Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

18 maanden cb brengt huisbezoekjes….

• Auteur

hier in de regio is het gebruikelijk dat de wvk van het cb met 18 maanden een huisbezoekje brengt. Dus vandaag voor de 14 maanden checkup en de bmr/meningococ inenting naar het cb, wilden ze alvast een afspraak maken.

Dus papa en ik ns vragen waar dat goed voor was, ja dan hebben ze meer tijd voor je enzo. Nou, we komen alleen voor de inentingen en het meten en wegen en verder vinden wij het wel geschikt eigenlijk. Ons meisje doet alles psies zoals wij verwachten en hopen.

Later vertelde de andere wvk (invaller voor de cb-arts) dat het meer ging om de opvoeding….. nou die gaat ze niets aan. Maar ze kon wel zien dat dat bij ons wel goed zat. Rêve loopt erg voor met alles en ze was erg tevreden.

Nu gaan we met 2 jaar pas weer heen. Nou ja dat is natuurlijk ook niet helemaal zo, want in april dan komt pukje en die moet toch ook heen, dan gaat Rêve toch ook mee, dus als er iets is, dan kunnen we dat zo vragen.

Ze waren erg netjes vond ik. We mochten altijd bellen als er iets zou zijn en een afspraak tussendoor was geen enkel probleem. Goed toch?!

liefs

Esther mama van Rêve en ivv pukje

#3709041 Quote

Ik hoorde ook al van mijn achterbuuv dat tegenwoordig de wvp langskomt voor het 18 mnd bezoekje. Heb het er net met mijn man overgehad. Wij zeiden ook al dat dit meer is om te kijken hoe het thuis eraan toe gaat. Toen Jorick 18mnd was moesten we gewoon naar het cb komen en ik vind dit dus echt grote onzin dat zo'n dame bij je thuiskomt. Vooral ook omdat het bij de eerste geeneens ter sprake is geweest en nu bij een tweede opeens wel op huisbezoek gaan. Ok, het zullen nieuwe regeltjes zijn, maar ik vind dit dus echt niet nodig. Laat de dames zich maar met andere zaken bezig houden, want als ik om me heen hoor wat er allemaal misgaat met borstvoeding en al dat soort zaken vind ik het belangrijker dat de dames daar een keer vaker naartoe gaan en de moeders niet zo laten aanmodderen.

Jolanda

#3709061 Quote

nooit van gehoord…

zou van mij ook niet hoeven, vind er al niet zoveel aan om naar het CB te gaan!

wij moeten over 2 weekjes voor de prik, dus dan zullen we wel horen of het hier ook gewoonte is…

groetjes Jenneke

#3709067 Quote

Ik heb er ook nog niet van gehoord. Ik heb al een afspraak staan bij het cb in februari voor het 18 maanden bezoek.

Hier trouwens een super cb. Geen klachten over zowel de wvp als de arts. Zijn hele aardige mensen die snappen dat ieder kindje anders is en niet in een hokje geplaatst kan worden. Op de vragen die ik zelf had heb ik alleen maar goede adviezen gekregen. Dus wij zijn heel tevreden over het cb en vinden het dan ook niet vervelend als we erheen moeten.

Groetjes,
    mv Tijs

#3709091 Quote

applaus Jolanda!!! ik ben het helemaal met je eens!! Icare is tegenwoordig ook nog ns bv-gecertificeerd.

Kijk als iemand bewust kiest voor kv, klaar, dan is dat een keuze, maar als je graag bv wilt geven en het mislukt omdat je slecht voorgelicht wordt door mensen van wie je zou mogen verwachten dat ze de wijsheid in pacht hebben…. dat vind ik schrijnend!!

En daarnaast, ze moeten zich niet bemoeien met de opvoeding! Tja wie weet is het wel nodig bij sommige ouders…..en om niemand voor de kop te stoten gaan ze dan bij iedereen langs.. maar ik voel daar niets voor. Gelukkig vonden ze het zelf ook niet nodig. Wel een hele aparte topic mss… alle vrouwen moeten werken bij voorkeur fulltime net als de mannen en ondertussen wel veel kindjes baren tegen de vergrijzing en die kindjes moeten dan maar naar de creche, zodat ze daar opgevoed kunnen worden en later op school. Maar tegelijkertijd wordt er geklaagd dat de school niet volledig verantwoordelijk gehouden kan worden voor de opvoeding…. grrrrr

liefs

Esther

#3709113 Quote

ze mogen van mij langs komen…..kunnen ze lachen hahaha hoe Yoëll klautert en doet….

Maar ik snap van de ene kant best dat het cb langs willen komen….hier in het dorp zijn nl. mensen die zich zo van hun goede kant laten zien op het cb en dan is de thuissituatie echt niet normaal hoor…..En ja er word best kindermishandeling gedaan bij van die kleintjes…..en daarvoor komen ze van het CB langs om te zien of er iets aan de hand is…..

Hier het cb heeft dat eerlijk toegegeven en ik ben er echt mee eens…bij ons zijn ze van harte welkom….ik ben veelste gek met mijn mannetje en ik geef vast niet de goede en juiste opvoeding vlgs het cb-boekje….maar hij heeft een normale thuissituatie verder….

Liefs Denise

#3709152 Quote

Nou ja, ik kan er niet echt over mee-discussieren, want hier doen ze het niet,
    Onze afspraak voor 18 mnd staat al, en we moeten gewoon weer daar naartoe.
    Ik denk dat zo'n huisafspraak in 99 van de 100 gevallen niets oplevert. Mensen kunnen zich vaak bijzonder goed beter voordoen dan ze zijn…..Maar goed, voor die ene die overblijft….Waarom niet?

Liefs Annet

#3709158 Quote

Volgens mij doen ze het hier ook niet hoor. Als ze het wel deden zou ik dat niet erg vinden. Ik heb niks te verbergen. Ik denk ook niet dat de moeders die hier typen dat ze het onzin vinden wel iets te verbergen hebben hoor. Laat maar komen. Ik zou het wel vervelend vinden als ze dan verder gaan zeuren dat wij hier niet alles veilig hebben ofzo.. Ik ga namelijk niet alles wegzetten voor Tyche, ze moet maar leren dat ze er niet aan mag komen.

Groetjes Kirsten

Ps: Ik denk wel dat wanneer een kindje mishandeld word en de ouders kunnen dat op het cb verbergen, ze dit thuis ook wel kunnen.

#3709207 Quote

Hier worden ook huisbezeokjes gedaan met 18 maanden. Heb er eigenlijk nog niet zo over nagedacht, maar bij ons mogen ze komen hoor.

Ik ben het wel met Kirsten eens.  Mishandeling (welke vorm dan ook) kunnen ouder(s) altijd goed verbergen hoor. Helaas spreek ik uit ervaring.

Groetjes,
    Nelly.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct