Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

9 dagen overtijd alle testen negatief

• Auteur
  • Eske
    Bijdrager

Wanneer ga je naar de dokter als je Altijd regelmatige cyclus heb En alle testen van diverse merken negatief zijn. 9 dagen over tijd, ronde 1.. Dus ik geloof niet dat het zo toevallig is dat ik net nu zwanger ben met lage HCG. Heet dat schijnzwanger?

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10213277 Quote

Schijnzwanger is als je denkt zwanger te zijn maar er geen zwangerschap is. Dat kan met symptomen te maken hebben en een sterke wens of juist angst om zwanger te zijn.

Ben je toevallig recent gestopt met anticonceptie? En welke anticonceptie gebruikte je tot nu toe? Van hormonale anticonceptie is het bekend dat je cyclus er wat van in de war kan zijn als je er mee stopt. Maar iets als een late innesteling, laag hCG, stress, een veranderd dieet of een vroege miskraam (voordat je het kon detecteren) zouden ook kunnen verklaren waarom het bloeden nu uitblijft maar je ook geen positieve test hebt. 

Hoe dan ook, erg verwarrend natuurlijk. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid (en liefst natuurlijk ook een positieve test)!

Eske
    Bijdrager
    #10213284 Quote

Elsie dank je wel voor je antwoord. Geen pil maar niet bewust mee bezig geweest. Wel stress maar niet meer dan normaal met mijn werk. Alleen 24 voor de laatste keer gedaan dus vandaar dat ik niet denk aan late ovulatie… Of wel?

Natuurlijk heb ik ‘alle symptomen’ zoals bij mijn eerste maar ik denk dat alle vrouwen dat hebben als ze iets graag willen… Toch? 

Eske
    Bijdrager
    #10213285 Quote

Elsie dank je wel voor je antwoord. Geen pil maar niet bewust mee bezig geweest. Wel stress maar niet meer dan normaal met mijn werk. Alleen 24 voor de laatste keer gedaan dus vandaar dat ik niet denk aan late ovulatie… Of wel? Natuurlijk heb ik ‘alle symptomen’ zoals bij mijn eerste maar ik denk dat alle vrouwen dat hebben als ze iets graag willen… Toch?

Vroege miskraam zorgt ook dan nu niet meer dat ik me zo ‘voel’ als bij de eerste? 

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10213320 Quote

Als je een late ovulatie hebt gehad, dan kan het zijn dat je cyclus gewoon nog niet voorbij is, maar dan wordt het wel onwaarschijnlijk dat je zwanger bent inderdaad. Ik bedoelde een late innesteling, dus dat ondanks dat de ovulatie wel op het normale moment plaatsvind, de bevruchte eicel er langer over doet om in te nestelen. Dit gebeurt typisch tussen 5 en 12 dagen na ovulatie, en dan kan in veel gevallen vanaf 4 dagen later gedetecteerd worden met een test. Maargoed, stel je produceert wat trager hormoon, en je hebt een late innesteling gehad, en je had 5 dagen voor ovulatie gemeenschap, dan zou het zomaar meer dan 20 dagen kunnen zijn tussen gemeenschap en een positieve test, maar de waarschijnlijkheid wordt wel kleiner. 

Als je je wel hetzelfde voelt als bij de eerste, kan het zijn dat het gewoon wat langer duurt voordat het hcg hoog genoeg is. Kennelijk reageert je lijf vooral op de verandering van de hoeveelheid hormonen, niet alleen op de hoeveelheid op zich. Als je eerst sterkere symptomen had en nu minder, dan zou dat van een miskraam kunnen komen. Maar inderdaad, de meesten van ons voelen vanalles, ongeacht van of we gaan menstrueren of dat we pril zwanger zijn. 
    Was het bij de eerste snel raak? 
    Ben je toevallig recent gestopt met borstvoeding? Dat zou ook nog een hormonale verandering kunnen zijn die een verschil in cyclus zou kunnen verklaren.
    Je zou eventueel contact op kunnen nemen met de huisarts en vragen om een bloedtest. Die kunnen lagere concentraties waarnemen, dus ook een evt pril misgelopen zwangerschap die nog niet helemaal soepel loslaat, of gewoon een trage hormoonontwikkeling. (Dat zou dan kunnen blijken uit twee testen met een paar dagen ertussen en hoe het hormoon zich ontwikkeld als er bij de eerste test wel hCG aanwezig is.) Niet elke huisarts zal dat meteen laten doen trouwens, vaak zul je gewoon het advies krijgen om even af te wachten.

Eske
    Bijdrager
    #10213329 Quote

Oké dat scheelt. Ik denk dat het dan toeval is. Kan me niet voorstellen namelijk…. Borstvoeding nee idd..

Het is wel een gepuzzel zo maar heel onwaarschijnlijk. Ik denk stress dan… Ik heb de huisarts een bericht gestuurd inmiddels. Gewoon voor de gemoedsrust. 

Ik denk dat ik een cyclus nu toevallig overgeslagen heb.. 

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct