Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

9 Dagen Overtijd Na Zwangerschapsafbreking

• Auteur

Hi allemaal, 

Ik was zwanger van ons eerste kindje, maar met 14 weken bleek hij een ernstige afwijking te hebben waardoor hij niet met het leven verenigbaar zou zijn. Wij hebben de bevalling moeten opwekken en ik ben 7 september bevallen toen ik 14,5 weken zwanger was.

Vervolgens ben 1 oktober voor nacontrole geweest en mijn baarmoeder was netjes leeg en de eitjes stonden weer klaar volgens de gynaecoloog. Ik ben van 11 – 15 oktober ongesteld geworden en houd nu alles bij in de Flo app. 24 oktober was volgens de app mijn eisprong en zou rond 8 november ongesteld moeten worden. Op dit moment ben ik al 9 dagen overtijd, heb veel zwangerschapssymptomen, maar heb al 4 testen gedaan en die blijven negatief. Laatste test was op dag 6 overtijd. Is mijn cyclus gewoon enorm in de war of zou ik toch zwanger kunnen zijn ondanks de negatieve testen? 

Liefs, P

mamasaurus
    Bijdrager
    #10134284 Quote

Wat ontzettend rot dat je dit hebt moeten meemaken 🙁 Dat maakt het extra spannend allemaal. Als je het gevoel hebt zwanger te zijn zou ik naar de huisarts gaan voor een bloedonderzoek of kun je misschien een vroege echo laten maken, hopelijk zal dit je gerust stellen. Het kan zijn dat je lichaam van slag is en even de tijd nodig heeft om te herstellen. Ik wens je in ieder geval heel veel geluk toe in de toekomst!

#10134762 Quote

Wat ontzettend rot dat je dit hebt moeten meemaken 🙁 Dat maakt het extra spannend allemaal. Als je het gevoel hebt zwanger te zijn zou ik naar de huisarts gaan voor een bloedonderzoek of kun je misschien een vroege echo laten maken, hopelijk zal dit je gerust stellen. Het kan zijn dat je lichaam van slag is en even de tijd nodig heeft om te herstellen. Ik wens je in ieder geval heel veel geluk toe in de toekomst!

Dankjewel voor jouw reactie! Inderdaad echt super naar allemaal! Ik vind het daardoor inderdaad extra spannend nu. Wil gewoon weten waar ik aan toe ben; hoe de uitslag dan ook mag zijn. Zojuist weer een test gedaan en weer negatief! Ik denk dat mijn lichaam inderdaad in de war is ofzo.. 

#10134764 Quote

Wat naar van het verlies dat jullie hebben doorstaan. Het kan zijn dat je cyclus nog wat in de war is van alle hormonale schommelingen die er door je lijf zijn gegaan de afgelopen maanden. Daardoor kan het goed zijn dat je eisprong wat later was, en dus ook dat je nu dus later alsnog positief zult testen of alsnog je menstruatie krijgt. Hoe dan ook, hcg stijgt in het begin erg snel. Na zo’n 3-4 dagen zou je best een heel ander resultaat kunnen krijgen met een test dan dus 3-4 dagen eerder. Als je van plan bent de huisarts of verloskundige te raadplegen kan het ook helpen om alvast weer een test gedaan te hebben. Als er enige twijfel is of je misschien zwanger bent, is de kans immers groot dat ze het zelf ook weer zullen willen testen, en dan kan je het maar beter met de eerste ochtendurine zelf al thuis gedaan hebben (zeker in een vroeg stadium is de kans dan groter dat je positief test) en alvast met je partner delen.

Dankjewel voor het reageren! Zou wel logisch zijn dat mijn lichaam wat in de war is, het is allemaal niet niks geweest. Heb er ook al aan gedacht dat mijn eisprong ietsje later kon zijn, maar vind het nu wel erg lang duren. Zojuist weer een test gedaan en ook die was negatief. Ik ga het morgenochtend nog een keer testen met ochtendurine en vrijdagochtend nog een keer. Als het dan nog steeds negatief is ga ik de gynaecoloog in het ziekenhuis eens bellen die ons begeleid heeft in het hele proces. Vind de tegenstrijdigheid tussen de negatieve testen en de zwangerschapskwaaltjes zo groot! Hopelijk heb ik snel duidelijkheid ☺️ 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct