Onze dochter liep pas met 18 maanden, dus duurde het lang voor ze mee kon lopen.
In het begin bleef ze netjes bij ons lopen, maar nu ze al een paar maanden loopt, gaat ze op onderzoek uit en net een andere richting op dan wij willen!!
Toen bedacht ik me ook: hoe leer ik haar dat ze een handje moet geven? Op een gegeven moment heb ik haar gevraagd: "Mama handje?" en ze deed het meteen.
Ze wil nog wel eens loslaten en 'zelluf lopen/ doen', maar dan zeg ik dat het gevaarlijk is omdat er auto's en fietsen kunnen komen. Ze snapt dat heel goed en geeft dan meteen weer een handje. Regelmatig herhaal ik ook: Mama en Rebecca samen buiten wandelen? Dan moet Rebecca een handje geven. En daar luisterd ze ook goed naar.
Dus ze pakt het goed op.
Winkelen aan de hand is nog niet erg handig. Ze ziet teveel mooie en leuke dingen en wil alles pakken en aanraken. Dat neem ik haar niet kwalijk, want iedereen zit overal aan en pakt spullen (ook papa en mama), dus dan til ik haar op of ze zit in de wandelwagen.
Pas lieten we haar wel even lopen en toen bekeek ze vanalles in de schappen en zei dan: "Leueueuek" en "Moooooi!!" Zo grappig.