen dat ze er last van heeft gehad.
    Dus het kan best meevallen.
    Succes!!

groetjes pally

#3709026 Quote

Hoi Carolien

En lekker genoten op vakantie???

Als antwoord op je vraagje:
    Sophie heeft nergens last van gehad, van beide inentingen niet. En wat betreft wel of niet doen: ik sluit me volledig aan bij Myrna… de káns dat je kindje ziek wordt een paar dagen, weegt wat mij betreft niet op tegen hoe ziek het kan worden van B,M of R…

Sterkte met je beslissing!

Groetjes
    Susan

#3709028 Quote

Onze kleine meid heeft ze nu net gehad
    Slaapt nu als een blok dus ik zie wel hoe ze is als ze wakker is straks.
    De arts zei dat ze van de meningokokken bijna nooit last hebben en die van de BMR misschien na een week.
    Maar dat zien we dan wel weer…
    Heeft ze koorts over een week dan weten we dat het daar van kan komen… en voor t zelfde geld heeft ze helemaal nergens last van…
    liefs sandra

#3709035 Quote

wij zijn vandaag geweest en ik maakte me ook best wel zorgen (stiekem nog een klein beetje, maar dankzij een attent cb en dit forum… valt het weer wat mee).

Ik ben 17 weekjes zwanger en als je zwanger bent mag je deze inenting niet hebben. Ja maar jij krijgt m toch niet zul je zeggen, dat klopt, maar deze vaccinatie is een levend, verzwakt virus wat ingespoten wordt. Dus je kindje krijgt antistofjes, doordat ze een heel klein beetje ziek worden. En vooral voor zwangere mutsen zijn de mazelen gevaarlijk en juist die zijn overdraagbaar via snot, slijm etc. Nou mijn heerlijke meisje is harstikke verkouden en ik kus en knuffel altijd erg veel met r, dus….. verzwakt of niet, ik was toch wel een beetje ongerust. Maar goed, de wvk heeft gebeld en nog ns gebeld en toen werd me verzekerd dat het geen kwaad kon, dus onze meid is ingeënt.

Ach ze is verder kerngezond en ik geloof wel in het inenten op zich. Hier in het dorp rijdt bijv een vrouw die polio heeft gehad…. dat had voorkomen kunnen worden door zo'n stom prikje, dat wil je je kindje toch niet aan doen?!

Het valt vast mee. Dat was ook de conclusie uit het vorige bmr-topic, weinig klachten.

sterkte

Esther, mama van Rêve 12-9-2006 en ivv pukje 17-4-2008

#3709051 Quote

Wij gaan morgen ochtend de inentingen halen.
    Net zoals Myrna zegt, liever een paar dagen ziekjes…..

Pauline

#3709078 Quote

Tijs heeft ze begin oktober gehad en heeft nergens last van gehad. Ik sluit me ook bij Myrna aan, de kans dat ze last krijgen van de inenting of er iets aan over houden is veel kleiner dan dat ze een van de ziekten krijgen. Ik heb dan ook geen moment getwijfeld over de inenting.

Groetjes,
    mv Tijs

#3709080 Quote

Wij moeten de 28 e voor de prikken.
    Ben benieuwd,maar wij doen dus wel gewoon mee aan alle prikken….
    groetjes piewie,mv Mila

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct