Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

887427 Waarom Eigenlijk Niet - pagina 2

• Auteur

Hiya Ellen,

nou ik heb het even geprobeerd op te zoeken. Maar het rare is dat op de meeste sites inderdaad staat dat je beter geen frisdrank (koolzuurhoudend) aan peuters kunt geven, maar er vaak geen uitleg bij staat waarom niet. Je kunt er van uit gaan dat de meeste frisdrank (ook light) wel caffeine bevat. Da's natuurlijk niet goed.
    En de amerikaanse sites zeggen dat zelfs diet (light) soda gerelateerd is aan de ontwikkeling van diabetes (volgens mij hebben ze het dan wel over veel meer dan een slokje af en toe hoor)
    Wij kregen thuis geen cola omdat het "slecht" was. Nadat wij als kids zagen hoe het roest verwijderde van bouten etc. zaten we ook niet te springen om een glas hoor 🙂
    Oh en mijn vader heeft ook wel eens een keer een van onze melktandjes in de cola laten weken…..not a pretty sight!
    Hahaha na dit alles moet ik bekennen dat ik Max wel eens een keer een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein slokje cola heb gegeven en vanwege het koolzuur deed ie spontaan een soort van raar "cola dansje"
    en het gezicht dat ie trok was erg ammusant, hahahaha maar dat lijkt me geen goede rede om Julian aan de cola te laten gaan.

Ajuus, ilja

#3728750 Quote

Dean krijgt geen koolzuurhoudende dranken. Hij drinkt alleen melk en appelsap. Soms ook van die pakjes Helly sap van de Aldi.

Waarom koolzuurhoudende dranken precies slecht zijn voor jonge kinderen weet ik niet.

Groetjes,
    Nelly.

#3728831 Quote

Wicky vindt mijn   dochter inderdaad ook erg lekker (alleen wij nemen de kleine pakjes voor onderweg)

thuisblijfmama

#3728829 Quote

De cola of andere frisdranken raden ze niet zo zeer af voor de bubbels, maar voor de suiker.
    Light moet je ook mee oppassen, zeker bij jonge kinderen, want de zoetstoffen zijn ook niet bepaald goed te noemen voor een kind.
    Bubbels kunnen sommige kinderen (maar ook volwassenen) soms last van hebben, zeker als je veel ervan drinkt.

Mijn dochter (20 mnd) drinkt thee, water, diksap, melk en als we ergens naar toe gaan nemen we pakjes drinken mee (weinig/geen suiker, weinig calorieen, geen zoetsftoffen)

#3728824 Quote

Lijkt me ook niet heel gezond koolzuurhoudende drankjes.
    Volgens mij is het erg slecht voor de tandjes.
    Annique krijgt geen bubbels, vind ik niet nodig.
    Ik vind ook dat kinderen op die leeftijd nog geen frisdrank hoeven te drinken.
    Annique krijgt roosvicee, diksap, ranja , melk en soms wat yogidrink.
    Wat ze ook erg lekker vind is het sap van wicky in die grote pakken.
    Groetjes Sandra

#3728818 Quote

Hallo,

Tijn krijgt hier geen frisdrank, hij wil wel eens een slokje proeven maar gaat dan helemaal gek doen van de bubbels. Ik geloof ook niet dat het goed is ivm alle suikers, maar dat de bubbels niet goed zijn??? Waarom krijgen alle kindjes hier in Duitsland dan water met prik te drinken?? Want die kinderen krijgen hier geen kraanwater, ik heb hier wel eens een jongetje gehad die aan mij vroeg, kan ik dat water wel drinken, dat is toch alleen om mijn tanden te poetsen?? Zelfs toen Tijn in het ziekenhuis aan het bijkomen was van zijn operatie en ik vroeg of hij wat mocht drinken kreeg hij water met prik!? En toen was hij net een jaar oud.

Groetjes Danielle

#10515644 Quote

ikke deze dorpsgek is opa van een kleindochter rond de 2,5 jaar lang leve de lol , wat is slecht wat is goed laten we het er op houden dat slecht te veel is en goed dat dat zo nu en dan is , dus kindercola is goed met mate net als alcohol bij volwassenen , en wat is slecht mensen kijk in het rond alles is slecht maar men vergeet te leven , ja ik ben wijs mi\et mijn kleindochter en behoed haar ook voor een aantal dingen maar het onthouden van een aantal dingen is ook niet goed je moet wel kunnen leven maar onthou 1 belangrijk ding , waar TE voor staat is slecht , ook met het idee van ,  ach het kan wel voor een keer extra geven is ook te veel , ze hebben mij ook proberen optevoeden , tot zover is het gelukt maar , kijk goed naar mij en dat kunnen jullie niet (gelukkig) , want ik doe alles wat god verboden heeft maar ik ben echt wel zuinig op mijn kleindochter dus behoed haar wel voor vele dingen maar ook zij moet kunnen leven en ontdekken en opgroeien ervaren (wel in de positieve zin natuurlijk)

#10515646 Quote

enne ter aanvulling “ouders van nu”ik zie dat er heel veel vrouwen reageren , niet ten nadele met alle respect , deze gek reageerd als OPA zijnde ook omdat deze nu net toevallig tijd heeft eigenlijk is de titel “ouders van nu” niet helemaal correct , moest het ff plaatsen enne ps. nog fijne feestdagen en geniet van de vrijedagen samen met de kinderen , het leven duurt al zo kort. groetjes alias Dorpsgek Nic

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct