Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Boeken… (beetje voor Tess)

• Auteur

Je probeerde je toch voor te stellen hoe het er hier uitziet? Nou, afgelopen weekend kreeg ik de kolder in mijn kop en hebben man en ik geruild van werkkamer. Mijn boeken lagen dus tijdelijk opgestapeld in de slaapkamer. Dan krijg je dus dit… En dit is maar 18 meter van de bijna 60 meter boekenplank in dit huis…Let verder niet op de zooi, kunnen Nelly en jij direct zien dat ik niet echt opruimerig ben

En nee, Lydia klimt er niet overheen en bouwt er ook geen torens mee, tenminste als ze de kans krijgt wel maar ze snapt inmiddels aardig goed dat mijn boeken me heilig zijn…Dus houdt ze het maar bij haar eigen literatuur: Kikker en dat soort spul.
    Groetjes, boekenfreak Rianne en verplichte toekomstige boekenfreak Lydia

#3709512 Quote

Tja, vergeleken met de Universiteitsbibliotheek van Praag of vele andere bibliotheken, is dit maar weinig, zelfs als dit maar 30 % is van het totaal hier in huis…En nee, de hoeveelheid die ik voor mijn scriptie nodig heb is hooguit een krap metertje… Zit wel 4 meter Tsjechie bij, hoe bedoel je, TsjechofielEn tja, geschiedenis is nu eenmaal DE boekenstudie bij uitstek. Heb op de deur van mijn kamer een bordje Historische privebibliotheek Rianne Tieben hangen, staat wel stoer

#3709514 Quote

Aha, betrapt! Mijn handen beginnen wel te jeuken als ik die stapel zo zie. Heb je alles al gelezen? Haha. Ik vind geschiedenis echt totaal niet interessant. Wat ik wel interessant vindt: waarom ben je zo aangetrokken tot Tsjechië?

Groetjes,
    Nelly.

#3709520 Quote

Nee, ik heb niet alles gelezen, zitten ook een hoop naslagwerken bij, die gebruik je azo af en toe om een feitje in op te zoeken, maar lees je niet echt van voor tot achter, zelfs ik niet.
    In 1994 ging ik met een groep jongeren van onze kerk 2 weken op evangelisatie-actie in Tsjechie. We waren te gast bij de jeugd van 2 kerken daar en daar is iig 1 blijvende vriendschap uit onstaan. Ben sindsdien al zeer regelmatig terug geweest (in totaal 15 weken), niet altijd bij mijn vrienden, maar inmiddels het hele land door. Ben gewoon gek op de combi van natuur, cultuur, historie, mooie stadjes, heerlijk eten, de mensen, het taaltje (spreek het inmiddels redelijk). We hebben inmiddels een hoop gezien daar en gaan voorlopig niet terug, maar Praag bevalt ook mijn man zo goed dat we daar nog wel weer eens heen zullen gaan, als Lydia wat ouder is en het zich wat meer beseft.
    Dus vandaar Tsjechie…Schrijf nu dus ene afstudeerscriptie over hoe Tomas Masaryk (1e president van TSjechoslowakije bij de oprichting in 1918) en Vaclav Havel (president bij de Fluwelen Revolutie en de scheiding in 1993) aankijken tegen de plaats van hun land in Europa. En dat lijkt gemakkelijker dan het is  Zeker als er zo'n heerlijke dreumes om je heen keutelt…
    Groetjes, Rianne

#3709525 Quote

Wel leuk dat je daar zo in op kan gaan en dat je er wat mee kan doen. Nu maar hopen dat Lydia je wat rust gunt zodat je je scriptie af kunt maken en straks afgestudeerd bent. Succes!

Groetjes,
    Nelly.

#3709529 Quote

Wat wil je uiteindelijk met je studie gaan doen Rianne?

Wel ontzettend knap hoor als je een kind hebt!

groetjes Jenneke

#3709530 Quote

Zo knap is het niet hoor… want sinds Lydia er is komt er niet veel meer van studeren terecht…Ben al sinds 2000 bezig.
    En ik wil graag historische jeugdromans gaan schrijven (Thea Beckman zeg maar…)  Maar ja, eerst moet die scriptie af…

#3709531 Quote

Mogen wij dan het eerste exemplaar van je boek lezen (en goedkeuren)?

#3709532 Quote

Jullie kinderen dan tegen die tijd waarschijnlijk…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct