Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Augustus 2020 ❤️🙈

• Auteur
  • Fox
    Bijdrager
    #10292181 Quote

Hoi Jennifer, ik heb afgelopen vrijdag bloed voor de nipt afgegeven en voor onderzoek naar de standaard dingen zoals HB, Glucose etc. Mocht even 7 buisjes bloed afgeven 😳 

Minnie M
    Bijdrager
    #10292200 Quote

Wauw 120 kon je de kleine zelfs al van de buitenkant voelen? Dat is snel! Wel super fijn! Vorige zwangerschap was bij mij ook heel vroeg.. Lijkt er dit keer op dat ik wat meer geduld moet hebben..

Wij doen geen prenatale screening, alleen de 20 weken echo.

Volgende week geslachtsbepalende echo… Kan echt niet meer wachten, ben zo benieuwd!!

Fox
    Bijdrager
    #10292473 Quote

Minnie M wij vonden het ook een hele lastige beslissing, maar uiteindelijk toch maar gedaan. Anders ga ik me de rest van de zwangerschap druk maken of ik het had moeten doen.. 👀 echt zo’n ADD dingetje bij mij.

Wat spannend om dat volgende week al te weten! Ben benieuwd! Wij hebben op 26 Feb een afspraak staan voor geslachtsbepaling 😁 kan ook echt niet wachten.

Is er iemand van jullie die bekend is met een lage bloeddruk? Ik heb altijd een lage gehad, maar heb soms dat ik me wat raar voel. Extreem moe, geen concentratie, soms hartkloppingen. Symptomen van lage bloeddruk. Nu las ik dat in het tweede trimester van de zwangerschap het voorkomt dat de bloeddruk omlaag gaat. Dus voor mij nog lager dan al laag 😳🙄

#10293164 Quote

Hey dag toekomstige mama’s!

Ik had een vraagje, mijn eerste echo was op 6w+4 en de uitgerekende datum toen was 23 augustus. Nu rond de 12 weken ging ik terug en was mijn uitgerekende datum plots 14augustus en was ik al 13w+2. Ik vind dit nog al heel veel verschil met de eerste keer, en als ik zelf berekenen geloof ik eerder rond 20 augustus. Wat zouden jullie blijven aanhouden? Gewoon de gynaecoloog volgen of toch jezelf?

Nog heel veel succes met de zwangerschappen!!! 

Minnie M
    Bijdrager
    #10293231 Quote

fox ik had vorige zwangerschap en nu ook een lage bloeddruk. Heel erg duizelig en 9 maanden moe geweest. Altijd voor zoute dropjes en cup a soup in je tas zorgen 😉

Ik weet alleen niet wanneer je bloeddruk dusdanig laag is dat er echt iets mee moet? 

Verloskundige zei steeds; beter dan een te hoge bloeddruk en het ergste wat er kan gebeuren is dat je een keer flauw valt… 🤣 

074 ik heb we vaker gehoord dat het 2 weken vooruit is gezet. Met 6 weken is nog heel lastig te meten, en er is een reden dat ze met 12 weken de definitieve uitgerekende datum kunnen geven. 

Ik zou in het verhaal van de gynaecoloog mee gaan ☺

BabyTweeOnTheWay
    Bijdrager
    #10293374 Quote

Nou, wij hebben vandaag de geslachtsbepalingsecho gehad! 😄 Baby groeit perfect en was heerlijk druk. Placenta zit wel aan de voorkant, maar toch voel ik de baby af en toe al! We weten zelf nog niet wat het wordt. Volgende week gender reveal party!

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Minnie M
    Bijdrager
    #10293426 Quote

BabyTweeOnTheWay dat is spannend! Hoop dat ze het bij jullie goed doen dan, vrienden van ons hadden een confettikanon met de verkeerde kleur… Dan kom je later nog voor verrassingen te staan 😂

Ben wel beetje jaloers op iedereen die de kleine al voelt! Ik voel echt nog helemaal niks. Maar goed, straks houdt het me nachten wakker.. dat is ook wel weer de keerzijde 😂

Nijntje twee
    Bijdrager
    #10293468 Quote

Jennifer, wat fijn dat jouw echo ook goed was!

Fox, geen ervaring mee, maar inderdaad beter dan een te hoge bloeddruk. Je kunt altijd je verloskundige vragen voor advies.

Gebruiker, had je dan ook een onregelmatige cyclus? Dan is het ook wat lastiger te bepalen natuurlijk. Tussen de 10 en 12 weken kunnen ze geloof ik het meest nauwkeurig bepalen, dus met 13+2 was je dan al aan de late kant. Misschien heeft jouw ukkie al even een kleine groeispurt gemaakt? Ik ieder geval kun je beter vooruit gezet worden dan achteruit. En als jouw kleintje met 9 maanden besluit dat ie ’t wel naar z’n zin heeft binnen (en jij er helemaal klaar mee bent), word je maar mooi een week eerder al geholpen 😉

Spannend, babytwee! Heb je een voorgevoel/wens? En heb je al een meisje of jongetje? Hoe oud is je kindje?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct