Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

nat plassen door de koude nachten

• Auteur

Op het consultatie bureau vertelde de verpleegster aan mij dat veel kindjes zich nu 's nachts natplassen omdat de nachten kouder worden. Daardoor moeten ze meer plassen. Klinkt logisch maar een oplossing had ze ook niet. Zorgen dat je kindje het gewoon lekker warm heeft in bed maar dus ook niet TE warm. En eventueel 's nachts nog een keer verschonen.
    Vannacht was zo zielig voor Tyche, ze was dus ook kletsnat van de plas. Dus verschoond, andere pyama aan enzo. En ooh wat had ze het koud. Had er gewoon medelijden mee.
    Ik heb op dit moment 3 soorten/maten luiers hier staan, zou hier de luier tussen zitten die Tyche droog houdt,

Heb normaal kruidvat luiers, nu een maat groter gepakt.. ook nat.
    Pampers.. ook nat.. wat zijn dat smalle luiers zeg.
    Nu heb ik ook bumblies, die ga ik vannacht proberen,

Iemand ervaring met huggies trouwens? Ik vond ze te duur om gewoon maar te proberen maar als er nu een paar zeggen van: Ja dat is DE luier dan koop ik het natuurlijk meteen.

Groetjes Kirsten mv Tyche

#3709014 Quote

Ja vervelend is dat he.
    Ik heb dit probleem met kasper ook, zo zielig voor die kleintjes.
    dus als iemand weet welke luier echt super absorbeert help ons !!!

#3709015 Quote

Ha Kirsen,

Sneu zeg, voor je meisje….. Zo nat en koud. Maar nogmaals: die plastic broekluiertjes van de hema (die je óver de gewone luier aandoet) deden hier echt wonderen, beter nog dan een ander merk of een andere maat luiers.

brrrr, midden in de nacht helemaal uitkleden en verschonen…. Hopelijk ben je er snel weer vanaf!
    Liefs
    Susan  

#3709018 Quote

e Huggies zijn deze week bij de Etos 2 pakken voor een tientje. Bij Lydia waren ze een jaar lang prima, nu is ze over op de Pampers, de Huggies hielden het niet meer.

#3709050 Quote

Hoi

De plastic luierroekjes van de HEMA zijn echt een aanrader.
    Verder kan ik je adviseren om billies te gaan gebruiken. Dit zijn een soort van inleggers die je jn de luier legt, zodat je een extra laagje hebt. De luier moet dan 1 maatje groter zijn, dan de luier die je overdag gebruik.
    Op mijn werk hebben we zeer goede ervaringen met de billies en daar zijn de kinderen een stuk groter. Ik werk namelijk op een woongroep voor kinderen met een zeer ernstige meervoudige beperkingen en allen dragen een luier.

Ik hoop dat je ioets kunt met deze tip!!!

Maieke

#3709052 Quote

Yoëll heeft pampers maat 5 en nergens last van.
    Ik zag zaterdag op het pak inderdaad staan, met speciale slaaplaag.
    Hier is het dus niet echt nodig (nog niet)

Succes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct