Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

even een borstvoedingsvraag……………..

• Auteur

Hallo, ik wilde eigenlijk vragen aan de mama's die zijn gestopt met borstvoeding hoe hun de laatse voeding hebben afgebouwd? Ik heb nu 2 weken   morgen en avond gegeven, en heb gistermorgen geprobeerd om ook de ochtend te laten vervallen. Helaas, dus niet gelukt. Om 2 uur had ik zoveel stuwing dat ik Thijs nog niet meer tegen me aan kon houden. Nu weet ik niet hoe ik dit aan moet pakken. Kolven lukt me niet, dus dat is geen optie. Heeft iemand misschien een goed advies? groetjes Wendy

#3709094 Quote

het beste advies dat ik je kan geven is…. http://www.borstvoedingsforum.nl daar zitten een heleboel ervaringsdeskundigen en lactatiekundigen en contactpersonen van diverse bv-verenigingen.

Volgens mij is er een bepaalde volgorde, eerst avond en als laatste de ochtendvoeding…maar ik weet het niet zeker, ik voed nog dus ….

En wat misschien helpt is een paar avonden een hele strakke bh om?… ook dit weet ik niet zeker, wat erg he?!

maar op genoemd forum weten ze psies hoe het het beste kan. Op die site staan ook telefoonnummers van contactpersonen die je kunt bellen tegen lokaal tarief en die kunnen je ook verder helpen.

succes

Esther

ps petje af hoor, dat je het al zolang volgehouden hebt!

#3709104 Quote

Hoi Wendy,
    Ik heb tot 8 maanden bv gegeven. Met 4 maanden al begonnen met afbouwen, telkens 1 voeding er af. Op het laatst voedde ik nog 'sochtends en halverwege de middag.   Toen heb ik die van de middag laten vallen, omdat je 'sochtends nog de meeste voeding hebt. Julian had er echter genoeg van en wilde niet meer. Toch nog een tijdje vol blijven houden, maar dus eigenlijk op die manier goed afgebouwd; elke dag wat minder/korter. Tot ik helemaal kon stoppen. Ik heb nergens last van gehad verder. Nog wel een paar maand daarna dat er wat melk uit de tepels kwam, en nog denk ik wel eens dat de productie zo weer voortgezet kan worden. Maar geen stuwing, koorts of ontsteking gehad.
    Heel rustig afbouwen dus en als laatste de ochtendvoeding weglaten. Je schrijft dat kolven niet lukt. Als de stuwing te veel wordt kun je ook je man vragen een klein beetje er uit te zuigen. Klinkt misschien raar, maar dat veel liever dan een borstontsteking!
    Succes, en knap hoor, zolang borstvoeding geven!

Groetjes,
    Ellen mv Julian

#3709131 Quote

Als de stuwing te erg word kun je je kindje toch een paar slokjes laten nemen. Zodat de spanning eraf is.
    Ik heb het zo ook gedaan (alleen dan met de kolf). In twee weken ben ik van fulltime naar 0 gegaan. Gewoon niet meer geven tot je op knappen staat. Bij mij ging het prima.
    (weet niet of dat medisch verantwoord is hoor)
    Liefs NElleke

#3709142 Quote

Hallo Wendy,

Ik geef ook nog Bv (15 maanden). Volgens mij kan je het beste eerst de avond laten vervallen , dit even een week de tijd geven en als je dna de ochtend wilt laten vervallen dan alleen de spanning erafhalen (je kan ook met de hand de spanning afkolven) of je kindje de spanning weg laten drinken maar dan oppassen dta hij dan niet te gulzig drinkt omdat dit dan weer je produktie in stand houdt.

Suc6.
    maria

#3709352 Quote

Hoi, bedankt voor jullie reacties. Ik had al op het bv-forum dezelfde vraag gesteld, en daar werd kolven geadviseerd. Daar ben ik dus echt geen held in, ook werd de vraag gesteld waarom ik wilde stoppen, ga eerst proberen om de ochend weer aan te houden, maar dan steeds minder lang. Het is niet zo dat ik vandaag op morgen moet stoppen, maar Thijs wilt niet echt meer, en ik vind het wel goed zo, eigenlijk. Het is voor mij persoonlijk gewoon moeilijk om deze periode af te sluiten. ( dat heb ik bij de oudste 2 ook gehad). Ga het gewoon proberen, zie wel hoe het gaat. Nogmaals bedankt voor het meedenken. groetjes Wendy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct