Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

"Wat een lekker dikkertje!"

• Auteur
    Gggrrrrrr…. Het valt me steeds vaker op dat mensen geen blad meer voor de mond nemen. Zo is het me al vaak gebeurt dat wanneer ze Dean zien ze in z'n bolle wangetjes gaan knijpen en dat ze de opmerking maken dat hij zo lekker dik is dat hij zeker wel goed kan eten.
    Eerst trok ik mezelf er niets van aan, maar ik ga mezelf er steeds vaker aan ergeren. Ik  moet echt  mezelf inhouden en niet er vol aan tegen in gaan.  Natuurlijk heeft hij bolle wangertje en is hij goed gevult, maar dat wil nog niet zeggen dat ik hem teveel eten geef. Op het cb vinden ze de hoeveelheid eten zelf te weinig!

Ergeren jullie jezelf daar ook aan?

Groetjes,
    Nelly.

#3709238 Quote

Hoi Nelly,

Ik erger mij er ook erg aan dat mensen Milan altijd een gezonde hollandse knul noemen. Als ik zie wat andere kindjes eten van dezelfde leeftijd als Milan dan denk ik dat ik hem te weinig geef. Ook moest ik van het CB een dagboekje bijhouden wat ik hem allemaal op een dag gaf en ook zij concludeerden dat Milan te weinig kreeg. Maar als hij niet aangaf dat hij meer wilde was het prima in orde. Milan woog vanochtend op onze weegschaal met kleren aan 14.1kg. Toen we in september voor controle moesten woog hij precies hetzelfde alleen zonder kleren. Milan is echt net een kleine versie van Dick Trom, maar hij is verder prima gezond en begint nu ook te lopen. Dus ik troost me maar met de gedachten dat het allemaal wel los zal lopen en dat ze over een jaar of 2 zeggen dat hij mooi in model is.

Trek het je niet te veel aan hoor !

Groetjes Jolanda

#3709239 Quote

JA! Hier ook de nekharen overeind! Ook altijd die opmerking, terwijl ik al blij ben als Tess op een dag een bordje pap, een fruit hap van 2x een half stuk fruit, een paar stukjes brood en een half potje of wat vers eten eet. Echt altijd, wat een lekker dikkertje!!

Waarschijnlijk een complex uit mijn jeugd, maar toch! Ze zit zo netjes in de groeicurve!

Nee hoor meid, twijfel niet aan je eigen gevoel, gewoon lekker door gaan, ik vind het een lief en leuk  ventje en je zal zien straks als hij 8 is, is het een spriet dan vraagje je af waar het allemaal is gebleven. En zo niet, dan niet toch, ieder mens is anders en hij zal er niet minder lief om zijn.

Geef hem maar een "dikke" knuffel hoor!

Liefs Nanda

#3709242 Quote

Hoi Nelly.

Je zegt dat Dean nu net gaat lopen, dan zal er wel wat 'babyvet' af gaan hoor. Dat is zelfs statistisch bewezen. Ze worden toch actiever en dat kost energie. Je zal dan ook gaan merken dat hij zelfs meer gaat eten, maar in verhouding minder aankomt.

Ilse is de afgelopen maanden maar 200 gram aangekomen. Maar in deze periode is ze dan ook wel gaan lopen.

Maak je niet druk. Komt goed en laat de mensen maar lekker lullen. Het is jou kind en zij zien Dean maar een seconde per dag en hebben geen flauw benul waar ze het over hebben!
    Dus: je hoofd omdraaien en doorlopen!

Liefs Jeske

#3709244 Quote

Hiya Nelly,

Max is ook een en al wang, haha mijn kleine hamstertje. Voor de rest is ie een sprietje, wat ik eerlijk gezegd stielem een beetje jammer vind want persoonlijk ben ik gek op "dikke" babies.
    Maar wat me opvalt (niet naar bedoelt dames!) is dat iedereen je gerust probeert te stellen met het feit dat het allemaal wel weggaat als Dean groter wordt etc. Maar volgens mij is het ook in orde als dat niet gebeurd. Zeker hier in de states wordt er op het moment zoveel druk gezet op nieuwe ouders wat betreft overgewicht. En uiteraard moet je er een beetje op letten maar in mijn ogen is gezondheid de eerste prioriteit. En kindjes kunnen in een uitstekende gezondheid verkeren ook als ze wat molliger zijn. Continue letten op het feit dat je kindje het "ideale" gewicht heeft is bijna net zo slecht als een veel te zwaar kindje in de zin dat beide situaties veel te veel nadruk plaatsen op hoe die kleine lijfjes eruit "horen" te zien.
    Uiteraard bedoel ik niet dat jij hier obsesief op let, ik kan me voorstellen dat continue hetzelfde commentaar krijgen over wat dan ook op een gegeven moment erg irritant is.
    En alleen jij weet het beste hoeveel en wat Dean te eten krijgt, jij weet wanneer ie honger heeft en wat ie lekker vindt, dus het maakt niet zo gek veel uit wat anderen (zelfs het CB) daar van vinden. Je kindje is geen gemiddelde, hij is uniek…lekker puh! 🙂

Ajuus, ilja

#3709266 Quote

Hoi Ilja,

Ben het helemaal mee eens, had het ook als laatste regel geschreven, gaat het niet weg dan niet toch, hij zal er niet minder lief om worden. Ieder mens is anders, gelukkig! Of iets in die geest.

Helaas wordt er hier in Nederland ook heel erg opgelet, soms veel te erg, zeker als je als ouder zwaarder bent dan gemiddeld dan geef je je kind te veel of niet goed te eten. Om gek van te worden. Nou ik kan sporten wat ik wil en ik moet ongeveer op water om een kilo kwijt te raken, het gaat gewoon niet, zo is mijn lijf en als iemand er een probleem mee heeft so be it, ik kan er ook niet veel aan doen. Maar ik kan zo geod begrijpen dat Nelly zich aangevallen voelt want ik heb het zelfde, steeds weer die opmerkingen… pffff… niet makkelijk!

Ik wil alleen maar zeggen eigenlijk, geniet van je kindje, het is zo'n uniek persoontje, daar is er maar 1 van!

Liefs Nanda

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct