Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren februari 2019

• Auteur
  • LarissaB
    Bijdrager

Hallo,

Aangezien er eerst een forum was met dames die in februari moesten bevallen leek het me leuk om hier ervaringen na de bevalling te delen.

Ik ben 24 februari om 23:53 van onze dochter Noëlle bevallen. Ze woog 3654 gram en is 50 cm lang.

Ik ben 1 nacht in het ziekenhuis gebleven, omdat ik nog niet zelf kon plassen (ivm flauwvallen).

Ik ben met borstvoeding begonnen, maar ben hier gister mee gestopt het deed zo veel pijn bij mij dat ik opzag tegen elke voeding. Dus sinds gister middag flesvoeding gegeven en ze doet het heel goed. Ze heeft heerlijk geslapen en ik moest haar wekken voor de voeding. Zo’n nachtrust doet je wel even goed.

Ook heb ik een hele fijne kraamzorg.

Al met al dus helemaal verliefd op die kleine meid die het zo goed doet.

Nu ben ik benieuwd naar jullie verhalen en eventueel dingen waar jullie tegen aan lopen of meemaken.

Bobbie
    Bijdrager
    #10285084 Quote

Wij geven Loek een zandbak cadeau. Het gevoel van een cadeau krijgen hebben ze nog niet echt. Dus we doen nu iets wat vooral nuttig is, en we dus niet meer hoeven aan te schaffen als het mooi weer word. Verder vragen we aan visite vooral leuke voorlees boekjes. Het is zo lastig, met 1 jaar hebben ze nog niet echt voorkeur voor bepaald speelgoed. 
    waarschijnlijk zijn ze drukker met het inpak papier dan met het cadeau zelf haha!

groetjes

Nvb
    Bijdrager
    #10285074 Quote

Wat gaan jullie je kindjes geven voor de eerste verjaardag? We komen er maar niet uit. Ik vind een keukentje leuk, m’n vriend nog een beetje overbodig aangezien ze daar toch nog niet mee speelt. Zand/watertafel is leuk, maar nog lang geen weer voor. Binnenkort krijgen we een aanbouw, dus misschien een mooie speelhoek, maar goed, is dat een cadeau? Een loopfiets heeft ze al. Een hobbelpaard ook. Ik heb een mooie speelgoedkist gezien, maar valt die onder categorie cadeau? HELP IS NEEDED! graag jullie tips. 

Nvb
    Bijdrager
    #10282421 Quote

Tip, muffin recept van Jacky nobel. Louise vind het heerlijk. Laatst voor kerst gemaakt voor alle kindjes. Erg simpel te maken. 

‘Gezonde’ baby muffins

Ga deze ook trakteren op het kdv. 

Louise zit nu weer in een groeispurt, word snachts weer wakker van de honger. Nu sochtends naast de normale fles maar een boterhammetje aanbieden. Hoe ontbijten jullie kindjes? 

Ongeduldje
    Bijdrager
    #10281685 Quote

Hoi nvb, nee ik denk ook dat ik haar niet taart laat eten. Misschien dat ik even ga zoeken naar een cupcake recept dat kindjes mogen, dan kan ze toch iets mee eten.

Elin was steeds vrij klein van stuk maar heeft een echte groeispurt gehad. Laatst thuis gewogen en gemeten en ze was 75cm en 9.5 kg haha. Maandag weer consultatiebureau, dan weten we de officiële maten maar ze is echt gegroeid en zwaarder geworden, dat voel ik als ik haar oppak.

Nvb
    Bijdrager
    #10281558 Quote

Wij houden de eerste verjaardag lekker klein. Louise gaat gewoon lekker naar bed en wie er dan is moet maar wachten of heeft pech! Haha. Gaan jullie echt al aan de slagroomtaart dan? Ik denk dat ik er zelf een maak met minder suiker, of ben Ik dan een zeikerd? 

Gisteren liep ons mupke achter het krukje in de keuken, schrok me rot! Dacht hallo doe eens rustig! Wel heel schattig om te zien. Louise is nu 70 cm en weegt ongeveer 8.5 kilo. Een echt mini mensje! Iedereen die haar ziet vind haar zo klein! Volgens mij valt het reuze mee, wat denken jullie? Over een week weer cb. Ben benieuwd 

Louise krijgt nog 3 flessen, dit vind ze gewoon nog echt heel lekker. Momentje lekker liggen bij ons en knuffelen. Daar neemt ze anders echt geen tijd voor! Constant onderweg en op onderzoek. Heerlijk om te zien. 

Fijne dag vandaag mama’s! 

Lees ook: Alles over doorslapen

Ongeduldje
    Bijdrager
    #10280269 Quote

Hoi! Jaaa leuk he?! Als ik foto’s van baby Elin zie word ik ook soms een beetje week maar ik vind het heerlijk hoe ze nu is. Ze helpt zelf mee met jasjes aantrekken en zo, geen gefrut meer met die armpjes door mouwen trekken. Ze eet grotendeels mee met de pot, waardoor alles net iets makkelijker gaat buitenshuis. Ze slaapt goed, eet goed, is zo ontzettend vrolijk. Love it! En zo fijn dat ze al zoveel duidelijk kan maken, ookal praat ze nog niet echt (buiten mama, papa, die, etc). 

Soms denk ik dat ze in één nacht ineens mega gegroeid is. Hebben jullie dat ook?

Elin is niet driftig. Het is echt een makkelijk, vrolijk en sociaal kind. Zij wordt nooit boos als iets niet lukt, ze gaat gewoon rustig door tot het lukt. Echt zo knap! Dat geduld heeft ze niet van mama haha.

We hebben gisteren de uitnodigingen voor haar verjaardag gemaakt en verstuurd. We hebben echt kritisch gekeken wie we wilden uitnodigen en nog doen we het maar op 2 dagen omdat het anders zo druk wordt haha.

Bobbie
    Bijdrager
    #10280197 Quote

Hi! Ja was gaat een jaar dan snel voorbij he!

onze Loek is ook een enorm nieuwschierig aagje. Kruipt, staat, loopt achter de wagen en staat bijna los. Eet als een bouwvakker en slaapt nu ook eindelijk goed!

hij kan soms best een beetje driftig worden als iets niet lukt, hebben jullie dat ook? 

groetjes

Nvb
    Bijdrager
    #10280195 Quote

Hallo allemaal, ik ben een grote emotionele rollercoaster. We zijn bijna 1 jaar verder! Waar is het jaar gebleven? Hoe is het mogelijk dat mijn hele kleine lieve louise nu al bijna 1 jaar is? Kruipt, onderzoekt, brabbelt.. 

Hoe gaat het met jullie? 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct