Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Waar laten jullie al het speelgoed? (foto's)

• Auteur

Hoi
    mama's,

We kennen het allemaal,.. Speelgoed hier, daar en nog meer speelgoed daarachter.. Uiteraard willen we allemaal dat de kleine lekker zijn gang kan gaan met spelen en dat we de spullen ook nog eens praktisch kunnen wegruimen als de kleine op bed ligt.

Heb je alles in een opbergkast?    Of heb je een gave speelhoek gecreeerd? Of gooi je alles in een grote kist?

Ik ben geen voorstander van álles maar beneden in de huiskamer. Ik wissel daarom geregelt speelgoed af met wat boven staat. Hij kan immers niet met alles tegelijk spelen en zo blijft het speelgoed ook ingteressant. Maar het is nog veel wat in de huiskamer staat hoor en hij speelt maar met een klein deel..

Gelukkig hebben we hier wel wat hoeken en kieren waar we alles in en achter proppen, maar hoe zit het bij jullie? Mogen we even binnen spieken?

Hier ligt altijd alles door de kamer heen, een grote bende, maar áls het opgeruimd is ziet het er zo bij ons uit;

Een grote speelgoedmand waar alle auto's, puzzles en  prullen in zitten,..

Het speel- uhm,.. leeshoekje van Kay. Hier gaat hij standaard op het stoeltje zitten met een boekje hahaha,.. zo schattig!

En onder de trap staan zijn "scheurmonsters", blokken en stofzuiger.. Jammer dat hij niet echt zuigt hahaha.. (irritant ding!)

Wie weet kunnen we wel een handig opbergidee van iemand pikken hier

Esmé mv kay

#3713346 Quote

Zo hee netjes opgeruimd allemaal!
    Wij hebben in de huiskamer een hoekje met 2 ikea meubeltjes (met van die lades erin) en dan ernaast nog een fornuisje en tafeltje met speelgoed. En aan een andere wand ook 2 van die ikeakastje. Op de kamer van de jongste 1 rollbox met speelgoed en op de kamer van de oudste 3 rollboxen met speelgoed en een tafeltje waar nog wat dingen op staan.

#3713351 Quote

Wij hebben de scheurmonsters ook onder de trap staan.
    En dan nog zo'n zwevende kast met 4 kleine bakken met speelgoed achter de deurtjes,'s avonds opruimen en uit het zicht!
    Groetjes Tanja

#3713383 Quote

Ja dat is ook heerlijk,.. Als de speelgoedbende opgeruimd wordt s'avonds dat  het grotendeels uit het zich is. Rust!!! hihi..

#3713385 Quote

Mooie woonkamer esmé! Die foto van Kay boven zijn leeshoek vind ik super….

Anyway: hier in de ruimte tussen keuken en eethoek een speelhoek met een ruime opbergkist, een tafeltje met stoeltjes en inmiddels een buggy en een poppenbed en de kastruimte in de buffetkast (ook binnen handbereik haha) wordt ook benut voor allerlei speelgoed. Maar aangezien de eethoek ervoor staat en de woonkamer weer een andere hoek is, zie je er niks van 's avonds. We hebben de luxe van een grote woonkamer, dus in het zitgedeelte wordt gewoon niet gespeeld, dat scheelt een boel (wel gelezen en tv gekeken hoor).

Groetjes
    Susan

#3713399 Quote

Leuke topic!!

Zoals een aantal weten ben ik niet zo moeilijk hahaha. Ik ben niet zo van het alles opgeruimd en weg werken. Dat ligt ook grotedeels aan het huis hier. Beetje ouder en weinig tot geen opbergruimte beneden, alles moet dan naar boven. En om nou elke dag alles heen en weer te moeten slepen…..
    In het nieuwe huis wordt het anders (goeie voornemens haha)
    Dan hebben we meer opbergruimte in de woonkamer en blijft ook alles netjes. Zolang het overdag is mag het speelgoed overal liggen van mij, maar als hij naar bed gaat wordt het allemaal naar z'n plekkie gebracht.

Hier een foto van anderhalve week geleden.
    Yoëll heeft een kast van Ikea met allemaal bakken erin voor het speelgoed. De rest kan erop en de auto's staan op zijn straatkleed.
    In het nieuwe huis heeft hij een tafeltje met 2 stoelen en 2 krukjes die tegen de muur bij de keuken komt te staan, kan hij daar lekker kleuren en zo

#3713417 Quote

HOI KAY, WAT HEB JIJ EEN LEUK SPEELGOED ZEG, HEEL HERKENBAAR, DIE MOOIE AUTO HEB IK OOK, EN DE WAGEN VAN JANBIBEJAN HEB IK OOKOOK   DE TELEBUBBIE HEB IK OOK. BIJ ONS LIGT OOK OVERAL SPEELGOED, WANT MET 3 KIDS HEB JE HEEL VEEL SPEELGOED,HIHI WIJ HEBBEN OOK EEN ZITHOEKJE, EN EEN DUPLO HOEK, WAAR IK SAMEN MET MIJN BROER EN ZUS MEE KAN BOUWENN. OOK DOET MAMA VEEL RUILEN MET BOVEN, EN HEB IK EEN EIGEN SCHATKIST VAN IKEA, WAAR MIJN GROTE AUTO'S IN KUNNEN, DAAR BEN IK GEK OP GROETJES EN VEEL SPEELPLEZIER THIJS

#3713419 Quote

Leuke woonkamer heb je! Hier heb ik een roze prinsessenkist om de speeltjes die beneden zijn in op te ruimen en ik wissel ook speeltjes die boven staan, daar heeft ze nog een nijntje tafel/stoel die ik binnenkort maar naar beneden haal zodat ze daar lekker kan rommelen.   groetjes Monique

#3713432 Quote

leuk onderwerp weer. En wat een mooie woonkamer hebben jullie esmee.
    Kasper zijn speelgoed staat voor een deel op zijn slaapkamer en voor een deel in de woonkamer. In de woonkamer zit het in een groen/doorzichtig  ladeblok en er zwerft nog wat rond in de box, die ik nou toch ook maar eens moet gaan opruimen want kasper zit er al een paar maanden niet meer in.
    Een foto heb ik nu even niet maar wel van zijn hobbelpaard en koekiemonster zijn favoriete speelgoed  :

Waah terwijl ik dit berichtje zit te typen laat ik mijn aardappels droogkoken. Nu is mijn pan zwart

liefs Pauline mv kasper

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct