Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren februari 2019

• Auteur
  • Vivi
    Bijdrager
    #10210682 Quote

Zo teddybeer nu al aan het tijgeren, wat leuk!! 

Met ons gaat het ook goed.hier net de tweede vaccinatie gehad en niet heel veel last van gehad. DL slaapt vaak van ongeveer 9uur tot 8 uur in de ochtend door. Dit vinden wij heerlijk!! 

Borstvoeding loopt gelukkig ook nog steeds goed, maar sinds deze maand is ze wel snel afgeleid dus ik moet een rustig plekje opzoeken met voeden. Op de opvang gaat het ook goed.

Ik vind het heel leuk dat ze veel aan het “kletsen” is en steeds vaker lacht met geluid, zo schattig!! Vandaag rolde ze in een keer van haar buik naar haar zij.

Wij vinden het prachtig om te zien hoe onze dochter zich ontwikkelt. 

Teddybeer
    Bijdrager
    #10210536 Quote

Hoe gaat het met alle kleintjes?

Hier de derde keer vaccinaties gehad. Erg veel last van een beentje gisteren. Echt zielig om te zien. 

Inmiddels weer aan het werk en ze doet het super op de opvang (was erg nerveus daarover). Als andere huilen blijft madam gewoon lekker lachen. Heerlijk!! 

Nu al twee nachten doorgeslapen zonder de voeding van 22.00 uur. Echt een knappie. Ze draait lekker en sinds 1 week ook al een beetje aan het tijgeren. 

Me – L
    Bijdrager
    #10204606 Quote

Ik heb bij de 2e vaccinatie alleen even over de prikplek gewreven. Ze was binnen 1 minuut alweer rustig en heb haar ook pas thuis een fles gegeven toen het tijd was. 

Haar beentje was wel een beetje stijver, en ze deed haar slaapjes overdag wat korter, wilde meer bij me zijn. Verder had ze nergens last van. Dus ook de zetpil niet gebruikt.

Verder gaat het hier heel goed. Ze kletst heel veel en heeft het gillen uitgevonden hahaha, draait op haar zij en probeert van haar buik om te draaien maar dat lukt nog niet haha. Ze pakt ook heel bewust speeltjes vast. Slaapt goed, drinkt goed, helemaal top dus. Bij jullie ook alles goed?

Over 3 weken mogen we al gaan beginnen met oefenhapjes, wat gaat dat snel zeg

#10204563 Quote

Mijn moeder had de tip om bij de vaccinatie koude washandjes mee te nemen. Een vriendin van mij had de tip om een klein flesje melk mee te nemen voor na de prik. Hij werd heel rustig van dat flesje dus vrijdag neem ik weer een klein flesje mee, soort van beloning. Ik had ook zetpillen gekocht maar ook niet nodig gehad, hij heeft nergens last van gehad. 

@Nvb hoe ging het?

Ongeduldje
    Bijdrager
    #10203348 Quote

Jaaa ik heb al 4 weken gewerkt en verlang soms echt terug naar verlof! In het begin vond ik het pittig, maar op een gegeven moment hadden we zo’n heerlijk leventje tijdens mijn verlof en dan ineens is het alweer voorbij! Echt, geniet er nog van zolang het kan is mijn tip 🙂

Onze dochter heeft helemaal nergens last van na prikjes. De eerste had ze een beetje verhoging maar daar had ze geen last van, ze sliep gewoon veel. Vorige week ook weer prikje gehad en nergens last van. Dus niet echt tips 🙂 lekker verwennen, beentjes wel regelmatig fietsen zodat ze niet stijf worden, bij last mag je zetpil geven. Heb ik gekocht maar nooit gebruikt haha.

Nvb
    Bijdrager
    #10203308 Quote

Louise is alweer 3 maanden en god wat gaat de tijd snel. Alle clichés blijken waar. De nachten zijn lang maar de dagen veeeel te kort. Louise is een echte kletskont. Heel de dag kletst ze tegen ons of tegen haar tijgertje knuffel. En lachen dat ze doet! Maar ze kan ook echt heel serieus kijken. Het slapen gaat goed al komt ze nog steeds snachts. Half 9 naar bed, 11 uur fles, tussen 3 en 4 fles en dan rond 7 uur weer. Afgelopen weekend ging ze na haar fles van 7 uur nog een paar uurtjes slapen. Dat was echt een cadeautje. Lekker uitslapen! Ik merk dat ik het werk wel ok vind maar heb zeker minder interesse erin. Ik race om 5 uur naar huis. Voorheen bleef ik echt hangen om dingen af te maken maar nu niet. Merk aan mezelf dat ik eigenlijk nog niet klaar was voor het werken. Begint nu pas te komen. (ben al 3 weken aan het werk).

Morgen krijgt ze voor het eerst een prikje. (de eerste vaccinatie heb ik in mn zwangerschap gehad) vind het best spannend. Hoop dat ze er niet te veel last van heeft. Hoe ging dat bij jullie? Tips zijn welkom 

Lees ook: Alles over doorslapen

Nvb
    Bijdrager
    #10203307 Quote

Louise is alweer 3 maanden en god wat gaat de tijd snel. Alle clichés blijken waar. De nachten zijn lang maar de dagen veeeel te kort. Louise is een echte kletskont. Heel de dag kletst ze tegen ons of tegen haar tijgertje knuffel. En lachen dat ze doet! Maar ze kan ook echt heel serieus kijken. Het slapen gaat goed al komt ze nog steeds snachts. Half 9 naar bed, 11 uur fles, tussen 3 en 4 fles en dan rond 7 uur weer. Afgelopen weekend ging ze na haar fles van 7 uur nog een paar uurtjes slapen. Dat was echt een cadeautje. Lekker uitslapen! Ik merk dat ik het werk wel ok vind maar heb zeker minder interesse erin. Ik race om 5 uur naar huis. Voorheen bleef ik echt hangen om dingen af te maken maar nu niet. Merk aan mezelf dat ik eigenlijk nog niet klaar was voor het werken. Begint nu pas te komen. (ben al 3 weken aan het werk).

Morgen krijgt ze voor het eerst een prikje. (de eerste vaccinatie heb ik in mn zwangerschap gehad) vind het best spannend. Hoop dat ze er niet te veel last van heeft. Hoe ging dat bij jullie? Tips zijn welkom 

#10203294 Quote

Onze Kyan is ook echt een vrolijke Frans. Altijd maar lachen daar geniet ik toch elke dag weer van.

Vorige week maandag is hij op het kdv wezen wennen en dat ging heel goed. Ik kwam daar binnen en begon  gelijk te huilen. Tussendoor kreeg ik nog een appje dat het goed ging met hem en dat hij lekker lag te slapen. Dat vond ik wel heel erg fijn. Hij gaat er 1 dag heen en dat is op de maandag de andere 2 dagen gaat hij naar de opa’s en oma’s. Dinsdag gaat dat beginnen dan mag ik weer gaan werken, heb er nu nog echt geen zin in maar als het zover is dan vind ik het ook prima weer om te gaan. 

Vinden de dames die al aan het werk zijn het ook zo ontzettend snel gegaan het verlof?

Wij zijn dit weekend nog een weekend weggeweest met mijn ouders broer en schoonzus. Dat is ook heel erg goed gegaan en wat hebben we genoten….

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct