Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Box

• Auteur

Het nieuwe jaar is begonnen. 2007 was een mooi en bijzonder jaar. Bijzonder omdat Thomas echt alles leerde in dat jaar. Voor het eerst kruipen, staan, lopen. enz. Het is echt een grote jongen aan het worden.

Maar nu vind ik het tijd om dit hoofdstuk te sluiten en om de box weg te doen. Ik weet dat er al veel de box niet meer hebben staan. Maar wie heeft m nog eigenlijk staan???

Liefs Esther en Thomas

#3713941 Quote

Ik zei aldoor dat ik de box er uit zou doen als Julian er uit ging klimmen. De box stond naast de bank en toen hij eenmaal door had dat hij zijn gewicht over de rand kon verplaatsen en zo op de bank gleed zat hij geen moment meer rustig in de box. Terugklimmen deed hij ook al snel (dus er weer in), maar toen ook daar de lol af was heb ik hem opgeruimd. De hoek waar de box stond is nu een speelhoek.
    Als ik de ruimte had gehad om de box vrij ergens neer te zetten, dan had ik dat zeker gedaan omdat Julian wel wat structuur kan gebruiken. Hij ging elke dag na het ontbijt, na zijn middagslaapje en na het avondeten ongeveer een kwartiertje in de box. Gewoon lekker zelf spelen of wat drinken in zijn eigen afgebakende stukje.

Ik ken ook een stel dat de box er al uit had voor hun kindje ging kruipen, dat zou ik zelf veel te vroeg vinden. De wereld wordt dan naar mijn mening voor zo'n kindje onoverzichtelijk groot en het veilige eigen plekje (box dus) is dan al weg. Vind ik een beetje vreemd…

Groetjes,
    Ellen mv Julian

#3713874 Quote

Hallo

Onze zoon is een erg ondernemend jongetje. Hij wil alles ontdekken. Hij kan dus ook niet geconcentreerd ergns mee spelen. Hij is snel afgeleid. Ben ik bijvoorbeeld met de   duplo aan het bouwen voor hem en hij hoort of ziet iets, dan is hij weg…..
    In de box kan hij zich goed zelf vermaken. Dan kan hij bij wijze van spreken een uur in de box "echt" spelen.
    Ook als hij moe is is het een goede methode om hem te beschermen voor zichzelf. Hij gaat anders maar door en zal niet uit zichzelf ergens rustig gaan zitten. In de box gaat ie dan lief en rustig spelen….

Dus voor ons nog even LANG LEVE DE BOX!!!!!

Groetjes!!!
    Go

#3713877 Quote

Op 'chaos-dagen' (komen nog al eens voor hier) krijgt Kian eerst z'n eten en eten wij later … op de bank. En dan gaat Kian even spelen in de box (als je het maar goed aankleed dan vind ie het prima!!). Anders kunnen wij echt niet ons bordje leegeten. Hij voelt gewoon wanneer hij weer even de boef uit kan gaan hangen. Verder is het ideaal als ik ineens even naar boven moet … dus ook hier:

Viva la box!!!

Liefs Nelleke

#3713879 Quote

Nou, hier issie al lang weg….
    Al bijna een half jaar denk ik. Stef kan zich zo goed vermaken buiten de box, dat ik het niet meer nodig vond. Ik heb hem ook geen moment gemist eigenlijk, want Stef wilde er toch al nooit in als het uitkwam. Hij had zijn vaste box-tijden en daarnaast lukte het toch al niet….hihi

Maar als het wel gaat kan ik me voorstellen dat het erg handig is.

Wel weer leuk he? Een nieuwe mijlpaal….
    Liefs Annet

#3713885 Quote

boven is hij al een tijdje weg. Beneden staat hij er nog. Ik denk dat hij ook nog wel even blijft staan. Lukas houdt er niet echt van. Maar hij kan er wel even tot rust komen. En voor mij is het wel eens handig om de handen vrij te hebben. Vandaag ben ik de kasten aan het opruimen. Ik heb hem in de box gezet en hij heeft lekker zitten spelen met een wcrol waar nog wat papier aan zat. Ik heb er ook de ruimte voor dus weg hoeft hij niet.

#3713893 Quote

Hier staat de box ook (nog wel). Hij dient wel voornamelijk als opslagplaats voor speelgoed maar soms gaat ze er wel in. Vanmorgen moest ik nog mijn haren drogen etc en boven een beetje opruimen  en dan speelt ze er wel even in (een half uurtje ofzo..)
    Maar verder vind ze er niet veel meer aan, dus wij zijn druk aan het rondkijken voor een leuk tafeltje en stoeltje om neer te zetten zodat ze straks lekker aan een tafeltje kan gaan zitten spelen.

Het "gekke" is overigens dat ze bij Oma soms wel een uur met haar kleine neefje in de box kan gaan zitten spelen.. en thuis houdt ze het max. een kwartier/half uur vol.
    Maar goed, wij zijn op zoek dus naar een nieuwe stek …

Groetjes,
    Patty mv Nynke

#3713896 Quote

Hier staatie ook nog gewoon hoor. Tygo vermaakt zich 98% van de tijd buiten de box, maar als  ik even de wasmachine leeg wil halen (die op de zolder staat) of ik moet even naar de wc ofzo, dan gaat hij heel eventjes in de box.
    Hij vind het niet echt leuk, maar liever dat dan dat hij me op de bank klimt en eraf kukelt. Ik hou wel van een klein beetje veiligheid in dat opzicht en ik kèn Tygo, die klimt overal op en in als ik er nèt even niet ben.
    Hier gaat hij dus voorlopig ook nog niet weg. Ach en wie weet… hebben we hem in 2008 of 2009 nog weer eens opnieuw langdurig nodig

Groetjes happyM.

#3713899 Quote

Wij hebben de box ook nog staan Dean is 16 maanden en we gebruiken hem eigenlijk alleen als ik naar de wc moet of als we even met rust ons eigen eten willen opeten.In zo een geval duwen we de dvd van plop erin en dan is meneer compleet in trance!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct