Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Betekenis Waailap…..

• Auteur

N.a.v. het topic van Happy M. waarin ik haar waailappe noem…..zal ik hiervan de betekenis geven…..niet schrikken ahahaha

het betekend vaatdoek…..niet dat ik dat van haar vind….maar tis hier gewoon een gewoonte om zo af en toe een vriend/kennis zow te noemen als je ze tegen komt

hahahhahahaha

Liefs Denise

#3714914 Quote

eehhhh vaatdoek??!!!!

hahahahahahahahahahaha
    op zich is het nog wel logisch ook, je (w)aait tenslotte ergens over heen

#3714958 Quote

whahahahahahahaha,
    Ik had bij  mijn topic (nachtdienst pffff) ook al een korte omschrijving gegeven hahahaha.
    Tis een drentse titel die je iemand geeft.
    Het wordt het meest gebruik in de contreinen Klazienaveen, Erica, Schooenbeek, Zwartemeer, NieuwDordrecht enzenzenz.
    Het is een liefkozend scheldwoord. Dus eigenlijk een scheldwoord met een vette knipoog.
    Net als ze in de "kakbuurten" zeggen (proberen op z'n bekaktst te zeggen) : "Hé lul, heb je nog een studie gevolgd bij de LOI Wouterrrrrrr"? Hahahahaha

Misschien is dit een leuke openingstopic voor "plaatselijke praatjes"?

Groetjes happyM. en tot vannach 😉

#3714965 Quote

Wij hebben hier ook zo'n plaatselijk scheldwoord:

Als bv de buurman voorbij de zaak loopt, dan roept Wilfred:

Mogguh Rubberlip!!!!

Groetjes van Cissy

#3715060 Quote

hahaha cissy….

wat een liefkozend woordje hahaha geweldig

#3715067 Quote

bij rubberlip denk ik aan zo'n uitgezakte onderlip waar een sigaret op bungelt, yuk!
    hahahahahaha

#3715129 Quote

Pauline heeft een tijdje terug een topic geopend over streekwoorden, etc. naar aanleiding van het woord Hosternokke. Erg leuk hoe anderen dan reageren en hoeveel "vreemde" worden en benamingen er zijn.

Groetjes,
    Nelly.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct