Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Vraagje over zwangerschapsduur.

• Auteur

Hey meiden.

20 November moeten we weer naar de gyn, en dan ben ik precies 16 weekjes zwanger.
    En natuurlijk krijg ik dan weer een echo, maar nou mijn vraag: kan je met 16 weken het geslacht al misschien zien??
    Ik ben zo benieuwd weer.
    Kan eigenlijk niet wachten tot de 20 weken echo.
    Zou het al kunnen, wie heeft hier ervaring mee, of weet dit??

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.
    En 15w zwanger.

#3709235 Quote

Volgens mij wordt het geslacht met 15 weken "gemaakt". Wanneer je het op een echo kunt zien weet ik niet. Wij zagen het met 21 weken.

Groetjes,
    Nelly.

#3709236 Quote

Hoi Sabina

Het geslacht ligt natuurlijk al vast vanaf de bevruchting. Volgens mij gaat het vanaf een week of 15, 16 vorm krijgen, maar kunnen ze het dan nog niet op een echo zien. Voor zover ik het me herinner is het vanaf een week of 19 wel zeker te bepalen (als het kindje er goed voor ligt natuurlijk).

Ik ben dus bang dat je, als je het zéker wilt weten, je nog even langer geduld moet hebben…..

Maar wel alvast heel veel plezier met de echo, heerlijk toch om even naar je kindje te kijken!!

Gaat het met jou alweer wat beter inmiddels? Jij zat toch niet zo lekker in je velletje een tijdje geleden?

Groetjes
    Susan

#3709246 Quote

Toen wij de pretecho gingen laten maken, werd er verteld dat vanaf 20 weken het geslacht te bepalen is, dus ik ben ook bang dat je nog eventjes moet wachten…

veel plezier volgende week!

liefs Jenneke mv Ivar

#3709255 Quote

He jammer he, zolang wachten… Kan me helemaal voorstellen.
    Als je een mooi plaatje hebt, kom je 'm dan even showen hier?
    Leifs Nelleke

#3709275 Quote

hoi!
    wij hebben bij Lior wel met 16 weken geslechtsbepaling gedaan (nouja daar kwamen we niet voor hoor, maar het werd ons wel verteld).  Het  kan alleen bij een  inwendige echo dus daar zuo je om moeten vragen. Als ze het vertellen is het 'zo goed als zeker. Als je het 100% zeker wilt weten moet je dus later nog een keertje een echo laten doen 😉

#3709299 Quote

Heee, hoe gaat het?

Ik heb even terug gezocht in mijn zwangerdagboek maar op 16 weken en 1 dag hebben wij een echo gehad en zei de gyn dat ie dacht dat het een meisje was…

Met week 22 bleek dat onze dochter een jongen een jongen te zijn!!! Quite a shock!

Dus als je het echt al wilt weten hou in gedachten dat het niet goed te zien is of het echt een meisje is (bij een overduidelijk jongetje is het een ander verhaal…).

Veel plezier!

#3709302 Quote

Wij hebben met 15 weken een pretecho laten doen omdat ik een niet zo leuke uitslag had gekregen van de nekplooimeting (1:330).
    Gelukkig is onze knul kerngezond.

De echo-dame kon al heel goed zien dat Finn een jongetje is (vader helemaal trots dat je het al zo vroeg zo goed kon zien, haha). Dus het kan wel al zo vroeg.

Veel plezier met je echo en nog een hele fijne zwangerschap.

Liefs,

Tessie

#3709347 Quote

als je echt zeker wilt zijn van het geslacht kun je het beste vanaf 20 weken een echo laten maken.
    Dan is alles veel duidelijker.
    succes gr piewie.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct