Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Baby’s geboren februari 2019

• Auteur
  • pegg
    Bijdrager
    #10263017 Quote

Hoi lieve dames,,, ben even tijdje afwezig geweest schoonmoeder is helaas overleden we zijn er verdrietig van..,.. 2 weken geleden..dus komende tijd ook proberen het een plekje te gaan geven…

Bas wordt minstens 1 2 keer in de nacht nog wakker.en dat is dan een goede nacht .. heb me er bij neergelegd dat maar zo is… 

zijn schema is meestal..

half 6 wakker maar red het nog tot half 7 voor eerste flesje van 210+7 schepjes..

9 uur fruit…

11 uur fles 180cc

en dan nog broodje meestal half 1 1 uur

3 uur nog flesje 180 cc

tussendoor snackje

half 6 flinke maaltijd..

en dan om kwart voor 7 red hij het haast niet meer met wakker blijven dan de fles van 210 cc en dan na bed…

hij slaapt nu tegenwoordig maar overdag slaapjes maar half uur tot 3 kwartier zelfs op opvang,,,

nog meer kindjes die nu niet zoveel meer slapen overdag…?

Nvb
    Bijdrager
    #10261663 Quote

@gebruiker, hier bijna hetzelfde. Louise eet 7.30 fles, 180+7 9.30 fruit (potje, vers vertikt ze) Slaapje (vaak 1 uur ongeveer) 12.00 boterhammetje (gemakkelijk 1 hele, misschien naar 2) 12.30/13.00 half flesje 15.30 cracotte of soepstengel oid 17.30 avond eten (zelf gemaakt) 19.30 fles 180 + 7. Sinds kort word ze dan snachts helemaal over de zeik wakker. Wil dan enkel bij mij liggen, als ik d’r terug leg als ze weer rustig is raakt ze meteen helemaal in paniek. Alleen na een half flesje gaat ze weer rustig verder slapen. Ik hoop dat het vanzelf weer over gaat. Nu we doorslapen gewend zijn is terug naar een nacht voeding intens heftig. Verder vind ik het lastig tijd voor mezelf te nemen. Mijn vriend doet dat regelmatig en daar wordt ik dan weer jaloers op. Dan is hij weer lekker even zichzelf. Ik heb het idee dat ik dat niet zou mogen, dat dit mij een slechte mama maakt dat ik daar zo’n behoefte aan heb. En ik word er zeker geen leukere vriendin van. Ik ben dan echt jaloers en heb veel resentment naar mijn vriend. Dit willen we natuurlijk ook niet. Ik mis hem.

Beste allemaal, we zijn een tijdje verder en louise bleek gewoon honger te hebben snachts… Super vervelend om weer terug te moeten naar een nacht fles. We hebben haar schema iets aangepast ;

7.00/7.30 fles 210 +7

9.00/9.30 fruit (stukjes vers fruit eet ze wel als ze ze met de handen zelf kan eten, is natuurlijk groot feest!)

Slaapje 

12.00 2 boterhammen met beleg

13.00 half flesje + slaapje

15.00 cracotte/soepstengel 

17.30 avondeten grotere portie laten eten tot ze genoeg heeft gehad 

19.00/1930 fles 210 + 7 (pap geprobeerd nog geen juiste fles /speen hiervoor gevonden). 

NY word ze nog steeds wakker! En ze heeft duidelijk honger! (huilen, fles zoeken, handjes in de mond). Ik geef d’r maar een flesje (210 +7 maar die gaat niet op} daarna slaapt ze namelijk gewoon weer door. Ze is niet later wakker en heeft sochtends ook niet minder eetlust dus ze heeft het blijkbaar echt nodig. Louise heeft geen speen. Hier heeft ze enkel in de eerste weken behoefte aan gehad en toen ineens niet meer. Ze groeit echt als kool! Dus ik snap wel dat ze misschien extra voeding nodig heeft. Hoe komen we nu weer af van de nacht voeding? Is dat een kwestie van tijd of geven we haar overdag te weinig? Ze weegt ongeveer 7.5 kilo. 

Tips zijn welkom! 

Me – L
    Bijdrager
    #10258791 Quote

Hier alles heel erg goed. Ze kruipt, staat, zwaait en lacht de hele dag. Ons schema;

7.30/8.00 fles soms later in het weekend

9.30 slapen tot +/- 10.30/11.00

11.00 fruit soms pot, soms vers

13.00 brood en fles

13.30 slapen tot +/-  15.30/16.00

16.00 cracotte, koekje, soepstengel ofzo en thee

18.00 avondeten soms pot, soms vers

19.00 fles en slapen

Binnenkort wil ik de ochtendfles eraf halen en vervangen voor iets anders als yoghurt of brood ofzo. Iemand ideeën?

Het eten gaat verder heel goed, stukjes maakt niet uit, alles wordt gegeten.

Nvb
    Bijdrager
    #10258788 Quote

@gebruiker, hier bijna hetzelfde. Louise eet 

7.30 fles, 180+7

9.30 fruit (potje, vers vertikt ze) 

Slaapje (vaak 1 uur ongeveer) 

12.00 boterhammetje (gemakkelijk 1 hele, misschien naar 2)

12.30/13.00 half flesje 

15.30 cracotte of soepstengel oid 

17.30 avond eten (zelf gemaakt) 

19.30 fles 180 + 7.

Sinds kort word ze dan snachts helemaal over de zeik wakker. Wil dan enkel bij mij liggen, als ik d’r terug leg als ze weer rustig is raakt ze meteen helemaal in paniek. Alleen na een half flesje gaat ze weer rustig verder slapen.

Ik hoop dat het vanzelf weer over gaat. Nu we doorslapen gewend zijn is terug naar een nacht voeding intens heftig. 

Verder vind ik het lastig tijd voor mezelf te nemen. Mijn vriend doet dat regelmatig en daar wordt ik dan weer jaloers op. Dan is hij weer lekker even zichzelf. Ik heb het idee dat ik dat niet zou mogen, dat dit mij een slechte mama maakt dat ik daar zo’n behoefte aan heb. En ik word er zeker geen leukere vriendin van. Ik ben dan echt jaloers en heb veel resentment naar mijn vriend. Dit willen we natuurlijk ook niet. Ik mis hem. 

Ongeduldje
    Bijdrager
    #10258113 Quote

Oh niemand heeft gereageerd op je. Sorry! Maar misschien de laatste fles een papfles maken? Ja doe ik zelf ook niet want mijn dochter gaat echt kokhalzen van pap hahaha,maar schijnt soms te werken om langer verzadigd te zijn. 

Verder misschien in de middag een extra tussendoortje,cracker of zo? Gewoon even est dingen uitproberen. Hopelijk slaapt hij dan snel weer lekker door!

Ik ben nieuwsgierig. Hoe gaat het met jullie baby’s en slapen? Hoeveel dutjes doen ze en hoe lang? Onze dochter is een actieveling en slaapt twee keer overdag, dutjes duren 45 min tot 2,5u. Op de opvang slaapt ze echt veel langer dan bij ons. Daar is het variërend van 1 tot 3 uur! En kan natuurlijk omdat ze daar veel meer indrukken heeft en ze haar misschien langer laten liggen als ze even wakker wordt. Ik vind het verder ook dikke prima hoor. In de nacht slaapt ze van 19 tot 7 uur dus niks te klagen. 

Hoe gaat het verder? Onze dochter is vorige week ineens uit zichzelf opgestaan! Dus nu begint ze zich steeds op te trekken. Afgelopem zondag zag zd een wat oudere baby zwaaien en sindsdien is ze constant overal naar aan het zwaaien. Echt ongelofelijk schattig 💖💖💖 ik vind het echt zo geweldig, al die ontwikkelingen. 

#10252996 Quote

Hoi mede mama’s. Ik reageer eigenlijk nooit maar zit nu een dilemma.. 

Onze zoon is van 6 maart. 

Zijn schema ziet er nu zo uit;

08:00/08:00 fles 180.

10:00 fruit, hierna naar bed tot 12:00.

12:00 boterham, eet die niet altijd op. Hierna vaak nog een fles van 150.

14:00 tot 16:00 slapen.

16:00 fles 180.

18:00 warm eten, wilt die niet altijd.. 

19:00/20:00 fles 180 en naar bed.

Snachts slaapt hij eigenlijk nooit door, hij wilt dan eten.. dit geven we hem ook omdat het een strijd is als die hem niet krijgt en dan het hele huis wakker is.. 

Vind het zo lastig, hij at afgelopen 8 weken nooit zijn flessen leeg en had dan echt honger snachts. Nu eet die sinds 2 dagen wel al zijn flessen leeg en komt die 2 keer snachts.. schiet mij maar lek..

Hij sliep echter vanaf 6 weken tot 4 maanden wel door.. 

Lees ook: Alles over doorslapen

Cine
    Bijdrager
    #10252834 Quote

Mijn grote kleine man Kyan van 9 feb is al een flinke kerel! Geen idee hoeveel hij precies weegt maar rond de 8 kilo denk ik. 

Qua eten lijk ik wel wat lakser dan bij mijn dochter… Schema nu:  

6.00/6.30 (pfffff echt vroeg voor een avondmens zoals wij zijn!!) fles 210cc (pap lukte nog niet echt, kon de juiste speen niet vinden, dus binnenkort maar weer eens proberen)

8.30/9.00 fruit, zelf gemaakt 

Slaapje (kort vaak)

12.00 brood, hij eet met gemak een hele! misschien naar 2? 

12.30/13.00 fles 180cc

Slaapje (de bedoeling is lang, maar dat is niet altijd zo helaas…) 

15.40 fles 180cc

Slaapje soms

17.30 avond eten zelf gemaakt 

19.00/19.30 fles 180cc 

Bed… 

Wat ik gewoon vergeet is water… bij mijn dochter duurde het heel lang voordat ze water dronk (overigens drinkt ze nu alléén maar water en niks anders) en ik vergeet het gewoon nu… moet er echt aan denken! En met brood ben ik pas begonnen met boter erop te doen… maar goed dat komt wel goed. 

Maar onze kleine man heeft al 5 tanden, kruipt als een malle en loopt achter de walker! Hij gaat zooooo hard! Hij is lekker op onderzoek uit 🙂 

Helaas heeft hij ineens bedacht dat hij zijn speen niet meer wil (na de hand- voet- en mondziekte) dus inslapen is weer wat lastiger geworden… 

Verder is het een super vrolijk mannetje!!

MDNS
    Bijdrager
    #10251156 Quote

Meeting vind ik trouwens wel leuk, maar ik woon in Zeeland dus niet heel makkelijk qua reistijd denkik. Maar ik hoor het wel mocht deze er komen:) 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct