@CFK; herkenbaar, de bedtijd vervroegt steeds iets en hier is ze ook steeds makkelijker weg te leggen. De bedtijd is uiteraard afhankelijk van het tijdstip van de laatste voeding, dat varieert nog een beetje maar daar zal steeds meer ritme in komen. Hopelijk valt het vandaag mee met de prikjes, succes! 🍀
@Uitje; Fijn dat de prikjes meevielen! Wat vervelend van de groeicurve. Kan me voorstellen dat je nog niet meteen wilt gaan bijvoegen met groente en fruit, ze zijn nog zo jong. Goed om iig iemand te laten meekijken! Is jullie meisje wel tevreden na de voedingen, en laat ze er goed tijd tussen? Onze dochter was ook flink minder gegroeid, ze is van de +2 naar de +1 lijn gegaan. Ik merkte dit op, maar de verpleegkundige zei dat dit oké was omdat zowel de lengte als het gewicht afbogen naar die lijn. Mocht het afbuigen doorzetten, wordt het natuurlijk wel een dingetje. Hoe was dit in jullie geval? Wat fijn dat je nog lang verlof hebt! Al vind ik het werken ook wel weer fijn hoor 😅. Ik neig naar starten met hapjes bij 6 maanden, misschien iets eerder maar niet met 4. Dit aangezien de WHO 6 maanden hanteert, en dit in het buitenland overal geadviseerd wordt. Bij mijn zoontje begonnen we wel met 4 maanden, die heeft er geen last van gehad overigens.
@Mamainfeb; ik kolf ook op werk, dit gaat echt prima en is me erg meegevallen. Eerste keer is even onwennig, maar daarna weet je niet beter.
Hier vielen de prikjes ook mee, wel flink brullen bij het cb. Smiddags ook nog even na het slapen, toen zetpilletje gegeven en lekker bij me genomen en toen sliep ze rustig verder in de draagzak. Vannacht ik de puckababy mini geslapen ipv in de pacco, en wat een prima nacht! 19.45 laatste voeding, toen 1.20 en vervolgens pas weer om 7.20. Geen idee of dit het effect van de prikjes was, maar ik hoop het niet 😅. We pakken meteen maar door met de puckababy mini! Afbouwen moeten we binnenkort toch, en je kunt maar beter op tijd zijn..