Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Ongeduldig

• Auteur

Wie herkent dit. Sem is zo ongeduldig als ik aan het koken ben hij denkt dan dat het eten al klaar is. Ook als ik de tafel dek staat hij al bij zijn stoeltje met de bedoeling ik krijg eten. Het is soms best lastig want hij wil dan dat ik hem op pak om in de ketels te laten kijken.

Groetjes Cindy mv Sem

#3713124 Quote

Hahaha, heb je dat alleen maar bij het eten bereiden? Heeel herkenbaar: Sophie zit tegenwoordig vaak in haar triptrap naast me om te kijken wat ik aan het koken ben, vind ze bereinteressant. Vaak houd ik haar dan ook nog even zoet met een doosje rozijnen of een soepstengel.

Als ik een boterham smeer aan het aanrecht, zit ze op het aanrecht aan te wijzen wat erop moet. Als ik haar papfles maak hangt ze aan mijn been. Als ze het idee heeft dat we naar buiten gaan, staat ze al in de gang met haar laarsjes en aan haar jasje te trekken. Gaan we met de auto weg: ze klimt zelf wel in haar stoel……… enzovoort enzovoort. Ze is zó ongeduldig, ze heeft volgens mij de afgelopen 17 maanden al 34 maanden geleefd haha. Zo snel wil en doet ze alles.

Maar goed, als het eten dan eenmaal op tafel staat, blieft mevrouw tegenwoordig alleen nog maar een potje en daar kan ze dan weer eindeloos mee bezig zijn……………. Tis ook nooit goed haha.

Groetjes
    Susan

#3713151 Quote

ja hoor, heel herkenbaar! Julian hangt letterlijk aan mijn benen als ik aan het koken ben, liefst tussen mij en het aanrecht in…
    Maar….lang leve Sesamstraat  en de rozijntjes in doosjes!! De tv gaat hier rond kwart over 5 aan en na Sesamstraat  weer uit, dan is het eten klaar!
    Groetjes,
    Ellen mv Julian

#3713170 Quote

Heel herkenbaar.
    Ik hoef hier echt niet te zeggen "als papa thuis is gaan we eten" of "na het eten gaan we in bad"
    Want zodra Tess iets hoort wat ze leuk of lekker vindt dan moet het alle minuut gebeuren.
    Het verhaal van Susan zou ook zo mijn verhaal kunnen zijn.

Bedankt susan scheelt mij weer typen
    Liefs sandra

#3713204 Quote

hihi nee sorry geen last van, Ivar is de rust zelve zeg maar
    komt wel heel geregeld even kijken in de keuken als ik eten maak, maar gaat daarna ook gewoon weer verder spelen

ook als ik zeg, kom we gaan wandelen, boodschappen doen oid, geen enkele reactie, gewoon doorgaan met spelen

liefs Jenneke

#3713205 Quote

Ook ik herken het hoor. Tegenwoordig laat ik Lukas gewoon meehelpen. Ik ga aan tafel zitten om bijv. het groente en vlees te snijden, aardappelen te schillen etc. Ik geef hem een rauw stukje groente en bijv een bakje om het in te stoppen, een plastic mesje etc en hij doet mij na. Na verloop van tijd heeft hij er genoeg van en dan ga ik alles in de pan stoppen etc. Geeft me meestal net genoeg tijd om de zaken af temaken. Of ik zet hem in de kinderstoel en laat hem lekker kijken wat ik doe.

voor het 'meehelpen' gebruik ik niet de kinderstoel maar een laag krukje waar hij op kan gaan staan. Dan kan hij er ook zelf vanaf als hij genoeg heeft. Ondertussen is het krukje zijn beste 'vriendje' hij sjouwt het het hele huis door, zet het bijv. ook voor de computer neer om daar op het toetsenboord te gaan rammen, of voor de tv want als je hoger staat kan je je gezichtje nog meer tegen het scherm aandrukken, of hij gebruikt het om bij de telefoon van de bank te pakken.

Annemieke

#3713209 Quote

Heeeel herkenbaar. Vooral bij mijn man is hij niet weg te slaan. Ons mannetje is al een paar dagen ziek en vandaag moest ik toch nog een dagje gaan werken. Belt hubbie op met de vraag of ik echt niet naar huis kan komen, want hij kan helemaal niets, nog geen boterham maken……..

gr. CHarlotte

#3713217 Quote

Ook hier herkenbaar, vooral met eten! Hij zit al bijna in zijn stoel voordat ik de kast open heb om de pannen te pakken.

Of ik zet hem erbij of ik negeer hem, vind dat hij toch moet leren dat hij moet wachten.

Groetjes Fennie en Jente

#3713224 Quote

Als ik ga koken en yoëll staat in de keuken te draaien, krijgt hij het steelpannetje en een pollepel en hij vermaakt zich tot het eten op tafel staat.
    Tussendoor dekt hij de tafel, hij brengt de onderzetters, de lepels, de bekers enz

Hij vind het helemaal super en hij komt niet meer in de buurt bij het aanrecht en het fornuis.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct