Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Gekke woorden

• Auteur

Mirne is een van de oudere kids op dit forum, maar misschien dat andere jonge dames en heren ook al een heel eigen woordenschat hebben.

Het allereerste woord: Poes (meer dan een maand eerder dan Papa!)
    Het meest gebruikte woord: JA!
    Het raarste woord: Koe-ka (voor Kalkoen, die in een boekje met boerderij dieren staat)

Ik ben benieuwd!
    Barbara, mv Mirne 15/7/06

#3709483 Quote

Paa is paard
    tota is stokstaartje (rare worden leert ze van papa)
    sis is vis
    boeba is bumba
    dsjidsji is Fifi
    andere woorden zoals apen en beer en kikker zijn al wel goed verstaanbaar
    Groetjes, Rianne en Lydia (21-07-2006)

#3709488 Quote

Ach ja, klinkt allemaal soms erg raar.

aap heeft bijvoorbeeld meerdere betekenissen = aap (logisch), op, paard (  tja daar is ze me dan even kwijt )

Poes = poes (heel duidelijk en zeker een van haar eerste echte woordjes)
    Lala = alle teletubbies
    Poehbee = Poeh en alle andere figuren
    visje = visje
    poeten = voeten (maar dan ook sokken en schoenen )
    poepen/poeten = tanden poetsen
    Bumba = bumba
    Daaag = dag

Gos en nog zoveel meer, je vergeet zoveel, oja een hele leuke sinds een week
    Baboe = Houdoe

Sinds gister gaat het opeens snel en zegt ze veel na, en duidelijk ook, sprongetje denk ik, want het is net een schaduw van me, kom niet van haar af

Ieder nieuw woordje is zo fijn!

Het is echt een kwek!

Groetjes Nanda

#3709491 Quote

Annique zegt nog niet echt veel woorden
    wel erg veel verschillende klanken aan het oefenen

papa
    mama
    aaai aaai ( zodra ze poes ziet)
    kika kika ( krista de oppas)
    da da da ( dag doei oid ) als we weg gaan of als iemand anders weggaat

groetjes sandra

#3709608 Quote

Finn is een onwijze kletskous maar er komt nog veel onzin uit.
    Dit is Finn z'n woordenschat:

auauauauauat = auto
    Kiki = koekje
    akaaa = al klaar
    Aaaaaai = als ie de poes weer es een mep verkoopt

En hij zegt vast nog meer woordjes die ik nog niet ontcijfert heb.

Groetjes,

Tessie

#3709619 Quote

Hoihoi, blijft leuk deze topic!

Sophie kletst al aardig wat, en zaten we destijds met Gijs in deze fase volop in de boerderijdieren: onze dame is meer van de jungle haha: leeuwen, tijgers, slangen en apen, alle geluiden worden volop geimiteerd (valt me nog mee dat ze nog geen dinogeluiden maakt, daar is Gijs gék op)…. Komt vast doordat hier de hele dag met de junglebook figuren van de AH wordt gespeeld haha.

En waar ze heel blij van wordt: visjes
    D̼s Vis is favoriet Рze gaat met haar handjes tegen elkaar zwembewegingen maken, en visjevisje in het water neurien. Lief!!! Voor sinterklaas krijgt ze echte goudvisjes van mijn schoonouders

Groetjes
    Susan

#3709626 Quote

Tygo zegt al een paar maand "Haitie" (en dan de ie lang uitgesproken) We waren er nog steeds niet achter wat dat betekende.
    Nu wel…
    Ik zei laatst: zeg maar pappa (toen zei hij op zijn manier pappa)
    zeg maar mamma (en hij mamma zeggen)
    zeg maar Tygo…… Haitiiieeeee

Whahahaha, hij zei dus steeds zijn eigen naam!!!

Verder woorden heeft hij nog niet zo duidelijk. Eten, broodje, en toetje klinkt allemaal hetzelfde "tàtàà??? tàtàà??? (ècht met zo'n vragende toon dan hè)

Groetjes happyM

#3709659 Quote

Julian begon met een maand of 11 met : OE-AA, OE-AA   (Hij zei toen al wel papa, mama, dag enz.). Ik heb een hele tijd niet geweten wat hij bedoelde, maar toen hij tussendoor ging brabbelen en afsloot met AAAA en daarbij zijn handjes is de lucht gooide wist ik dat hij Er is er een jarig, hoera, hoera, aan het zingen was !

Als we vragen: Wat zegt de koe? Dan zegt hij: BOEOE! Als we dan vragen wat zegt de poes, dan zegt hij weer BOE! haha, en zo gaat dat met alle dieren, zelfs tm papa (en mama ) aan toe…Wat zegt mama? BOE! (blij dat ik geen bv meer geef, hahaha!).

Verder mag hij graag brabbelen en dan plotseling gaan lachen, hihi, heel grappig om te horen. Geen idee waar hij het dan over heeft, maar ik lach lekker met hem mee!

Groetjes,
    Ellen mv Julian

#3709665 Quote

hihi..leuke verhalen hoor…
    Ook hier word nog niet echt heel veel gebrabbeld (duidelijke woorden dan)
    ze zegt wel

taktor (tractor)
    mamma hielie (lili) papa (zegt ze fluisterend )

en als ze iets wil hebben dan is het ook da da da da en flink wijzen naar datgeen!
    Of mmmmmmmm zo heel dringend uitspeken!!

dieren geluiden kan ze wel goed
    tok tok tok taaaaaaaak (kip) en taaaaaak doet ze dan ook  echt gillen!!

boe,woef ,mauw en zo met de mond een visje na doen..oe oe ahah voor een aapje…
    snuiven voor een konijntje en bij een leeuw doet ze met haar tong lelelelelel???
    en de hele dag vraagt ze :

is det??? (is dat)

liefs lonneke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct