Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren februari 2019

• Auteur
  • Nvb
    Bijdrager
    #10280194 Quote

Hallo allemaal, ik ben een grote emotionele rollercoaster. We zijn bijna 1 jaar verder! Waar is het jaar gebleven? Hoe is het mogelijk dat mijn hele kleine lieve louise nu al bijna 1 jaar is? Kruipt, onderzoekt, brabbelt.. 

Hoe gaat het met jullie? 

Evimetbaby
    Bijdrager
    #10267796 Quote

Hier al 8 tandjes 😱😱😱 Hij is nog geen 9 maanden!

Tanden poetsen gaat prima, met 3 maanden oud al mee begonnen dus hij is het gewend. Alleen als de tand net door komt vind hij het pijnlijk en doet moeilijk

lyjam
    Bijdrager
    #10267776 Quote

*verwijderd

#10267759 Quote

Ha mama’s 

Wat leuk om weer even wat te lezen over jullie kindjes en hun ritme.

Ons ritme is als volgt;

6.30 fles 180cc+2 lepels pap 

8-9 slapen

9.15 fruit

10.30 fles 180cc

12.00 brood met diksap

12.30-15.00 slapen

15.15 snack met diksap

16.30-17.00 avond eten

17.30-20.30 naar bed

20.45 fles 180cc + 2 lepels pap

21.30 slapen tot volgende ochtend.

Kyan vind water en thee niet lekker dus dan geven we hem diksap. 

De nachten slaapt hij al door sinds hij 6 weken oud is dus wij hebben daar echt heel veel geluk mee.

Hij is zo moe vroeg in de avond dat wij hem naar bed doen en er later nog uithalen voor een de papfles en dan de nacht gaat slapen. 

Zijn er al kindjes met tandjes? Hoe gaat dat met tandenpoetsen? Kyan vond het altijd prima als we dat deden maar nu sinds 2 weken vind hij dat helemaal niks meer. Iemand tips?

Afgelopen woensdag ben ik voor het eerst naar babyzwemmen geweest wat vond hij het leuk en wat heeft hij genoten. Dus nu gaan we elke week. Nog meer mama’s die dat doen met hun kindje?

lyjam
    Bijdrager
    #10266152 Quote

Gisteren was ze gewoon 9 maanden uit de buik na precies 9 maanden in de buik te hebben gezeten! <3

Hier hebben we een tandloze baby van 10+ kilo die nog maar twee slaapjes doet overdag. Het overschakelen daarnaartoe was een volledige chaos. De nachten sliep ze vanaf 4 maanden door maar sinds het einde van de zomervakantie is dat einde verhaal. Ze is in de laatste week van de zomervakantie ontzettend verkouden/ziek geweest en de week erop zijn we nog een weekje naar centerparcs geweest met de dochters van mijn vriend erbij. RRR was helemaal weg en sindsdien komt ze iedere nacht wel weer 2 keer. Soms beland ze dan bij mij of mijn vriend in bed, vaak is ze in bed te troosten en slaapt ze verder. 

Afgelopen week is ze dood en doodziek geweest. 40+ koorts met zetpil, waterdunne diarree en twee losstaande dagen ook nog bloed in de ontlasting. Dat is gelukkig nu weer over maar man man man wat maak je je dan ineens zorgen om je kleintje. 

Gelukkig was ze ondanks dat alles wel vrolijk, tijgerde ze wel het hele huis door en vrat ze nog steeds als een bootwerker. Enige waar ze wel last van had was compleet kapotte billen. Die beginnen, nu haar ontlasting sinds gisteren weer vaster is geworden, eindelijk een beetje te helen. 

Mochten jullie nog interessen hebben in een babymeet: Is het een idee om dan een groepswhatsapp op te zetten? Mochten jullie interesse hebben, stuur mij dan even een appje op volgend telefoonnummer:
    Nul 6 vijf 2 twee 5 zes 2 twee 0 
    (Raar geschreven voor het doorzoeken van internet op telefoonnummers…)

Dan maak ik een groepsapp aan voor diegene die het leuk vinden 🙂 

pegg
    Bijdrager
    #10265976 Quote

Onze kleine wil overdag ook niet meer zoveel slapen wil overal bij zijn ook op kdv …nachten zijn nog steeds niet doorslapen maar goed… nu wil ik gewoon dat hij weer de oude wordt…

niks vervelender dan je kindje ziek zien…. veel knuffelen 

Lees ook: Alles over doorslapen

pegg
    Bijdrager
    #10265975 Quote

Hier is het de afgelopen 2 weken team no sleep… kleine man eerst tandje wat door kwam… dinsdag met hem na dokter geweest hij ademde sneller klonk benauwder flink verkouden…pufjes gekregen..

op zijn groep op Kdv zijn er kindjes met rs virus en allemaal erg verkouden… gisteren avond toch maar huisartsen post gebeld omdat hij hoge koorts had en zijn ademhaling niet goed klonk… zeiden ze aan telefoon nou zolang hij niet boven de 41 graden zit en eet niet te veel zorgen maken…. 

makkelijker gezegd dan gedaan ( dacht als hij over uur nog zo zou klinken rij ik naar ziekenhuis ) …. pufjes gegeven  weer en nacht ging wel maar hij is nog zo koortsig…. hou hem vandaag goed in de gaten anders bel ik weer…morgen sowieso even naar dokter…. #sorry even klagen hihi..

ben net zo zombie vandaag zelf ook al wel keelpijn maar he…blij als me man weer terug komt van werk uit buitenland… 

koffie koffie koffie…..🙈 

#10264686 Quote

Hier is onze kleine dame ook flink aan het ontdekken. Gillen, kruipen/tijgeren, zichzelf optrekken aan alle meubels. En nu ook nog eens verkouden dus gepaard met veel snot 😂. ze houdt heel erg van eten en drinken, alles wat ik eet moet zij ook proeven, dus dat doen we dan maar haha. Haar schema is als volgt: 8.00 fles 180  soms tussendoor een slaapje maar dat verschilt echt per dag 11.00 fruit en water slaapje van ong 1 uur (als het meezit) 14.00 boterham en fles van 120  dan vaak weer een slaapje van ong 1u 16.00 snackje En water 17.00 warme maaltijd en soms wat yoghurt/vla en water 19.00 fles 180  Tussendoor krijgt ze soms wat extra water of een maissnack. Ga morgen maiswafels halen van de Lidl, ze was bij een vriendin van me vd week en daar kreeg ze zo’n ding en ze was helemaal in de gloria. 1 dec is ze alweer 10 maanden, het gaat zo hard!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct