Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Leuke dingen doen in of rond Alkmaar

• Auteur

hey meiden,

mijn vader wordt 60 volgende week en ik heb een overnachting in Alkmaar in januari voor mijn ouders geboekt, even lekker eruit. Ze gaan vrijdag en zaterdag.

Heeft iemand leuke tips om te doen in of in de omgeving van Alkmaar? Ik heb uiteraard al even zitten rondneuzen, maar bv de kaasmarkt is alleen in april-oktober (of zoiets).

groetjes Jenneke mv Ivar

#3709582 Quote

up

#3709606 Quote

Ik ben er niet zo bekend, maar ik weet dat je er heel gezellig kan winkelen. Maar ja, daar moet je maar net van houden…
    Het is een bruisende stad, dus er zal vast van alles te doen zijn.
    Wellicht even VVV bellen. Die hebben vast zat ideetjes! (misschien zelf een paar folders, kun je aan je ouders meegeven)
    Liefs Nelleke

#3709609 Quote

Hoi

Ik kom hier wel uit de omgeving
    In de winter is het wel wat moeilijker.
    Alkmaar zelf is een heerlijke stad om te winkelen.
    Dus dat zit wel goed. Genoeg restaurantjes, cafeetjes voor de inwendige mens…

Verder in de omgeving..Volendam, Edam…vinden de meeste "toeristen" ook helemaal leuk om te doen. Even over de dijk in Volendam

Het dorpje De Rijp, is altijd goed om ff aan te doen…

Verder natuurlijk uitwaaien op de stranden van  egmond, bergen, schoorl of lekker naar het bos in bv Heilo of Schoorl…
    In schoorl heb je het klimduin…haha…een hele grote klimberg, voor kinderen helemaal geweldig en aansluitend bos en strand
    Ook een lekker pannekoeken restaurant…en een gezellig dorpje

Als ze iets cultureels willen ondernemen
    In Enkhuizen heb je het zuiderzee museum, met allemaal oudhollandse huisjes en arbeid van vroeger (paling roken, touwen knopen, klompen maken, bezems maken enz) . Ik ga er met mijn werk geregeld heen, ik vind het erg leuk!

Voor de rest inderdaad de vvv in de gaten houden voor leuke activiteiten….

succes Pascal

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct